hvornår er man for gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Vingummien

Jeg syntes den er svær, altså den ene forældre på 48 er ikke så gammel igen. Har en veninde med en far der var langt over den alder da de fik hende, og der har ikke været noget, hun er 25 nu og har stadig sin far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Svei

eliasogmor skriver:

til at få børn???? så lige at Elton John og hans partner er blevet fædre, elton john er 62 og hans partner er 48, og til fare for at blive slået over næsen, synes jeg dette ikke er okay... er det virkelig en menneske ret at få børn.... jeg synes selvfølgelig at alle der gerne og virkelig brændende ønsker sig et barn, skal have et, men er det værdigt for barnet, som f.eks elton johns søn, at når han er 10 år at have en far på 72???  jeg siger nej..... jeg håber for deres søn at Elton john, forblir frisk.... kom med jeres meninger, uden at ligge låg på....men hold den gode tone...

http://msndk.starlounge.com/index.cfm?objectid=103064

Hellere en god gammel end en skidt ung...hvis børnene får den omsorg og kærlighed de har brug for, for at blive hele harmoniske voksne mennesker, så kan jeg nu ikke hidse mig op..er jo lidt svært med mænd da de kan altid og derfor lidt svært at sætte alder på, men ved kvinder vil jeg mene det passer meget godt med hvornår de naturligt ikke kan...

Jeg bliver 36 år og synes da langtfra jeg er for gammel, jeg ville bare ikke gide...vil gerne være ung uden unger også..

Anmeld

3. januar 2011

henh01

Kroppen sætter jo helt automatisk en stopper for graviditet når denne mener man er "for gammel" ift overgangsalder mv. Jeg synes ikke man kan sætte alder på hvornår man er for gammel. -Man kan have et ønske om at ville have børn inden en bestemt alder -jeg håber jeg har født de børn jeg skal have inden jeg bliver 35 år - af den simple årsag at bliver man gravid efter det fyldte 35. år er der en større risiko forbundet med gennemførelsen af denne samt fødslen og øget risiko for at få børn med downs.

Men hvis jeg tager en beslutning om at få et barn når jeg bliver 40 år og kroppen er fuldt udstyrret og smurt ift graviditet så kan jeg ikke se noget problem med det. Det folk beslutter er jo altid det bedste for dem selv og deres børn.

Desuden synes jeg det er rigtig fint at homoseksuelle kan få børn, men naturen vil jo gerne der både er en far og en mor så tænker at der kan opstå lidt problemer i forhold til et forbillede af modsatte køn end forældrene. Dog vil jeg lige påpege at jeg støtter op om de frie valg

Anmeld

3. januar 2011

Frk.S

Jeg giver dig da helt ret.

Jeg vil ikke sætte en grænse for lige præcis HVORNÅR man er for gammel. Men det synes jeg bestemt man er hvis man er 62... og jeg synes i hvert fald også 48 er lige i overkanten.

Jeg synes det er ren egoisme, når man vælger at få barn som 62-årig. Det er bestemt ikke i barnets tarv! 

Anmeld

3. januar 2011

B&J

Jeg vil ikke være ældre ind 30 når jeg får den sidste men hvem ved måske ændre jeg mening der er jo nogle år til i nu jeg bliver 30.. men syntes helt klart man ikke kan sætte alder på... for en par eller bare en kvinde eller mænd eller ja skal have lov til af opleve af være forælder og især hvis de har kæmpet længe

Anmeld

3. januar 2011

Marco2

eliasogmor skriver:

forstår dig, men er det ok for barnet at måske have en højere sandsynlighed for at miste sine forældre i en yngre alder en andre med yngre forældre??

Jeg mener bare ikke det er op til mig at dømme andre ift deres valg.

For hvor går grænsen så?

Hvad med enlige kvinder der vælger at få barn med donor? Der har barnet ikke nogen far. Eller hvor kvinder vælger at få barnet uden faderens samtykke og han ikke ønsker at være i barnets liv?

Eller hvis parameteret rent er at sandsynligheden for tidlig død, hvad så med folk med sukkersyge, fedme, kræft eller andet som sandsynliggør at de heller ikke lever så længe? Skal jeg så også dømme dem "ude" ift at få børn?

