Har lidt problemer mht. pasning af mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

9510

Jeg har valgt en privat dagplejer til min søn,, syns det er dejligt, jeg ved hvornår hun holder ferie indtil 2012.

Min store tøs startede i kommunal dagpleje, og det var bare rod fra start af, så hun kom i vuggestue,, men det var jeg aldrig helt tilfreds med,,

Så nu er det privat Dp, bagefter skal han i privat børnehave og privatskole

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Isabeau2206

Troede egentlig at børn i Stella´s alder havde brug for at være sammen med andre børn. Syns´ bare, hun sover bedre, når hun har været i dagpleje - hun har selvfølgelig også brugt en masse kræfter

Vi skal ihvertfald over til gæsteplejeren i morgen og kigge lidt, så ser jeg lige hvordan Stella reagerer.

Elskede min forrige dagplejer, på trods af alt sygdommen. Enten var hun syg eller også hendes datter. Så i den tid Stella var hos hende, var hun ved 3 andre gæsteplejere, og hun har kun været i DP siden august. Bad derfor om en ny, men syns´ oz bare, det har været en dum start

Tror bare vi tager de sidste 14 dage så og prøver igen hos Susanne, vores nye DP 

Anmeld

3. januar 2011

Sees

Min Emil går i kommunal DP, og jeg ELSKER vores dagplejemor.
Han har også været i gæstedp, i forhold til sygodm og ferie, men det er alle sammen nogen han kender.
Hele "torsdagsgruppen" mødes nemlig hver tirsdag hos den ene dp'er og hver torsdag i legestue, så han kender både DP'erne og børnene han omgåes når han er i gæstedp.
Det synes jeg er en super fin ordning, og Emil er tryg ved det.

Men nu er Emil heller ikke et genert barn, og de gange han har været i gæstedp, har han ikke haft lige så lange dage, som når han er i normal dp. Og samtidig bruger jeg rigtig lang tid på lige at lege med ham, og vise ham at JEG er tryg ved gæstedp, når han er der, for så er han det automatisk også!

Anmeld

3. januar 2011

Isabeau2206

Sees. skriver:

Min Emil går i kommunal DP, og jeg ELSKER vores dagplejemor.
Han har også været i gæstedp, i forhold til sygodm og ferie, men det er alle sammen nogen han kender.
Hele "torsdagsgruppen" mødes nemlig hver tirsdag hos den ene dp'er og hver torsdag i legestue, så han kender både DP'erne og børnene han omgåes når han er i gæstedp.
Det synes jeg er en super fin ordning, og Emil er tryg ved det.

Men nu er Emil heller ikke et genert barn, og de gange han har været i gæstedp, har han ikke haft lige så lange dage, som når han er i normal dp. Og samtidig bruger jeg rigtig lang tid på lige at lege med ham, og vise ham at JEG er tryg ved gæstedp, når han er der, for så er han det automatisk også!

Sådan fungerer vores også. Her er de 5 DP´ere i gruppen med hver en 4-5 børn. De mødes tit hjemme hos dem selv, og også i legestuen om fredagen

Anmeld

3. januar 2011

Cris

Isabeau2206 skriver:

Hej!

Min datter på 15 mdr. fik ny dagplejer d. 1. dec. Inden hun kom derovre fuld tid, havde hun været på visit i en 3 dage pga. sygdom fra den gamle dagplejer.

Da Stella havde været hos den nye i en 14 dages tid, måtte hun sygemelde sig pga. en knæoperation, og idag fik vi så at vide at hun har noget ferie til gode, hun gerne ville ha´ afholdt. Nu kommer hun først tilbage i uge 2!?

Stella har mulighed for at være hos en gæsteplejer, men har været lidt ked af og sende hende afsted, fordi det så er den 3. dagplejer inden for 1½ mdr. Og i forvejen døjer vi med hendes søvnrytme, og opførsel. Hun har nemlig taget ved lære af en pige i dagplejen; hun skriger og græder næsten konstant, hvis hun ikke blir´ taget op, eller bare får opmærksomhed. Det går ud over de andre børn, syns jeg

Nå, men jeg valgte at give Stella en lang juleferie, men nu vores dagplejer har ferie i 2 uger, istedet for kun den ene, syns´ jeg Stella kommer til og mangle det sociale. Så jeg sender hende afsted i gæstepleje.

Mit spørgsmål er så; hvilken pasning syns du er bedst? Jeg har fået anbefalet privat dagplejer, da de er mere forberedt mht. ferie og ikke nær så meget syge. Havde også overvejet vuggestue, og alligevel ikke med alt det, man hører af skader børnene får.

Hjælp mig lige her

Jeg tror, at det er meget afhængig af personen og ikke om kommunal eller privat. Men privat er hellere ikke nemt at finde, de har masser af arbejde! Det må du så prøve at finde... Vuggestuen er fantastisk, når de er gode. Alt det der at de skader små børn er lidt overdrivet, synes jeg. Det gør at første gangs forældre bliver snot forvirret... Ellers ville der være flere generationer af Danskerne, som skulle være helt gak-gak i hovedet!   Efter min erfaring er 80% af de danske institutioner rigtig gode (med mindre de begynder at spare for meget) og personalen er utrolig tålmodig og giver trygheden til børn. Jeg har set pædagogerne der går rundt med små børn i armene fordi de er kede af det mens de er i gang med at lave noget med de store og alt muligt andet, jeg tror faktisk ikke, at der er så mange dagplejemor der gider at går rundt i så lang tid med et barn i armene... Mange af de der undersøgelser er også lavet i andre lande, hvor de ikke er knap så gode som danskere, til at give tryghed til børnene. Og børn som har det godt hjemme, fungerer godt, de få en dejlig aften med snak og lidt grin tror jeg ikke, at de ikke mangler noget...

