Graviditets betinget sukkersyge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. september 2008

smokie

Hej er der nogle af jer skønne kvinder herinde som ved noget om det da jeg var til jordemor igår og fik afvide at det havde jeg nok nogen der ved hvilke konsekvens det får for mig og barnet(er lidt bange):'( Knus Nadia 29+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2008

MorCamilla

Jeg havde graviditets sukkersyge.. Det gjorde at jeg ikke måtte spise sukker eller andet sødt i en lille uge efter fødsen, da mit sukkerindhold i blodet var så højt..
For Mikkel betød det at han blev født med sukkersyge, (som han voksede fra i løbet af den første måned) Det bliver mere og mere normalt i dag at børn bliver født med sukkersyge og vokser fra det (sagde sygeplejesken til mig) og ingen af os har nogle men efter det i dag..
Håber det kan hjælpe dig lidt..

Knud fra Camilla.

Anmeld

10. september 2008

smokie

Fik han så noget medicin for det den måned jeg fik også afvide igår at barnet ville tage meget på og blive meget stort er det rigtigt og hvad kommer det af for du er da ikke overvægtig

Knus

Anmeld

10. september 2008

MorCamilla

Mikkel var kun 1370 gram ved fødslen så han var ikke stor og er fatisk aldrig rigtig blevet det... Så i vores tilfælde passe det ikke helt, men jeg skal ikke kunne sige om det er noget børn født til tiden vil komme til at "døje" med..

Ja han fik noget blandet i hans modermælkserstatning, lige hvad det hed kan jeg ikke huske, for han fik så meget medicin at det var svært at kende forskel fre den ene til den anden.. :$

Anmeld

10. september 2008

smokie

ok tak for dit svar
Knus

Anmeld

10. september 2008

Plysbjørnen

smokie skriver:

ok tak for dit svar
Knus

Vil altså lige informere dig om at du også kan risikere at føde et meget stort barn, at dit barn har varigt sukkersyge, og hvis du er pokkers uheldig slipper du aldrig af med din sukkersyge heller... Men du kan være ganske rolig har du sukkersyge bliver du kaldt til samtale med en læge og Diætist på dit sygehus, som nok skal tage sig af det hele...

Betina

Anmeld

10. september 2008

pipsen

Hej, jeg havde graviditetsbetinget sukkersyge i min sidste graviditet. Jeg fik lagt en kostplan hos en diætist og skulle så tjekke mit blodsukker 5 gange dagligt. Det var nu ikke så slemt og man vænnede sig hurtigt til det. Heldigvis kunne det hele styres med kosten, så jeg behøvede ikke medicin. Konsekvensen for min søn var, at han var meget stor og temmelig buttet, da han kom ud (de kaldte ham for lille Buddha på fødestuen) og at han havde lavt blodsukker. Det betød han skulle spise på faste tidspunkter. Ellers havde han det virkelig godt. Så for os var det noget som kunne styres og det blev aldrig rigtig alvorligt. Ingen af os har sukkersyge i dag :D

Anmeld

10. september 2008

smokie

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

smokie skriver:

ok tak for dit svar
Knus

Vil altså lige informere dig om at du også kan risikere at føde et meget stort barn, at dit barn har varigt sukkersyge, og hvis du er pokkers uheldig slipper du aldrig af med din sukkersyge heller... Men du kan være ganske rolig har du sukkersyge bliver du kaldt til samtale med en læge og Diætist på dit sygehus, som nok skal tage sig af det hele...

Betina

Vælger de så ikke at tage dem ud før tid og måske ved ks er frygtelig nervøs da jeg aldrig har prøvet det før og er meget bange for at få/føde en kæmpe baby for sidst jeg blev scannet vejede den 15% mere end normalen..

Knus

Anmeld

10. september 2008

Plysbjørnen

smokie skriver:

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

smokie skriver:

ok tak for dit svar
Knus

Betina

Vælger de så ikke at tage dem ud før tid og måske ved ks er frygtelig nervøs da jeg aldrig har prøvet det før og er meget bange for at få/føde en kæmpe baby for sidst jeg blev scannet vejede den 15% mere end normalen..

Knus

Mener at hvis du bliver vuderet til at den lille vejer mere end 4 kg vil de nok scanne dig og se hvordan og hvorledes... Men en ting kan jeg love dig du kommer ikke til at gå overtid...

sidst jeg blev scannet vejede den 15% mere end normalen..

Kan se den åbenbart er godt på vej til at blive det... Men du burde meget snart høre noget fra sygehuset...

Betina

Anmeld

10. september 2008

smokie

pipsen skriver:

Hej, jeg havde graviditetsbetinget sukkersyge i min sidste graviditet. Jeg fik lagt en kostplan hos en diætist og skulle så tjekke mit blodsukker 5 gange dagligt. Det var nu ikke så slemt og man vænnede sig hurtigt til det. Heldigvis kunne det hele styres med kosten, så jeg behøvede ikke medicin. Konsekvensen for min søn var, at han var meget stor og temmelig buttet, da han kom ud (de kaldte ham for lille Buddha på fødestuen) og at han havde lavt blodsukker. Det betød han skulle spise på faste tidspunkter. Ellers havde han det virkelig godt. Så for os var det noget som kunne styres og det blev aldrig rigtig alvorligt. Ingen af os har sukkersyge i dag :D

Hej Pipsen..
Hvor stor var din søn da han blev født og fødte du helt normalt og gik du tiden ud (ja undskyld jeg spør så meget) er bare så nervøs.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.