noname skriver:
Hej piger, og godt nytår 
Jeg skal lige spørge hvornår og hvordan jeres små spiser i løbet af dagen og hvor meget? om i ammer stadig og hvor ofte? Hvor meget MME gir i og gir i det i forbindelse med grødmåltid eller sovetid?
Min Caroline (5 mdr) får et enkelt grødmåltid omkring kl 12 som det lige passer, ellers ammer jeg hende resten af dagen og supplerer med en flaske om aftenen inden hun kommer i seng, men det er ikke hver dag hun gider have noget af flasken andre dage tømmer hun 200 ml i løbet af ingen tid.
NoName
Hej søde... sorry... kan se du også har skrevet til mig på fb - kom helt fra at svare
Ved dog ikke om jeg er den rigtige til at spørge for Nynne kan være lidt "sær" med hendes spisning
Så du kan få to svar af mig: Sådan som jeg synes det burde være og sådan som det så rent faktisk er her.
Drømme situationen hos os med en baby på (knap) 6 mdr synes jeg er:
morgen: Ammes/får flaske eller grød
formiddag: En lille portion grød med lidt frugtmos - eller amning/flaske hvis hun også fik grød til morgen
Middag: Grønsagsmos (efterhånden med lidt kød i) eller grød
Eftermiddag: Ammes/flaske eller måske en most banan eller lignende
Aften: grønsagsmos (med kød når de må)
Sen aften: ammes eller flaske
Men men men - for det første kan jeg slet slet slet ikke få så mange måltider i nynne - ofte gider hun ik formiddags og eftermiddagsmaden. Og for det andet vil hun ikke ta flasken i dagstimerne.
Så det ser nogenlunde sådan ud....
puttes til nat ca. 19.30 hvor hun spiser ml. 150 og 200 ml flaske
vågner så alt imellem kl 4 og kl 5.30 hvor hun får ml 100 og 150 ml flaske
sover så videre til kl 8 hvor vi står op og hun får en flaske hvis hun vil - men som regel nægter hun og får istedet grød
sover så en formiddagslur på en lille times tid og tilbydes så lidt frugtmos eller lignende når hun vågner - men det har ikke interesse - først ved 12-tiden kan jeg få lidt grød eller mos i hende
sover så til middag i et par timer - og når hun vågner ville jeg gerne at hun tog en flaske eller lignende - men sjældent lykkes det. måske jeg får et par enkelte skefulde bananmos i hende
sover så igen en lille times tid sidst på eftermiddagen og når hun vågner får hun grønsagsmos
og ja - puttes så ca 19.30 hvor hun får flaske
så det er ikke meget mælk jeg får i hende - jeg åbner en brik hver morgen som bruges til at lave maden af + til det hun får i kop - så der får hun 200 ml - og så drikker hun alt i mellem 200 og 350 ml i sine flasker