sterilisering af flasker og kogning af vand!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.188 visninger
33 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

Lunae

Hej Piger!

Så er Camille meget snart 4 mdr og så vidt jeg kan forstå, behøver man ikke længere at koge flaskerne og heller ikke vandet til modermælkserstatningen!

er det rigtigt og stoppede i andre med det, da jeres små pus blev 4 mdr?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

PernilleB

Lunae skriver:

Hej Piger!

Så er Camille meget snart 4 mdr og så vidt jeg kan forstå, behøver man ikke længere at koge flaskerne og heller ikke vandet til modermælkserstatningen!

Kram

jo for kit katten...!!! de skal koges..!!!! og vandet skal koges... det er ders drikke vand du ikk behøver a koge, hvis hun bare skal have noget a drikke,.-!!!

Anmeld

3. januar 2011

Isabella_mor

jeg ville nu stadig koge flaskerne, men du behøver ikke at koge vandet når hun skal have MME..

det er meget godt at koge flaskerne så du er sikker på at de er gjort rene 100% selvom baby ikke har SÅ sart en mave, så er det stadig en smart måde at slippe af med evt kalk hvis du bruger sterilisator vel og mærket...  

(jeg har en venninde som stadig bruger sterilisator til hendes flasker, hendes datter er snart 8 mdr, og det fungere fint for hende med at slippe for kalk i flaskerne )

Anmeld

3. januar 2011

Lunae

PernilleB skriver:

jo for kit katten...!!! de skal koges..!!!! og vandet skal koges... det er ders drikke vand du ikk behøver a koge, hvis hun bare skal have noget a drikke,.-!!!

Der står altså på modermælkserstatningen, at når barnet er 4 mdr, kan vandet tages direkte fra hanen!

Anmeld

3. januar 2011

Valle81

Lunae skriver:

Hej Piger!

Kram

Hey:0)

Da Anton blev 4 mdr holdt vi op med at koge vandet:0) Så tog vi direkte fra hanen:0) Flaskerne holdt vi også op med at koge - det er fint bare at vaske dem i opvaskeren. Begge dele er fra 4 mdr:0)

Vi havde ingen problemer med maven, og når de er 4 mdr begynder de jo også at få anden kost, og som min SP sagde, du koger jo heller ikke tallerkener, bestik eller kopper som de drikker af:0)

Nåh nej:0)

Knus

Anmeld

3. januar 2011

Lunae

isabellamor skriver:

jeg ville nu stadig koge flaskerne, men du behøver ikke at koge vandet når hun skal have MME..

det er meget godt at koge flaskerne så du er sikker på at de er gjort rene 100% selvom baby ikke har SÅ sart en mave, så er det stadig en smart måde at slippe af med evt kalk hvis du bruger sterilisator vel og mærket...  

(jeg har en venninde som stadig bruger sterilisator til hendes flasker, hendes datter er snart 8 mdr, og det fungere fint for hende med at slippe for kalk i flaskerne )

Kæresten og jeg snakkede os om, at vi ville forsætte med at sterilisere flaskerne, for det skal suttehovederne jo alligevel mht til vandet til mme, så tror jeg stadig vi koger det lidt endnu, men det er jo rart at vide, at man kan lade være, hvis man ikke lige har en kedel ved hånden

Anmeld

3. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi stoppede også da de var 4 mdr. Ikke fra den ene dag til den anden, men gradvis og ingen maveproblemer her

Anmeld

3. januar 2011

Lunae

Valle81 skriver:

Hey:0)

Da Anton blev 4 mdr holdt vi op med at koge vandet:0) Så tog vi direkte fra hanen:0) Flaskerne holdt vi også op med at koge - det er fint bare at vaske dem i opvaskeren. Begge dele er fra 4 mdr:0)

Vi havde ingen problemer med maven, og når de er 4 mdr begynder de jo også at få anden kost, og som min SP sagde, du koger jo heller ikke tallerkener, bestik eller kopper som de drikker af:0)

Nåh nej:0)

Knus

Tak for svar - jeg har netop tænkt det samme i forhold til tallerkener, kopper, skeer osv, så det nå jeg lige finde ud af

Anmeld

3. januar 2011

Alberts/

du skal stadig koge/skolde flaskerne(: men vandet behøves du ikk

Anmeld

3. januar 2011

PernilleB

Lunae skriver:

Der står altså på modermælkserstatningen, at når barnet er 4 mdr, kan vandet tages direkte fra hanen!

hva er det for et mærke du bruger..?? der er alt for mange bakterier i vandet til sådan en lille str...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.