Indbetaling til pension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

lauras*mor*

da vi begge er studernde betaler vi ikke til den pension der går over lønnen, og ellers er det vist bare de der atp penge.. og det er vist en hvis % sats.. :-)
Men vi betaler ind til privat pensionsopsparing, og der betaler vi ligeomkring 700, men det er for os begge, så det er ikke så meget men så længe vi er studerende så er der ikke så mange at tage af jo.. Men til gengæld får vi nogle rigtig gode renter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

tinasmor

Baagøe skriver:

Så har du vist også en pæn løn med det råderum Men ja, man får et rigtig stort fradrag, hvis man indsætter som du gør, så der er god ræson i det

Tror min løn ligger nogenlunde som de fleste (selvfølgelig svært at vide men har desværre ikke den store løn Men tilgengæld er jeg heldig at jeg ikke sidder så dyrt i lejlighed og mit forbrug er ikke steget så meget siden jeg for maaange år siden startede med at arbejde, så på den måde har jeg været heldig ikke at have for meget forbrug. Er en rigtig tilbudsjager og kan godt lide brugt Jeg tror bare, at da jeg først havde sat det sådan ind i sin tid (de ting jeg betaler til - penson og opsparing osv) så kører det bare automatisk, og så lægger jeg ikke længere så meget mærke til det. Jeg stoppede dog persionen da jeg var på barselsdagpenge, der blev det liiiige snævert nok.

Anmeld

4. januar 2011

Pige2009

tinasmor skriver:

Tror min løn ligger nogenlunde som de fleste (selvfølgelig svært at vide men har desværre ikke den store løn Men tilgengæld er jeg heldig at jeg ikke sidder så dyrt i lejlighed og mit forbrug er ikke steget så meget siden jeg for maaange år siden startede med at arbejde, så på den måde har jeg været heldig ikke at have for meget forbrug. Er en rigtig tilbudsjager og kan godt lide brugt Jeg tror bare, at da jeg først havde sat det sådan ind i sin tid (de ting jeg betaler til - penson og opsparing osv) så kører det bare automatisk, og så lægger jeg ikke længere så meget mærke til det. Jeg stoppede dog persionen da jeg var på barselsdagpenge, der blev det liiiige snævert nok.

Jeg kunne nok også finde de penge, men jeg vil gerne have et hus, så nu går alt, hvad jeg kan opspare til det

Anmeld

4. januar 2011

tinasmor

Baagøe skriver:

Jeg kunne nok også finde de penge, men jeg vil gerne have et hus, så nu går alt, hvad jeg kan opspare til det

Ja det kan jeg godt forestille mig. Men de siger jo også, at fast ejendom er en invistering i sig selv Håber du finder dit drømmehus

Anmeld

6. januar 2011

Pige2009

tinasmor skriver:

Ja det kan jeg godt forestille mig. Men de siger jo også, at fast ejendom er en invistering i sig selv Håber du finder dit drømmehus

Det er klart en rigtig god investering at købe hus, hvis ens tidshorisont er 10-20 år.

Jeg har allerede funder HUSET, men skal så bare lige have banken med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.