måltider baby 5-6 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Frederikke er 6 måneder imorgen.Vi er netop lige hoppet på "flasken" for 2 dage siden, da jeg ikke har nok mælk til hende længere. Lige pt. ser hendes spise/soverytme således ud:

Kl. 7.00: Vi står op og hun får en flaske, spiser gerne 150 ml.

Kl. 8.00-9.30 sover hun formiddagslur.

Kl. 10.30: Får hun havregrød og mælk af en kop.

Kl. 11.30-13.00 sover hun igen.

Kl. 13.00: En flaske - spiser gerne mellem 125-150 ml.

Kl. 15.00-16.30: sover hun igen igen.

Når hun vågner efter den sidste lur tilbyder jeg hende ind imellem en flaske, men det er ikke hver dag.

Kl. 17.30 spiser vi aftensmad, hvor hun får kartofler og grøntsager - vi påbegynder dog snart kød.

Kl. 19.30-20.00 får hun flaske vælling, hvor hun spiser 240 ml. - deefter bliver hun puttet, og sover ofte til næste morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

NoName

Macaab skriver:

Her ser Aslans dag sådan ud:

6,5 mdr gammel

kl. 7 babs

kl. 8 havregrød

lur fra 9-12/13

kl 12/13 grød af fx rugmel/majsmel osv med frugtmos (er vi nogen steder, så er det oftest pulverversionen)

Lur fra 14/15-16.30/17.30

kl. ca. 17 babs

kl. 18 grød/mos. Er først lige begyndt på grønt, da det ellers har fået ham til at kaste op

kl 19 babs

kl 19.15 babs

(og så sover han fra 19-07)

Altså, jeg er vildt misundelig på jer hvis unger sover i 10-12 timer om natten UDEN afbrydelser.... og også tar 3-4 timer om dagen UDEN afbrydelser.....

Anmeld

6. januar 2011

NoName

Anne85 skriver:

så det er ikke meget mælk jeg får i hende - jeg åbner en brik hver morgen som bruges til at lave maden af + til det hun får i kop - så der får hun 200 ml - og så drikker hun alt i mellem 200 og 350 ml i sine flasker

Sad oppe i nat og tænkte på hvad det er for brikker du bruger????

Anmeld

6. januar 2011

Anne85

noname skriver:

Sad oppe i nat og tænkte på hvad det er for brikker du bruger????

Ha ha... mælkebrikker - altså med mme  Fra Nan eller lignende - eller bare dem der hedder "babymælk" fra arla

Tror måske Nynne læste med igår for igår ÅD hun til alle måltider - spiste en flaske om eftermiddagen (hvor jeg jo ellers aldrig kan få noget i hende) OG kværnede alligevel 240 ml vælling kl 19.30 - men så sov hun også fra 19.45 til 7.15 uden at vågne en eneste gang  Hun sover så ikke så meget om dagen hvis hun sover hele natten igennem - sover måske en time her til formiddag, halvanden til to timer til middag og en lille time sen eftermiddag

Anmeld

6. januar 2011

NoName

Anne85 skriver:

Ha ha... mælkebrikker - altså med mme  Fra Nan eller lignende - eller bare dem der hedder "babymælk" fra arla

Tror måske Nynne læste med igår for igår ÅD hun til alle måltider - spiste en flaske om eftermiddagen (hvor jeg jo ellers aldrig kan få noget i hende) OG kværnede alligevel 240 ml vælling kl 19.30 - men så sov hun også fra 19.45 til 7.15 uden at vågne en eneste gang  Hun sover så ikke så meget om dagen hvis hun sover hele natten igennem - sover måske en time her til formiddag, halvanden til to timer til middag og en lille time sen eftermiddag

Kan Nynne ikke liiige prøe at forklare Caroline at det der spise noget, faktisk ikke er så ringe endda????

Anmeld

6. januar 2011

Corn

noname skriver:

Altså, jeg er vildt misundelig på jer hvis unger sover i 10-12 timer om natten UDEN afbrydelser.... og også tar 3-4 timer om dagen UDEN afbrydelser.....

Får han en god omgang grød fx den lavet på rugmel, lidt majsmel, sødmælk og vand, og så en ordentlig skudefuld, så hyggeammes han lige til sengetid, og så kokser han bare omkuld til 10-12 timer senere.

Men måske kan det glæde dig, at han faktisk har sovet dårligt om dagen i går og idag, og vågnede allerede kl. 05.58 i morges, men faldt i søvn ved ammetår...

Og vågner  han om natten er det tit fordi han har sparket dynen af og fryser, så jeg smider lige en varmedunk i fodenden af hans seng, når jeg går i seng. Så er der dejlig lunt natten over, og han søger ikke mig og min varme dyne

Anmeld

6. januar 2011

Anne85

noname skriver:

Kan Nynne ikke liiige prøe at forklare Caroline at det der spise noget, faktisk ikke er så ringe endda????

Ha ha.. tror bare man skal prøve at ta det med ro og stole på at de spiser det de har brug for - hvis de vel og mærke ellers trives

man kan ikke gøre andet end at tilbyde dem skemåltiderne og flasken/brystet og så finde sig i at meget af det bliver kasseret igen

Anmeld

9. januar 2011

NoName

Anne85 skriver:

Ha ha.. tror bare man skal prøve at ta det med ro og stole på at de spiser det de har brug for - hvis de vel og mærke ellers trives

man kan ikke gøre andet end at tilbyde dem skemåltiderne og flasken/brystet og så finde sig i at meget af det bliver kasseret igen

Gør jeg også... synes bare det er underligt at hun spiser så lidt.... men oki, hendes mave er jo heller ik så stor... og det er ved at være temmelig dyrt i mme efterhånden (arla er ved at være tømt)... men pyt, hun trives og er super glad, så går vi ud fra hun er mæt og godt tilpas...

Anmeld

9. januar 2011

merle2010

min datter begyndte faktisk først på rigtig fast mad, da hun var lidt over 6 mdr.. hun nægtede at spise grød.. nægtede mos og ville kun have sin flaske.. nu er hun snart 8 mdr, og får rugbrød til middag, frugt eftermiddag og vores aftensmad til aften.. kan stadig ikke få noget som helst grød i hende og det eneste frugt hun vil have er moset banan.. når hun får en flaske ved 8 tiden, tilbyder vi hende altid rugbrød kl 12 inden luren.. men hun nægter altid og får først rugbrød når hun vågner fra luren..

jeg er så bekymret om hun får nok mad, men hun er tilfreds og vokser fint.. men en kræsen dame maan har sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.