Hvor skal man starte??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Thereseh

Jeg er gravid i 16 + 2, og sidder og laver en liste over alt det der skal købes til Spunken. 

For at vi ikke skal bruge alle pengene én måned, ville det være rart at begynde at købe nogle ting, så småt, efter MD scanningen. 

Hvor skal man starte?? Jeg synes pludselig at det er lidt uoverskueligt. 
Det gir ikke så meget mening at købe tøj osv endnu, for det er jo mest det varme tøj der er i butikkerne, og Spunken kommer til Juni.

Måske ammepude, pumpe osv ville være en god start.

Hvad købte I først, og hvad kunne vente ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

ekzunz

Jeg startede med at købe hvide stofbleer, neutralt babysengetøj, hvide bodyer osv.

Der er ingen grund til at købe en brystpumpe - det er jo slet ikke sikkert du får brug for den. Der er heller ingen grund til at købe sutteflasker osv, for det er jo ikke alle der har brug for det, og det kan jo købes alle steder hvis man pludselig står og mangler.

Anmeld

4. januar 2011

Moar2011

Thereseh skriver:

Jeg er gravid i 16 + 2, og sidder og laver en liste over alt det der skal købes til Spunken. 

For at vi ikke skal bruge alle pengene én måned, ville det være rart at begynde at købe nogle ting, så småt, efter MD scanningen. 

Det gir ikke så meget mening at købe tøj osv endnu, for det er jo mest det varme tøj der er i butikkerne, og Spunken kommer til Juni.

heh kender det godt.. vores lille mand kommer også til juni, og man skal jo tænke på års tiden heh . og jeg har også en laaang liste heh ..

kan ikk rigtig give nogle råd, da jeg selv synes det virker lidt uoverskuligt heh .. pøj pøj med det

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Znuzke skriver:

Jeg startede med at købe hvide stofbleer, neutralt babysengetøj, hvide bodyer osv.

Der er ingen grund til at købe en brystpumpe - det er jo slet ikke sikkert du får brug for den. Der er heller ingen grund til at købe sutteflasker osv, for det er jo ikke alle der har brug for det, og det kan jo købes alle steder hvis man pludselig står og mangler.

Enig

Ammepude osv. som gerne "må" være neutralt...

I kan desuden overveje at få overblik over de store ting og så fx købe én af dem om måneden..
Barnevogn
Puslebord
Seng/møbler generelt
Evt. alarmer

på den måde er det ikke så stor en udskrivelse af gangen, omvendt skal man af sted mange gange, og kan måske ikke så nemt "presse prisen" som hvis man køber samlet..

I kan jo også vælge at lægge x antal kroner til side hver måned, og så gå ud og købe de store ting på samme tid, men med "opsparede" penge...

Anmeld

4. januar 2011

Chr-Hei

Thereseh skriver:

Kigger lige med Står i det samme ... Hvornår er du sat til i Juni

Anmeld

4. januar 2011

eElak

AnneBJ skriver:

Enig

I kan desuden overveje at få overblik over de store ting og så fx købe én af dem om måneden..
Barnevogn
Puslebord
Seng/møbler generelt
Evt. alarmer

på den måde er det ikke så stor en udskrivelse af gangen, omvendt skal man af sted mange gange, og kan måske ikke så nemt "presse prisen" som hvis man køber samlet..

I kan jo også vælge at lægge x antal kroner til side hver måned, og så gå ud og købe de store ting på samme tid, men med "opsparede" penge...

Jeg købte tingene løbende da jeg var gravid med knægten..

Start som Anne skriver med at finde ud af hvilke store ting, som i ønsker...

Desuden.. Du kan sagtens købe heldragter og bodyer nu her.. I de første måneder, ligger de alligvel ikke i andet, når nu du får barn i de varme måneder..

MEn.. en ting som jeg fandt ud af - man får godt nok meget tøj, når man får barn.. Jeg endte med at have en sportstaske med gaver (primært tøj i str 50/56) med hjem fra hospitalet... Og jeg havde købt en del inden...

Anmeld

4. januar 2011

Molly8

Vi startede med at beslutte os for, hvad vi gerne ville have generelt. Manden undersøgte, hvad der var bedst i test. Herefter har vi holdt øje med diverse udsalg og gode tilbud og har slået til, efterhånden som vi kunne få lige dét, vi ville have, til en god pris. Jeg har vist ikke givet fuld pris endnu  

I min liste kan jeg se, at vi er startet ca. sådan:

Puslehynde + ammepude

Dyner + betræk (syede selv og delte en voksendyne i to babydyner og en junior)

pusletaske

barnevogn

babyalarm

tøj osv.

Vi har løbende lånt og fået foræret en del, særligt tøj.

Kh Molly

Anmeld

4. januar 2011

Thereseh

Znuzke skriver:

Ah ja, stofbleer. Tjek. Det kan man jo sagtens. Neutralt sengetøj, osv er også en god idé. 

Tak 

Anmeld

4. januar 2011

Thereseh

Babyklar skriver:

heh kender det godt.. vores lille mand kommer også til juni, og man skal jo tænke på års tiden heh . og jeg har også en laaang liste heh ..

kan ikk rigtig give nogle råd, da jeg selv synes det virker lidt uoverskuligt heh .. pøj pøj med det

Ja, der er altså godtnok meget der skal tænkes på  Men det er også enormt hyggeligt. 

Tillykke med den kommende lillemand 

Anmeld

4. januar 2011

Thereseh

AnneBJ skriver:

Enig

Barnevogn
Puslebord
Seng/møbler generelt
Evt. alarmer

Tak for dine gode råd. 

Vi har også overvejet at spare sammen, jeg tænker bare at det måske er rarest for mig at købe ind lidt af gangen, så jeg ikke vralter rundt som en flodko, få uger før termin 

Jeg har også tænkt på det med at købe de store ting, hver måned, men som du skriver, kan man måske netop få en god pris, hvis man køber dem samlet 

God tirsdag, til dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.