Indbetaling til pension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

eElak

På min lønseddel står der 12,5 %... Så det skulle sådan set være arbejdsgivers del

Jeg har ikke selv sat noget til indbetaling... Det bliver først når der er styr på finanserne, og jeg har et bedre betalt job....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

StineL

Baagøe skriver:

Det var da en dejlig gunstig ordning Betaler du så ikke noget ind selv?

Nej slet ikke. Så det er en super ordning. Det skal også lige siges, at jeg er ansat i et pensionsselskab, hvilket måske hjælper på det

Anmeld

3. januar 2011

Pige2009

StineL skriver:

Nej slet ikke. Så det er en super ordning. Det skal også lige siges, at jeg er ansat i et pensionsselskab, hvilket måske hjælper på det

Arh... Men super fedt alligevel

Anmeld

3. januar 2011

Brams

Baagøe skriver:

Hvor meget indbetaler hhv. I og jeres arbejdsgiver til pension hver måned? Altså det der trækkes via ens løn.

Hvor meget indbetaler I på en pensionsopsparing derudover?

Håber I vil dele, da jeg står og skal til at beslutte, hvad jeg skal...

Min arbejdsgiver betaler 15% ind på min pensionsopsparing - jeg betaler p.t. ikke noget ind selv.

Anmeld

3. januar 2011

bvk

Der bliver indbetalt 17,5% af min løn - heraf anses 1/3 som egen indbetaling - skønt at være offentligt ansat.. Derudover 1.000 kr. pr. mdr.  til min private pension og så efterlønsbidrag (ca. 350 kr?).

Anmeld

3. januar 2011

tinasmor

Hvor meget indbetaler hhv. I og jeres arbejdsgiver til pension hver måned? Altså det der trækkes via ens løn.

Hvor meget indbetaler I på en pensionsopsparing derudover?

Håber I vil dele, da jeg står og skal til at beslutte, hvad jeg skal...

Så vidt jeg husker betaler min arbejdsgiver omkring 15 procent om måneden. Derud over har jeg en privat pensionsopsparing, som jeg startede da jeg var 22 år og fik jeg mit første job, hvor jeg sætter det ind man max kan om året (mener det er omkring 45.000 kr) det kan rigtig god betale sig af skattemæssige årsager.

Anmeld

3. januar 2011

mimse

Mit firma betaler 10%, og jeg selv betaler 5%. Og jeg betaler ikke til efterløn. Har lige haft et pensionscheck, og her ser det hele rigtig godt ud. Med de år jeg allerede har indbetalt, og med en uændret prognose fremadrettet, vil jeg ikke lide nogen nød, når det en gang bliver min tur til at gå på pension.

Hvor meget du skal indbetale, afhænger naturligvis også af, hvor mange år du skal indbetale i alt. 10 år fra eller til kan gøre en ret stor forskel på %'erne.

Held og lykke med det!

Anmeld

3. januar 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman

Firmaet betaler 10% og jeg betaler selv 2,5%.

Det er lavet om for 1½år siden, tidligere betalte firmaet 15 % og jeg betalte ikke noget

Anmeld

4. januar 2011

Pige2009

tinasmor skriver:

Så vidt jeg husker betaler min arbejdsgiver omkring 15 procent om måneden. Derud over har jeg en privat pensionsopsparing, som jeg startede da jeg var 22 år og fik jeg mit første job, hvor jeg sætter det ind man max kan om året (mener det er omkring 45.000 kr) det kan rigtig god betale sig af skattemæssige årsager.

Så har du vist også en pæn løn med det råderum Men ja, man får et rigtig stort fradrag, hvis man indsætter som du gør, så der er god ræson i det

Anmeld

4. januar 2011

Pige2009

bvk skriver:

Der bliver indbetalt 17,5% af min løn - heraf anses 1/3 som egen indbetaling - skønt at være offentligt ansat.. Derudover 1.000 kr. pr. mdr.  til min private pension og så efterlønsbidrag (ca. 350 kr?).

Ja, I har gunstige vilkår. Efterlønsbidraget andrager 450 kr. ca. Men vi kan også lige så godt spare op, da der nok ikke er noget der hedder pension, når vi er væk fra arbejdsmarkedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.