Hvor skal man starte??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

Thereseh

Heidi-ra skriver:

Kigger lige med Står i det samme ... Hvornår er du sat til i Juni

Min termin er 19. Juni. 

Hva med dig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Thereseh

KaLee skriver:

Jeg købte tingene løbende da jeg var gravid med knægten..

Start som Anne skriver med at finde ud af hvilke store ting, som i ønsker...

Desuden.. Du kan sagtens købe heldragter og bodyer nu her.. I de første måneder, ligger de alligvel ikke i andet, når nu du får barn i de varme måneder..

MEn.. en ting som jeg fandt ud af - man får godt nok meget tøj, når man får barn.. Jeg endte med at have en sportstaske med gaver (primært tøj i str 50/56) med hjem fra hospitalet... Og jeg havde købt en del inden...

Ah ja, bodyer og heldragterne, er måske ikke så sæson-bestemt. Det ka' jeg da godt købe lidt af nu. 

Godt du siger det med at man får meget. Nogle af mine veninder har også fået vildt meget tøj, den første tid  

Anmeld

4. januar 2011

Pige2009

Thereseh skriver:

Jeg er gravid i 16 + 2, og sidder og laver en liste over alt det der skal købes til Spunken. 

For at vi ikke skal bruge alle pengene én måned, ville det være rart at begynde at købe nogle ting, så småt, efter MD scanningen. 

Hvor skal man starte?? Jeg synes pludselig at det er lidt uoverskueligt. 
Det gir ikke så meget mening at købe tøj osv endnu, for det er jo mest det varme tøj der er i butikkerne, og Spunken kommer til Juni.

Måske ammepude, pumpe osv ville være en god start.

Hvad købte I først, og hvad kunne vente ? 

Prøv lige at tjekke denne tråd. Der har jeg lavet et indlæg med en liste over ALLE de ting, jeg købte inden Laura blev født

https://www.baby.dk/debat/28855pi1/graviditet/liste-over-ting-man-skal-koebe-til-baby.aspx

Anmeld

4. januar 2011

Thereseh

Molly8 skriver:

Vi startede med at beslutte os for, hvad vi gerne ville have generelt. Manden undersøgte, hvad der var bedst i test. Herefter har vi holdt øje med diverse udsalg og gode tilbud og har slået til, efterhånden som vi kunne få lige dét, vi ville have, til en god pris. Jeg har vist ikke givet fuld pris endnu  

I min liste kan jeg se, at vi er startet ca. sådan:

Puslehynde + ammepude

Dyner + betræk (syede selv og delte en voksendyne i to babydyner og en junior)

pusletaske

barnevogn

babyalarm

tøj osv.

Vi har løbende lånt og fået foræret en del, særligt tøj.

Kh Molly

Tak for din kommentar 

Det er da super smart at du har syet sengetøj selv !! Måske min mor kan overtales, hun er rigtig god til at sy. Jeg selv har ti tommelfingre, når det gælder sy, strik og hækling 

Måske januars køb, skal være puslepude, ammepude, pusletaske og ting i den dur. 

Ha en dejlig tirsdag 

Anmeld

4. januar 2011

Thereseh

Baagøe skriver:

Prøv lige at tjekke denne tråd. Der har jeg lavet et indlæg med en liste over ALLE de ting, jeg købte inden Laura blev født

https://www.baby.dk/debat/28855pi1/graviditet/liste-over-ting-man-skal-koebe-til-baby.aspx

Tak 

Dejligt med en liste. Jeg kan dog se at jeg næsten har skrevet de samme ting. Det er mere rækkefølgen for indkøb, der er svær synes jeg. 

Men som alle skriver, så kan jeg jo starte med de neutrale ting, til jeg ved hvad spunken er for'n'en, og så ta' en af de store ting hver måned, så det hele ikke skal købes på en gang 

Ha en dejlig aften, og igen tak for linket. 

Anmeld

4. januar 2011

Chr-Hei

Thereseh skriver:

Min termin er 19. Juni. 

Hva med dig? 

Har den 1 Juni

Men tillykke med det

Anmeld

4. januar 2011

Pige2009

Thereseh skriver:

Tak 

Dejligt med en liste. Jeg kan dog se at jeg næsten har skrevet de samme ting. Det er mere rækkefølgen for indkøb, der er svær synes jeg. 

Men som alle skriver, så kan jeg jo starte med de neutrale ting, til jeg ved hvad spunken er for'n'en, og så ta' en af de store ting hver måned, så det hele ikke skal købes på en gang 

Ha en dejlig aften, og igen tak for linket. 

Jeg ville helt droppe de neutrale ting ind til du ved, hvad køn du venter Jeg havde ingen speciel rækkefølge, jeg købte tingene i, men gik efter noget, når der var tilbud

Anmeld

4. januar 2011

Thereseh

Heidi-ra skriver:

Har den 1 Juni

Men tillykke med det

Tak, og i lige måde 

Anmeld

4. januar 2011

Thereseh

Baagøe skriver:

Jeg ville helt droppe de neutrale ting ind til du ved, hvad køn du venter Jeg havde ingen speciel rækkefølge, jeg købte tingene i, men gik efter noget, når der var tilbud

Der er jo RIGTIG meget tilbud lige nu, så jeg kan næsten ikke vente på at den kønsscanning er ovre - på mandag !!! 

Anmeld

4. januar 2011

Pige2009

Thereseh skriver:

Der er jo RIGTIG meget tilbud lige nu, så jeg kan næsten ikke vente på at den kønsscanning er ovre - på mandag !!! 

Smiler... Tålmodighed er en dyd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.