Når det er tid til at se på børnehaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

Pige2009

Jeg ville ikke tage Laura med, men se på forholdene alene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

JustAnotherName

Ja, vi havde da ihvertfald Bianca med, da vi besøgte den vuggestue vi havde fået tilbudt.

Og vi havde hende også med, da vi skiftede ....det nye sted blev så BÅDE hendes vuggestue og kommende børnehave.

Nu går hun i børnehave der, mens lillesøster er i vuggestuen.
Og lillesøster havde jo så været med i hente/bringe stunderne så mange gange, at hun også havde set stedet, før hun skulle starte der
PLUS jeg brugte tid på at køre dem begge ind ...korte dage, som langsomt blev længere og uden forældre, og så med søvn...osv.

OG JA, hvis det havde været tilfældet, at hun ikke skulle i børnehave samme sted, hvor hun har gået i vuggestue, så er jeg ret sikker på, at vi havde taget hende med i hendes eventuelt-kommende-børnehave også. Hendes reaktion er jo en ret god indikator til ens mavefornemmelse også, syntes jeg ...og dét tæller da også for lidt i den samlede overvejelse, inden den endelige beslutning tages.

SÅ JA HERFRA TIL AT TAGE BARNET MED PÅ BESØG.

Anmeld

8. januar 2011

anne2009

Jeg har også besøgt et par vuggestuer i nærheden, men fandt hurtig ud af, at i København kommune spørger de om din ønske, men i den sidste ende for du ikke, dem du har søgt...

Det er alligevel deres ønske der bliver opfyldt, fik ikke den vuggestue og børnehave jeg ønskede til min ældste datter og fik heller ikke til den yngste. Der står desuden på brevet, hvis du ikke siger ja, til tilbuden til børnehaven, bliver dit barn udmeldt af vuggestuen...

Anmeld

8. januar 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Var da godt jeg lige læste denne tråd.. Havde slet ikke skænket det en tanke, at hvis man havde ønsker til nogle bestemt skulle de skrives op dertil.. Tosse mig.. 

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

9. januar 2011

eElak

anne2009 skriver:

Jeg har også besøgt et par vuggestuer i nærheden, men fandt hurtig ud af, at i København kommune spørger de om din ønske, men i den sidste ende for du ikke, dem du har søgt...

Det er alligevel deres ønske der bliver opfyldt, fik ikke den vuggestue og børnehave jeg ønskede til min ældste datter og fik heller ikke til den yngste. Der står desuden på brevet, hvis du ikke siger ja, til tilbuden til børnehaven, bliver dit barn udmeldt af vuggestuen...

Det fandt jeg også ud af, da jeg var inde og runde pladsanvisningen... 

Vi valgte ikke at tage knægten med, og det var vidst ret heldigt - for vi havde ikke fået ham med derfra igen.. ;-)

Men ja - de sagde at de prøver at matche ens ønsker, men at der ikke altid kunne lade sig gøre.. og at man faktisk er tvunget til at sige ja.... :-S

SÅ ved man det... 

Anmeld

12. januar 2011

anne2009

KaLee skriver:

Det fandt jeg også ud af, da jeg var inde og runde pladsanvisningen... 

Vi valgte ikke at tage knægten med, og det var vidst ret heldigt - for vi havde ikke fået ham med derfra igen.. ;-)

Men ja - de sagde at de prøver at matche ens ønsker, men at der ikke altid kunne lade sig gøre.. og at man faktisk er tvunget til at sige ja.... :-S

SÅ ved man det... 

Jeg har faktisk givet op, om håbet at få den ønskede vuggestue.

Bare jeg får et plads, så er jeg glad. Man kan næsten ikke så plads nu for tiden i Hovedstadet område

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.