Det jeg synes, det er syndt, er at man skal skifte stedet så mange gange... Derfor valgte vi en institution, for de er altid der og der er altid en de kender. Så jeg tror, at du skal bare finde det person eller institution, som du godt kan lide og hun også godt kan lide og så skal hun nok få en dejlig, sjov og aktiv hver dag...

Anmeld

3. januar 2011

eElak

bagger26 skriver:

Ja, her vil du få mange forskellige meninger hehe.. Tror det er 50/50 for hvad folk mener er det rigtige for deres barn..

Men bare fordi jeg sværger til DP, så ser jeg ikke ned på dem der vælger vuggestue, man vælger hver især det man mener er det bedste for ens barn...

Lige pt er der 51% til dagplejere (privat + kommunal) og 41 % til vuggestue i afstemningen.

Er HELT enig i det du skriver - man er ikke et dårligere menneske fordi ens barn er i vuggestue... Håber jeg heller ikke at mit lød som...

Anmeld

3. januar 2011

JustAnotherName

frk Jensen skriver:

Jeg har stemt vuggestue.

min søn gik i dagpleje indtil 1 maj sidste år. Og magen til et cirkus. Han blev flyttet rundt med til alle mulige gæste dpére, de gik FAST hver dag en tur i byen.. Øhhh når ja, det er virkelig lærigt for mit barn at vide hvor føtex er..

Han skiftede til vuggestue, og sikke meget ro der kom over min søn.. Faste rammer, faste pædagoger, og det samme sted hver eneste dag.

noget andet, min søn er sammen med andre børn og så er det pædagoger der er sammen med mit barn.. En dp har ofte ingen uddannelse bag sig, men kun erfaring.. Jeg kan helt klart mærke en forskel på min søn, at han er skiftet.

Jeg vil KUN vælge en vuggestue til mine fremtidige børn

Stort set samme beretning herfra...

Jeg er SÅ GLAD FOR at vi skiftede vores ældste datter fra DP til VS.
Og dén erfaring gjorde, at barn nr. to, kom direkte i vuggestue efter barsel.
Vi har fået dem i en integreret institution, så de begge kan gå derhenne til de er 6 år. Og vi er såååå glade for vores beslutning.

Vores ældste datter gik der imellem også i "ren vuggestue" ....og det var tydeligt, at det bare var bedre for hende end DP - Meget mere trygt og givende for hende, da hun skiftede til vuggestue.

Der findes selvfølgelig MASSER af skønne dagplejere derude.
Men jeg har opdaget, at vuggestue, trods sin store størrelse, faktisk kan byde på utrolig meget godt, som har vist sig, at passe rigtig godt til mine piger ...selvom jeg sværgede til "rolig, stabilt og lille gruppe" inden. Det har jeg siden ændret syn på.

Anmeld

3. januar 2011

Sjl-msl-Mkl

Isabeau2206 skriver:

Hej!

Min datter på 15 mdr. fik ny dagplejer d. 1. dec. Inden hun kom derovre fuld tid, havde hun været på visit i en 3 dage pga. sygdom fra den gamle dagplejer.

Da Stella havde været hos den nye i en 14 dages tid, måtte hun sygemelde sig pga. en knæoperation, og idag fik vi så at vide at hun har noget ferie til gode, hun gerne ville ha´ afholdt. Nu kommer hun først tilbage i uge 2!?

Stella har mulighed for at være hos en gæsteplejer, men har været lidt ked af og sende hende afsted, fordi det så er den 3. dagplejer inden for 1½ mdr. Og i forvejen døjer vi med hendes søvnrytme, og opførsel. Hun har nemlig taget ved lære af en pige i dagplejen; hun skriger og græder næsten konstant, hvis hun ikke blir´ taget op, eller bare får opmærksomhed. Det går ud over de andre børn, syns jeg

Nå, men jeg valgte at give Stella en lang juleferie, men nu vores dagplejer har ferie i 2 uger, istedet for kun den ene, syns´ jeg Stella kommer til og mangle det sociale. Så jeg sender hende afsted i gæstepleje.

Mit spørgsmål er så; hvilken pasning syns du er bedst? Jeg har fået anbefalet privat dagplejer, da de er mere forberedt mht. ferie og ikke nær så meget syge. Havde også overvejet vuggestue, og alligevel ikke med alt det, man hører af skader børnene får.

Hjælp mig lige her

Jeg tror det kommer an på hvilken kommune du bor i, for her har der aldirg været rod med DPèr osv.! Jeg valgte at få hende skrevet op dertil da hun blev født, hvor jeg så blev fortalt at i min kommune er der 5 gæstedagplejer, hvor man er sikker på og få sir barn i den man plejer. Eller om ikke andet er man sikker på at sit barn kender DP mor. Malou Selma og jeg har altid været tilfreds med det hele, har dog en lille historie og fortælle:

I 2009 hvor MS endnu ikke kunne gå, kom hun i gæsteDP pga vore egen DPmor var syg, det ville max være ugen ud, altså 4 dage, så jeg valgte og overleve. 2. dag MS er der, brænder min datter indersiden af hånden på INDERSIDEN af ovnlågen, da hun er i køkkenet selv, gæsteDP er i stuen med 2 andre børn der kan gå.

Hun kom selvfølgelig med ambulance til sygehuset, blev tjekket og kom hjem igen. Der har resulteret i at MS kommer hos den samme som hun plejer. Hvis ikke dette kan lade sig gøre holder jeg hende hjemme, jeg mener ikke at det er så vigtigt at hun er sammen med andre børn i den korte periode hvis hun alligevel ikke bryder sig om og være der..

Håber ikke det blec for roddet..

Held og lykke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.