Hvornår på eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Fru.Mäes <3

Bryndis skriver:

Ja så var det jo en god ting at gøre. Får han stadig mad om natten?

Jah, han få en flaske én gang om natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Bryndis

SussieThyssen skriver:

Det er jo forskelligt fra forældre til forældre.
Mine er kommet på eget værelse, da de var ca 4 uger.
Men det skal man afgøre med sig selv.
Men jo ældre de bliver, jo sværere kan det blive at vende dem til det.

Kærligst
Sussie

Ja det ved jeg egentlig godt fra min store dreng. Han var rimelig gammel før  han kom ind til sig selv men den her gang vil vi gerne gøre det noget før.

Anmeld

3. januar 2011

Bryndis

FrøkenHedegaard skriver:

Jah, han få en flaske én gang om natten

Okey det er da til at overkomme

Hvornår sover han så fra og til?

Anmeld

3. januar 2011

PernilleB

anaj sov på eget værelse da hun var 14 dage... vi har en god babyalarm, og vi kunne høre hende trække vejret.. så var tryk nok ved det...

Anmeld

3. januar 2011

Thalia

Mine børn får under ingen omstændigheder lov at sove alene på eget værelse før de er 1 år gamle - og gerne ældre.

Der er risiko for vuggedød hele barnets første leveår, og det har i mange år været videnskabeligt anerkendt at den risiko nedsættes betydeligt hvis barnet sover i samme rum som mor og far.

Derudover mener jeg at det giver en stor mængde tryghed at barnet i de første leveår er så tøt som muligt på mor og far, og der kan samsovning - eksempelvis i familieseng være med til at gøre en kæmpe forskel.

Anmeld

3. januar 2011

prettybutterfly

Natalie stoppede med at sove i vores soveværelse da hun var 1½ uge gammel! Nok lidt tidligt, men det var helt klart det bedste for alle parter!

Anmeld

3. januar 2011

JulieE

Thalia skriver:

Mine børn får under ingen omstændigheder lov at sove alene på eget værelse før de er 1 år gamle - og gerne ældre.

Der er risiko for vuggedød hele barnets første leveår, og det har i mange år været videnskabeligt anerkendt at den risiko nedsættes betydeligt hvis barnet sover i samme rum som mor og far.

Derudover mener jeg at det giver en stor mængde tryghed at barnet i de første leveår er så tøt som muligt på mor og far, og der kan samsovning - eksempelvis i familieseng være med til at gøre en kæmpe forskel.

Præcis... derfor har begge mine været hhv 1314 mdr før de rykkede ud af soveværelset

De kommer begge (nu 4 og 6½ år) ind og putter i sengen hos deres far og jeg. De har brug for tryghed og nærhed også om natten og det fåpr de lov til så længe de har brug for det

Anmeld

3. januar 2011

Thalia

JulieE skriver:

Præcis... derfor har begge mine været hhv 1314 mdr før de rykkede ud af soveværelset

De kommer begge (nu 4 og 6½ år) ind og putter i sengen hos deres far og jeg. De har brug for tryghed og nærhed også om natten og det fåpr de lov til så længe de har brug for det

Lige præcis sådan er det også hos os. I min verden skal man forvente afbrudt nattesøvn når man får en baby, og for mig er mit barns tryghed vigtigere end min sammenhængende søvn.

Vi har samsovet med ældstebarnet, mens den yngste ikke rigtigt kunne håndtere den helt tættet kropskontakt efter jeg stoppede med at amme, så han har sovet i sidevogn til vores seng.

Og begge børn sover stadig i vores seng de sidste timer om morgenen :-)

Anmeld

3. januar 2011

9510

Bryndis skriver:

Hej

Hvornår vil i mene at børn skal ind på deres eget værelse? Begrund gerne

Jeg har en søn på 7 uger og min kæreste har allerede nu tænkt på at lægge ham ind på sit eget værelse. Men jeg syns det er for tidlig for jeg er bange for at hvis han nu skulle ligge og blive kvalt i noget gylp eller får dynen over hovedet eller sådan noget.

Min søn på 16 mdr sover stadig i tremmeseng, ved siden af min seng og tit i min seng,,

Ved ikke hvornår han kommer ind på sit eget værelse og sover,, min store tøs var næsten 4år før hun kom ud af soveværelset

Syns det er hyggeligt og skønt med ungerne tæt på så længe som de lyster,, har da stadig den store på 9 år i min seng

Mine unger bestemmer selv hvornår de har lyst til at sove på deres værelser

Anmeld

3. januar 2011

DK

Det eneste rigtige tidspunkt er: Det tidspunkt i finder bedst hjemme hos jer!

Hos os, var det tidspunkt da Kirstine var ca. 3 mdr. gammel. Her sov hun fra 23.30-24.00 til kl. 6-6.30.I det tidsrum sov hun på eget værelse, og når hun vågnede der om morgenen kom hun ind i dobbeltsengen, blev ammet og sov videre sammen med mig til kl. 9 cirka! Skønt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.