måltider baby 5-6 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.838 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

NoName

Hej piger, og godt nytår

Jeg skal lige spørge hvornår og hvordan jeres små spiser i løbet af dagen og hvor meget? om i ammer stadig og hvor ofte? Hvor meget MME gir i og gir i det i forbindelse med grødmåltid eller sovetid?

Min Caroline (5 mdr) får et enkelt grødmåltid omkring kl 12 som det lige passer, ellers ammer jeg hende resten af dagen og supplerer med en flaske om aftenen inden hun kommer i seng, men det er ikke hver dag hun gider have noget af flasken andre dage tømmer hun 200 ml i løbet af ingen tid.

NoName

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

NoName

op igen...

Anmeld

3. januar 2011

Eliza/lykke

Da Elizabeth var 5-6 mrd spiste hun stort set kun grød. Hun droppede flasken ret hurtigt.

Jeg havde intet imod, at hun hellere ville have grød og mos frem for flasken.

Så hun spiste risgrød morgen + MME i kop, fuldkornsgrød til frokost og vand, yougurt og MME i kop til mellemmad, grøntsagsmos til aftensmad og MME i kop, og inden sengetid fik hun frugtmos og MME i kop.

Nu er hun knap 8 mrd., og spiser næsten vores mad, blendet selvfølgelig. Men hun bliver bedre til at tygge.

Prøv at skift et måltid mere ud.

Knus

Anmeld

3. januar 2011

NoName

Hmm ja det kan være man skulle prøve det... har bare stadig brug for at hun spiser hos mig... ellers sprænger mine babbelabber vist i luften for mig...

Anmeld

3. januar 2011

lucas<3

min dreng får ca 5 flasker om dagen hvor der er 200 ml i. og så får han lidt grød om aften. hvis han gider.. men han vel ha grød og så en flaske bagefter.

Anmeld

3. januar 2011

CHD

Min dreng på 5½ md. får 3 skemåltider om dagen. Grød morgen og middag. Mos aften. Herudover får han MME på flaske. Han gider ikke rigtig flaske i løbet af dagen, og derfor gik jeg hurtigt over til 3 skemåltider. Overvejer også at skifte hans eftermiddagsflaske ud med lidt frugtmos, da jeg ikke kan få ham til at tage flasken. Det er som om han synes det er kedeligt at drikke af flaske, men han er desværre endnu ikke dygtig nok til at drikke af kop, til at det kan opveje det han burde drikke.

Tror bare børn er forskellige, og det er vigtigt at følge med i deres udvikling når vinduerne er åbne.

Carina

Anmeld

5. januar 2011

Anne85

noname skriver:

Hej piger, og godt nytår

Jeg skal lige spørge hvornår og hvordan jeres små spiser i løbet af dagen og hvor meget? om i ammer stadig og hvor ofte? Hvor meget MME gir i og gir i det i forbindelse med grødmåltid eller sovetid?

Min Caroline (5 mdr) får et enkelt grødmåltid omkring kl 12 som det lige passer, ellers ammer jeg hende resten af dagen og supplerer med en flaske om aftenen inden hun kommer i seng, men det er ikke hver dag hun gider have noget af flasken andre dage tømmer hun 200 ml i løbet af ingen tid.

NoName

Hej søde... sorry... kan se du også har skrevet til mig på fb - kom helt fra at svare  Ved dog ikke om jeg er den rigtige til at spørge for Nynne kan være lidt "sær" med hendes spisning  Så du kan få to svar af mig: Sådan som jeg synes det burde være og sådan som det så rent faktisk er her.

Drømme situationen hos os med en baby på (knap) 6 mdr synes jeg er:

morgen: Ammes/får flaske eller grød

formiddag: En lille portion grød med lidt frugtmos - eller amning/flaske hvis hun også fik grød til morgen

Middag: Grønsagsmos (efterhånden med lidt kød i) eller grød

Eftermiddag: Ammes/flaske eller måske en most banan eller lignende

Aften: grønsagsmos (med kød når de må)

Sen aften: ammes eller flaske

Men men men - for det første kan jeg slet slet slet ikke få så mange måltider i nynne - ofte gider hun ik formiddags og eftermiddagsmaden. Og for det andet vil hun ikke ta flasken i dagstimerne.

