Anonym skriver:
Jeg vil rigtig gerne have flere børn, men jeg ved at det ikke er et ønske min kæreste har. Vi er helt vildt forskellige og faktisk er den eneste grund til at vi flyttede sammen og blev kærester i tidernes morgen, at jeg blev gravid og ikke ville have en abort.
Nu bor vi sammen, men jeg føler slet ikke jeg kender manden. Jeg er sikker på at hvis jeg virkelig har tænkt mig at være sammen med ham for evigt så kommer der ikke flere børn i hjemmet og ja jeg ender nok med at være en gammel husmor inden jeg bliver 40.
Er det meget urimeligt at stille krav til ens partner??
Er det urealistisk at drømme??
Kan mænd overhovedet ændre sig til noget bedre??
Kan kvinder???
Blot en tanke. Vend det om og spørg dig selv om DU kan ændre dig til noget bedre, set med HANS øjne.
Og hvad er bedre?
Det er vel rimeligt at hans mening bliver lige så respekteret som din.
Kan I ikke opnå enighed om flere børn, ja så har I et problem, men igen..hans mening er vel lige så rigtig som din.
Og så undrer det mig lidt...sig mig hvad laver du sammen med et menneske, som du kun er flyttet sammen med fordi I skulle have et barn. Er det et liv?
Tror du ikke, du skulle tage et grundigt kig på din mand og spørge dig selv, om det er en, du kunne tænke dig at vågne op sammen med også om 20 år?
Svaret vil så afgøre, om det er ham, du skal bruge dit liv på eller ej.
Jeg synes det er rigtigt synd for dig, men også for ham, for det lyder som om, I slet ikke er rigtigt lykkelige.
Og det er da noget frygteligt noget, hvis man ikke er lykkelig sammen med den, man lever sammen med.
Uanset om man lever en eller flere gange, så er det livet nu og her, det drejer sig om, og det skal man ikke spilde på 2. rangs liv, og slet ikke på, ikke at være lykkelig.
Tænk på når du er 80 og ser tilbage på dit liv, og så spørger dig selv: "Har jeg været lykkelig?" Og du så må svare: "Næ, egentligt ikke!!" 
Det er jo lige til at græde over.
Manden din, kan du ikke ændre. Jo de små ting...måske...hvis han vil jeres parforhold positivt, men de store ting er jo en del af hans personlighed og væremåde, og dem kan man ikke lave om på. Og man skal heller ikke, for så vil man lave om på hele personligheden.
Hemmeligheden bag et godt parforhold er, at man accepterer hinanden, som man er på godt og ondt. Det er en pakke man får, take it or leave it.
Jeg ønsker dig alt det bedste.

Kærligst
Sussie