sterilisering af flasker og kogning af vand!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Lunae

PernilleB skriver:

hva er det for et mærke du bruger..?? der er alt for mange bakterier i vandet til sådan en lille str...

Jeg bruger beauwais 1! Både læge og sundhedsplejeske sagde gid for at stoppe og det står også på sundhedsstyrrelsens hjemmeside!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

jannebjerre

PernilleB skriver:

hva er det for et mærke du bruger..?? der er alt for mange bakterier i vandet til sådan en lille str...

Det har intet med bakterier i vandet at gøre!!!
Det er når mælkepulveret kommer i vandet at der kan komme bakterier, fordi mælk "avler" siiiindsygt mange bakterier...men så længe de spiser flasken med det sammen, så gør det altså ingen forskel!!
Fra Felix var 4mdr har vi bare lavet en flaske når han skulle have den, med vand fra vandhanen og han har ALDRIG fejlet noget af den grund!

Anmeld

3. januar 2011

jannebjerre

Lunae skriver:

Jeg bruger beauwais 1! Både læge og sundhedsplejeske sagde gid for at stoppe og det står også på sundhedsstyrrelsens hjemmeside!

Præcis...
Jeg skolder stadig flaskerne, men det er fordi jeg er psykopat hehe
Man behøver det i virkeligheden ikke, man skolder jo heller ikk deres tallerkner, legetøj mm...

Anmeld

3. januar 2011

LinLin

Adam bliver (sjovt nok ) også 4 mdr lige om lidt... Jeg tror vi fortsætter lidt endnu med at koge vand og sterilisere og så gradvist holde op (vil nok fortsætte med at bruge sterilisatoren - det er da nemt ) Men det er svært...   Ville synes det var så synd hvis han fik dårlig mave.

Anmeld

3. januar 2011

PernilleB

jannebjerre skriver:

Det har intet med bakterier i vandet at gøre!!!
Det er når mælkepulveret kommer i vandet at der kan komme bakterier, fordi mælk "avler" siiiindsygt mange bakterier...men så længe de spiser flasken med det sammen, så gør det altså ingen forskel!!
Fra Felix var 4mdr har vi bare lavet en flaske når han skulle have den, med vand fra vandhanen og han har ALDRIG fejlet noget af den grund!

jamen skal man så bare hælde vand i og så varme det i microen eller kan man tage varmt vand og bare putte pulver i og så give barnet..???

Anmeld

3. januar 2011

jannebjerre

PernilleB skriver:

jamen skal man så bare hælde vand i og så varme det i microen eller kan man tage varmt vand og bare putte pulver i og så give barnet..???

Man tager koldt vand fra hanen, varmer det i mikroen, putter pulver i og ryster og vupti så er der mad

Anmeld

3. januar 2011

PernilleB

Lunae skriver:

okay..?? hmm... så er det måske bare min SP der er syg i roen..??

Anmeld

3. januar 2011

PernilleB

jannebjerre skriver:

Man tager koldt vand fra hanen, varmer det i mikroen, putter pulver i og ryster og vupti så er der mad

okay... så gør vi sådan nu..!! takker...

Anmeld

3. januar 2011

jannebjerre

PernilleB skriver:

Self aldrig varmt fra hanen - der er jo selvsagt bakterier i

Anmeld

3. januar 2011

jannebjerre

PernilleB skriver:

okay... så gør vi sådan nu..!! takker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.