Så det ser nogenlunde sådan ud....

puttes til nat ca. 19.30 hvor hun spiser ml. 150 og 200 ml flaske

vågner så alt imellem kl 4 og kl 5.30 hvor hun får ml 100 og 150 ml flaske

sover så videre til kl 8 hvor vi står op og hun får en flaske hvis hun vil - men som regel nægter hun og får istedet grød

sover så en formiddagslur på en lille times tid og tilbydes så lidt frugtmos eller lignende når hun vågner - men det har ikke interesse - først ved 12-tiden kan jeg få lidt grød eller mos i hende

sover så til middag i et par timer - og når hun vågner ville jeg gerne at hun tog en flaske eller lignende - men sjældent lykkes det. måske jeg får et par enkelte skefulde bananmos i hende

sover så igen en lille times tid sidst på eftermiddagen og når hun vågner får hun grønsagsmos

og ja - puttes så ca 19.30 hvor hun får flaske

så det er ikke meget mælk jeg får i hende - jeg åbner en brik hver morgen som bruges til at lave maden af + til det hun får i kop - så der får hun 200 ml - og så drikker hun alt i mellem 200 og 350 ml i sine flasker

Anmeld

5. januar 2011

NoName

Anne85 skriver:

Hej søde... sorry... kan se du også har skrevet til mig på fb - kom helt fra at svare  Ved dog ikke om jeg er den rigtige til at spørge for Nynne kan være lidt "sær" med hendes spisning  Så du kan få to svar af mig: Sådan som jeg synes det burde være og sådan som det så rent faktisk er her.

Drømme situationen hos os med en baby på (knap) 6 mdr synes jeg er:

morgen: Ammes/får flaske eller grød

formiddag: En lille portion grød med lidt frugtmos - eller amning/flaske hvis hun også fik grød til morgen

Middag: Grønsagsmos (efterhånden med lidt kød i) eller grød

Eftermiddag: Ammes/flaske eller måske en most banan eller lignende

Aften: grønsagsmos (med kød når de må)

Sen aften: ammes eller flaske

Men men men - for det første kan jeg slet slet slet ikke få så mange måltider i nynne - ofte gider hun ik formiddags og eftermiddagsmaden. Og for det andet vil hun ikke ta flasken i dagstimerne.

Så det ser nogenlunde sådan ud....

puttes til nat ca. 19.30 hvor hun spiser ml. 150 og 200 ml flaske

vågner så alt imellem kl 4 og kl 5.30 hvor hun får ml 100 og 150 ml flaske

sover så videre til kl 8 hvor vi står op og hun får en flaske hvis hun vil - men som regel nægter hun og får istedet grød

sover så en formiddagslur på en lille times tid og tilbydes så lidt frugtmos eller lignende når hun vågner - men det har ikke interesse - først ved 12-tiden kan jeg få lidt grød eller mos i hende

sover så til middag i et par timer - og når hun vågner ville jeg gerne at hun tog en flaske eller lignende - men sjældent lykkes det. måske jeg får et par enkelte skefulde bananmos i hende

sover så igen en lille times tid sidst på eftermiddagen og når hun vågner får hun grønsagsmos

og ja - puttes så ca 19.30 hvor hun får flaske

så det er ikke meget mælk jeg får i hende - jeg åbner en brik hver morgen som bruges til at lave maden af + til det hun får i kop - så der får hun 200 ml - og så drikker hun alt i mellem 200 og 350 ml i sine flasker

Nå ja det ligner jo Carolines dag meget godt...

Jeg prøvede i morges at få lidt grød/mælk på flaske i hende da vi stod op, men nix ville hun ikke have og hun havde ikke rigtig spist siden kl 1 om natten først omkring kl 11 kan jeg få hende til at spise en portion majsgrød med 2-3 teskeer frugt mos og noget vand til, fik i dag også lokket lidt flaske i hende hele 20ml tror jeg... Så ville hun ammes kl 15, tror ikke der var meget at komme efter, men flaske ville hun ikke og heller ikke frugtmos.... prøver igen i aften med noget grød imens vi også spiser... Har sådan tænkt på om jeg skal prøve med noget havregrød (fyy ikke tænke sådan, hun er kun 5,5 mdr)

jeg kan heller ikke få meget mælk i min lille fis... men hun er glad og godt tilpas, så må det jo være det vigtigste...

Anmeld

5. januar 2011

Anne85

Altså vi har de sdste to dage fået øllebrød (fyyyy.. Hun blir først 6 mdr om en uge) men det glider dælme bare ned. Ellers synes jeg faktisk grønsagsmosen er den der er mest afsætning på - især hvis jeg putter majs, sød kartoffel, gulerod eller andre søde ting i.

Anmeld

5. januar 2011

Corn

Her ser Aslans dag sådan ud:

6,5 mdr gammel

kl. 7 babs

kl. 8 havregrød

lur fra 9-12/13

kl 12/13 grød af fx rugmel/majsmel osv med frugtmos (er vi nogen steder, så er det oftest pulverversionen)

Lur fra 14/15-16.30/17.30

kl. ca. 17 babs

kl. 18 grød/mos. Er først lige begyndt på grønt, da det ellers har fået ham til at kaste op

kl 19 babs

kl 19.15 babs

(og så sover han fra 19-07)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.