Der er jo ingen garantier for hverken det ene eller det andet. Man kan blive kørt ned dagen efter man har født for den sags skyld.

Men det eneste jeg ville sig var at det ikke er op til mig at "dømme" folk i deres valg med at få børn. Nogle er måske for unge og nogle er måske for gamle …

Jeg kunne ikke selv forestille mig at få et barn med en mand på 72, men det er mit valg. At andre vælger anderledes er deres valg. Og er sikker på at de mennesker der tager nogle valg der ligger udenfor "normen" har gjort sig nogle grundige overvejelser.

AG

Anmeld

3. januar 2011

Alberts/

man kan godt blive for gammel, syntes  at senest skal have barn ved en 45 alderen,  (; bare min mening(;

Anmeld

3. januar 2011

eElak

Marco2 skriver:

Jeg mener bare ikke det er op til mig at dømme andre ift deres valg.

For hvor går grænsen så?

Hvad med enlige kvinder der vælger at få barn med donor? Der har barnet ikke nogen far. Eller hvor kvinder vælger at få barnet uden faderens samtykke og han ikke ønsker at være i barnets liv?

Eller hvis parameteret rent er at sandsynligheden for tidlig død, hvad så med folk med sukkersyge, fedme, kræft eller andet som sandsynliggør at de heller ikke lever så længe? Skal jeg så også dømme dem "ude" ift at få børn?

Der er jo ingen garantier for hverken det ene eller det andet. Man kan blive kørt ned dagen efter man har født for den sags skyld.

Men det eneste jeg ville sig var at det ikke er op til mig at "dømme" folk i deres valg med at få børn. Nogle er måske for unge og nogle er måske for gamle …

Jeg kunne ikke selv forestille mig at få et barn med en mand på 72, men det er mit valg. At andre vælger anderledes er deres valg. Og er sikker på at de mennesker der tager nogle valg der ligger udenfor "normen" har gjort sig nogle grundige overvejelser.

AG

Helt enig 

Jeg vil ikke sætte mig til dommer for hvornår en passende alder er.. 

Bare se Betina Aller.... meget frisk 48 årig dame, som lige har fået tvillinger.... Synes sq det er sejt gået... 

Jeg vil dog sige at når der er stor chance for at man dør imens ens børn ikke er blevet voksne, så er det sq synd at få børn.

Men ok - i teorien kunne jeg blive smadret af en bus i morgen, og min søn ville derved kun have sin far tilbage.. 

Hvis man er ved godt helbred, og man har rammerne til at byde en god opvækst.. jamen, go for it.. 

At sige at Elton John er egoistisk i at få barn nu.. Jamen.. helt ærligt.. ALLE er jo egoistiske i at få børn.. INGEN børn har bedt om at komme til denne verden... Jeg vil dog indrømme at jeg så kan tvivle på at manden har de rette rammer.. idet at han fiser på turne, lige når han har fået sønnen... Det synes jeg er værre end hans alder... 
Eller at Cristiano Ronaldo køber sig til sin søn, og tvinger moren til at opgive barnet for evigt, i stedet for at være deleforældre eller lign. og han er endda ung! Det er mere grotesk end at være gammel forældre...

Jeg selv vil ikke få børn når jeg har passeret de 40.... Lige nu er jeg 28 år og single.. jeg ved da ikke om jeg møder manden i mit liv, og får barn nummer 2... Jeg kender heller ikke min alder der.. Men tror at en grænse er 35 - men klart sikkert at jeg ikke vil være over 40...  

Anmeld

3. januar 2011

Dinna88

Jeg synes det er ekstremt individuelt, men jeg synes bestemt 40 er deroppe omkring.

For mig personligt er grænsen maks 30. Jeg vil gerne være "så ung som muligt" inden for rimlige grænser, jeg skal dog lige have en uddannelse i hus før jeg begynder.

Anmeld

3. januar 2011

Gitte

Når kroppen selv siger stop. 

Min mor var 40 og min far 50, da jeg blev født. Jeg selv blev mor som 41 årig. Havde altid forestillet mig, jeg skulle have børn tidligere, men sådan blev det bare ikke. Men jeg har aldrig følt det som et problem, at have "gamle" forældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.