Er lactulose løsningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Mig med maven

Vi var i gennem det samme med vores MMEbarn. Men vi gik over til syrnet MME, det gjorde godt i den lille mave, og var har aldrig haft brug for andet end en sykeltur med benene i ny og næ!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Maja_4000

Tusind tak for svar alle sammen !  Super at hører andres erfaringer .. 

Hun har afføring hver dag .. Men det er som om hun har svært ved at komme af med det , men det ser altså ikke hårdt ud .. Vi har IKKE købt lactulose .. SP kommer i morgen , og så må vi lige høre hendes mening (:

Anmeld

3. januar 2011

Cris

Hvis hun ammer, prøv at give hende mere og prøv også at tjekke, om du har spist noget, som hun ikke helt kan tåle. Hvis hun er på flaske, køb en pakke allomin syrnet, den grønne pakke. Mange giver sådan en flaske i de perioder, hvor maven er hårdt eller et par flasker om ugen...

Anmeld

3. januar 2011

Rosa

Lactulose var løsningen for os. Han var ikke engang rigtig forstoppet, havde bare masser af luft i maven, og kolik. Prøv det hellere før end siden.

Anmeld

3. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

hej.... jeg har givet min datter lac da der intet andet hjalp... hun fik det et par dage og lige så snart hun havde affærring stoppede jeg med det. Ellers er det at massere maven, bevæge benene osv... EN bumletur udenfor i barnevogn har også været rigtig god for min datter....
Ellers kan mange vie kammilethe med sukker i, eller sukkervand for at "fortynde" MME. eller prøve at skifte MME ud til en som er mildere... Mener der er en som hedder nan HD??

Anmeld

3. januar 2011

saxa

MatildeS skriver:

Lactulose er ikke medicin som sådan, men et middel der trækker vand ind i tarmen men det er rigtigt at det KAN være vanedannende hvis det bruges for meget.

Begge mine børn har fået det af og til når de har haft meget hård mave og ingen af dem er blevet afhængige så ja, herhjemme har det helt sikkert været løsningen 

Mærkeligt - Jeg har fået afvide af både sp og læge at Lactulose IKKE er vanedannende - og kan bruges efter behov. Mht. at det skulle være vanedannende var vist bare en skrøne

Men pyt - Min den store døjede også meget med maven da hun begyndte på fast føde og der var det også en fantastisk løsning for os..

Anmeld

3. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

MatildeS skriver:

Lactulose er ikke medicin som sådan, men et middel der trækker vand ind i tarmen men det er rigtigt at det KAN være vanedannende hvis det bruges for meget.

Begge mine børn har fået det af og til når de har haft meget hård mave og ingen af dem er blevet afhængige så ja, herhjemme har det helt sikkert været løsningen 

Det hjælper også her.... hun har kun fået det over et par dage igennem 1.5 måned, så det er heller ikke fordi hun får det tit og ofte...
Og det er SÅ befriende at se hun bliver helt veltilpas efter hun har fået LAc, det gør SÅ ondt at se hende så gal og ked fordi hun har ondt i maven .-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.