Har lidt problemer mht. pasning af mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor blir´ dit barn passet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.188 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

Isabeau2206

Hej!

Min datter på 15 mdr. fik ny dagplejer d. 1. dec. Inden hun kom derovre fuld tid, havde hun været på visit i en 3 dage pga. sygdom fra den gamle dagplejer.

Da Stella havde været hos den nye i en 14 dages tid, måtte hun sygemelde sig pga. en knæoperation, og idag fik vi så at vide at hun har noget ferie til gode, hun gerne ville ha´ afholdt. Nu kommer hun først tilbage i uge 2!?

Stella har mulighed for at være hos en gæsteplejer, men har været lidt ked af og sende hende afsted, fordi det så er den 3. dagplejer inden for 1½ mdr. Og i forvejen døjer vi med hendes søvnrytme, og opførsel. Hun har nemlig taget ved lære af en pige i dagplejen; hun skriger og græder næsten konstant, hvis hun ikke blir´ taget op, eller bare får opmærksomhed. Det går ud over de andre børn, syns jeg

Nå, men jeg valgte at give Stella en lang juleferie, men nu vores dagplejer har ferie i 2 uger, istedet for kun den ene, syns´ jeg Stella kommer til og mangle det sociale. Så jeg sender hende afsted i gæstepleje.

Mit spørgsmål er så; hvilken pasning syns du er bedst? Jeg har fået anbefalet privat dagplejer, da de er mere forberedt mht. ferie og ikke nær så meget syge. Havde også overvejet vuggestue, og alligevel ikke med alt det, man hører af skader børnene får.

Hjælp mig lige her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Svei

Jeg mener at dagpleje er det bedste alternativ til at være hjemme, som jeg mener erd et optimale for små børn....kan dog ikek forstå du ikke bare holdt hende hjemme, så små børn har ikke brug for at komme ud, i hvert fald ikke mere end hvad du kan give hende, det er vidst en meget misforstået holdning at de skulle kede sig eller mangle det sociale når de er så små. Så var jeg dig, så ville jeg da hvis det var muligt nyde to uger hjemme med hygge på fuld knald...bliver helt misundelig.

Men dagpleje ville jeg vælge....

Anmeld

3. januar 2011

Mi

Jeg passer selv mit barn hjemme og det syntes jeg mener er det optimale. Du skal ikke være bekymret for om hun får dækket sit sociale behov, selvom du vælger at have hende hjemme de næste to uger.

Ellers ville jeg vælge vuggestue. Det gik Maja i indtil i sommers hvor hun kom hjem til mig. Der er flere voksne, så man er mere sikker på at der er en som har kemi med dig og dit barn. De går ikke lange ture med børnene og alt er indrette så netop dit barn har det godt. Det er i hvert fald min oplevelse

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

3. januar 2011

Lone Jakobsen

her går Rasmus i kommunel dp. men stopper den 1/2 hvor jeg han kommer hjem til mig at gå.

Anmeld

3. januar 2011

BinaMor

jeg passer hjemme og regner med efter sommer jeg måske også passer min søsters baby så de har lidt selskab men udover det sys jeg dp er bedst da det er mest hjemmeligt

Anmeld

3. januar 2011

eElak

Min søn er i kommunal dagpleje, og der bliver han indtil at han skal i børnehave...

Jeg går da ud fra at man primært vælger at få sit barn passet, fordi man har et arbejde der også skal klares, og derved sikre at man har penge til at leve

desuden så har min søn ikke taget skade af at blive passet - tværtimod.. Afleverede ham i dag efter 2,5 uges ferie... og han var ellevild for at være tilbage igen!
I det hele taget får han altså nogle ting i hverdagen i forhold til det sociale samvær med andre børn, og noget stimulation, som jeg kun har set som værende godt for ham.

Dog er jeg enig i udgangspunktet i at (efter min mening) har børn det bedst med dagpleje, da det mest muligt minder som de hjemlige rammer... Jeg ville ikke sende mit barn i vuggestue....

jeg kan dog godt forstå dine overvejelser, med de erfaringer du har...

Anmeld

3. januar 2011

Lise

Lige nøjagtig pga skiftende dagplejere, sygdom og ferie, har jeg valgt at mine børn IKKE skulle i dagpleje. Jeg er enig i at det kan være det bedste alternativ til at være hjemme, men da kun i det omfang at man er heldig at få en stabil dagplejer, der ikke er syg, har barn syg, lægger ferie på uhensigtsmæssige tidspunkter mv.

Begge mine drenge har været/er i vuggestue. Den store supertrivedes i sin vuggestue - den lille er netop begyndt, men virker til at være helt fjong med at være der

Anmeld

3. januar 2011

TTM

Lise skriver:

Lige nøjagtig pga skiftende dagplejere, sygdom og ferie, har jeg valgt at mine børn IKKE skulle i dagpleje. Jeg er enig i at det kan være det bedste alternativ til at være hjemme, men da kun i det omfang at man er heldig at få en stabil dagplejer, der ikke er syg, har barn syg, lægger ferie på uhensigtsmæssige tidspunkter mv.

Begge mine drenge har været/er i vuggestue. Den store supertrivedes i sin vuggestue - den lille er netop begyndt, men virker til at være helt fjong med at være der

Er helt enig, det samme har jeg nemlig valgt

Oplevede for meget skiftende pasning, og i vuggestuen (Nu børnehave) var der mere ro i personalet...

Anmeld

3. januar 2011

frk Jensen

Jeg har stemt vuggestue.

min søn gik i dagpleje indtil 1 maj sidste år. Og magen til et cirkus. Han blev flyttet rundt med til alle mulige gæste dpére, de gik FAST hver dag en tur i byen.. Øhhh når ja, det er virkelig lærigt for mit barn at vide hvor føtex er..

Han skiftede til vuggestue, og sikke meget ro der kom over min søn.. Faste rammer, faste pædagoger, og det samme sted hver eneste dag.

noget andet, min søn er sammen med andre børn og så er det pædagoger der er sammen med mit barn.. En dp har ofte ingen uddannelse bag sig, men kun erfaring.. Jeg kan helt klart mærke en forskel på min søn, at han er skiftet.

Jeg vil KUN vælge en vuggestue til mine fremtidige børn

Anmeld

3. januar 2011

bagger26

Ja, her vil du få mange forskellige meninger hehe.. Tror det er 50/50 for hvad folk mener er det rigtige for deres barn..

Jeg sværger personligt KUN til dagpleje, kunne aldrig drømme om at bruge vuggestue, det passer slet ikke til min person. De kommer tidligt nok ud i store forsamlinger af børn og få pædagoger når de starter i børnehave. Tror Dp er det bedste alternativ til at være hjemme hos mor og far..

For mig er uddannelse ikke alt, jeg har heller ikke uddannelse som pædagog, men jeg tager mig ski egentligt meget godt af mine børn alligevel hehe.. Og min dagplejemor fx ar ikke brug for det, hun har så godt et tag på børnene, bedre end hvad man kan lærer på semenariet..

Man har jo lov til at være kritisk med sin dagplejemor, og man skal kun aflevere sit barn et sted hvor man er tryg ved de er. Selvfølgelig kan der være folk som ikke burde være DP-mor, men det samme gælder for nogle pædagoger i vuggestuerne, der er brodne kar i alle brancher..

Men bare fordi jeg sværger til DP, så ser jeg ikke ned på dem der vælger vuggestue, man vælger hver især det man mener er det bedste for ens barn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.