jeg er lidt forvirret ;S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

nataschamus

Hej ,

jeg tænkte lidt hvor længe skal man have været sammen før det er "iorden" og få et barn sammen , jeg har ikke været sammen medmin kæreste længe , men vi har lige fået lejlighed sammen og vi ønsker et barn når jeg er færdig med min uddannelse ,

nogen der vil hjælpe mig lidt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

SD21

nataschamus skriver:

Hej ,

jeg tænkte lidt hvor længe skal man have været sammen før det er "iorden" og få et barn sammen , jeg har ikke været sammen medmin kæreste længe , men vi har lige fået lejlighed sammen og vi ønsker et barn når jeg er færdig med min uddannelse ,

nogen der vil hjælpe mig lidt ?

Jeg synes at nyforelskelsen skal have lagt sig - alting kan lade sig gøre i starten, hvor man er nyforelsket og svæver på den lyserøde sky, men når tingene bliver hverdag og nyforelskelsen forsvinder, så er det ikke sikkert man ser på tingene på samme måde Man skal jo netop være sikker på man kan få en hverdag til at fungere sammen, inden der også kommer et barn

Anmeld

3. januar 2011

Amso

Det er der ikke nogen regler for.. Man skal gøre det man syntes føles rigtigt, og mærke på sig selv hvornår man selv syntes det er forsvarligt... Kommer også an på hvornår du er færdig med din uddannelse..?? Men hvis i lige er flyttet sammen, syntes jeg personligt lige man skal have lov til at finde hinanden i de nye rammer.. Hvor lang tid det så tager er jo meget forskelligt..

Anmeld

3. januar 2011

nataschamus

'det nok ogs rigtigt

jeg er færdig med min uddannelse her til juni ,

jeg ved bare ikke om det er ansvarligt når vi begge er 18 , ved godt det er godt nogen gange og være unge forældre , men hvad hvis det ikke holder ?

-men lige en ting , vi ved begge vi er ikke som alle andre kærester , så det er noget særligt det vi har ,

sorry jeg vrævler lidt

Anmeld

3. januar 2011

Amso

nataschamus skriver:

'det nok ogs rigtigt

jeg ved bare ikke om det er ansvarligt når vi begge er 18 , ved godt det er godt nogen gange og være unge forældre , men hvad hvis det ikke holder ?

-men lige en ting , vi ved begge vi er ikke som alle andre kærester , så det er noget særligt det vi har ,

sorry jeg vrævler lidt

Det i hvert fald modent du vil være færdig med uddannelse først. det ikke alle der tænker på det..  Men hvis du er i tvivl nu, sådan lyder det på det sidste du skrev, så syntes jeg helt klart i skal vente.. Men ved godt hvordna du har det, jeg var også klar til at blive mor som 17-18 årig. følte jeg i hvert fald.. men nu jeg er blevet 21, og snart skal føde, er jeg rigtig glad for jeg lige ventede de par år..

Nyd lige pt. at det bar er jer 2. Og tag det stille og roligt.. I er begge unge, og har masser af tid.. Selv om det er dejligt at få en lille, er det lige så dejligt man bare er sig selv, og kan nyde sin ungdom fuldt ud lidt endnu

I skal være 100 procent før man starter projekt baby, ellers giver de tkun bagslag når først den lille kommer..

Anmeld

3. januar 2011

Steph_Laurits

'det nok ogs rigtigt

sorry jeg vrævler lidt

Syntes alle ikke at det er noget særligt det de har? 

Men hvis I selv føler det er det rigtige så er det jo det I skal. Men man skal huske på at det ikke bare er en pakke pølser man kan gå ned og bytte fordi man fortryder.
Det er for livet. Så det er ikke noget man beslutter fra den ene dag til den anden. Sæt fordele og ulemper op mod hinanden. I skal jo også rende hornene af Jer og få rendt i byen og skeje ud med vennerne

Anmeld

3. januar 2011

nataschamus

jo det gør de nok , men har jo haft andre kærester ,

nu må vi se , jeg vil hvetfalde rigtig gerne , og det var siden jeg tabte et barn for 2 år siden ,

skal vel bare vente på det rigtige tidspunkt

Anmeld

3. januar 2011

Pena

nataschamus skriver:

jo det gør de nok , men har jo haft andre kærester ,

nu må vi se , jeg vil hvetfalde rigtig gerne , og det var siden jeg tabte et barn for 2 år siden ,

skal vel bare vente på det rigtige tidspunkt

Jeg siger ikke det er forkert at få børn i jeres alder. I kender jer selv bedst.

Dog vil jeg sige at for mit eget vedkommende var jeg enormt skruk i 19-20 års alderen (og det er vist meget normalt) Men husk at I har hele livet foran jer. De oplevelser man kan få som ung hvor man ikke har ansvar for nogen kan man ikke få tilbage, og her tænker jeg ikke kun på at gå i byen.

Min personlige mening om hvornår man "bør" begynde at tænke på børn er at jeg synes man skal have boet sammen et års tid. For lige at være ovre den første forelskelse, som en anden også skriver. Jeg tror det er super vigtigt at kunne se hinandens dårlige sider, og om det er noget man kan leve med i længden.

Jeg ved godt man får en naturlig trang til at få børn når man er forelsket, men man behøver ikke altid agere på den trang.

Nyd hinanden for en tid, og se så om det føles ligeså rigtigt når I har boet sammen et stykke tid.

Ja det var bare mit råd.

Anmeld

3. januar 2011

nataschamus

'jo tak ,

men han har boet her den sidste mpned nu har vi bare vores egen lejlighed , men ja jeg venter og ser hvad der sker ,

Anmeld

3. januar 2011

Magsen

mig og kæresten var kun sammen i 4 måneder før jeg blev gravid :b vi har i dag en dejlig lille datter på 2 måneder, precis i dag ;p hehe

vi er 18 og 19 :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.