Nu er det jo så...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

Rosa

Sidste nat hvor jeg får min nattesøvn inden Farmand skal tilbage på arbejde og dermed er off duty om natten...

Pyyh, på den ene side savner jeg virkelig at være den der har ham i de små timer, og på den anden side gruer jeg virkelig for at al den energi og glæde jeg har haft i disse dage fordi jeg har fået min nattesøvn skal forsvinde igen, og jeg falder tilbage i træææættesøvnigeuoplagtemor-møllen igen  Og der er ingen diskussion - denne fase ER bare en killer. Vores lille store dreng er jo vågen hver halve time natte igennem og mange gange er han rigtig ked af det, og kan ikke bare falde i søvn igen med sutten. What dælan do we do? 

Det kører så som så med putningen, igår nytårsaften gik den helt fløjten og her til aften har vi været inde 2 gange mellem 19.30 og 21 og ellers har der faktisk været ro. Men om natten er han stadig tit ked af det, og jeg er begyndt at overveje om det nu også ER de ører der er problemet, eller hele problemet.

Hans seng er hævet i hovedenden, han får en panodil ved sengetid at sove på... Så han burde jo være dækket ind. Alligevel er han ked af det og pylrer og vågner. Om dagen sov han (indtil i dag) som en dygtig lille dreng, men efter natten i nat så var der selvfølgelig lidt uregelmæssigheder i dag - de er sikkert væk i morgen.  

Jeg har haft RIGTIG godt af at få min nattesøvn i en uges tid nu. Jeg er meget gladere og mere energisk og generelt mere positiv i mine tanker, og det føltes lidt som en opvågnen at opdage hvor stort et brokkehoved jeg vidst har været den sidste tid. Og hvor hurtigt det kommer tilbage igen - jeg har sågar rullet en tur rundt med manden i huset for første gang i over en måned!!! 

Så nu bliver det som sagt spændende at se om jeg falder tilbage i den gamle køre og bliver grå igen... 

Knus til jer allesammen!

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Faith

Åh det lyder som noget jeg kunne have skrevet. Det er SÅ hårdt ikke at få sin nattesøvn! Intet under at fratagelse af søvn bliver brugt som torturmetode, for det er lige hvad det er.

Min mand er osse startet job igen efter 3 måneders fædreorlov! Det var guld værd, men tiden gik alt for hurtigt. Nu er vi tilbage til at jeg tager drengene om natten de dage jesper skal arbejde, og når han så har et par fridage, er drengene hans. Jeg tager nu stadig drengene om natten selvom han har fri, og så står han op kl 6 mens jeg sover videre til kl 10. Udmærket fordeling skulle jeg hilse at sige. Jeg er udpræget B menneske og han er A menneske, så det kunne ikke passe bedre sammen.

Håber du bevarer dit gåpåmod og gode humør selvom det uden tvivl vil blive hårdt nogle dage.

Anmeld

1. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Rosa skriver:

Sidste nat hvor jeg får min nattesøvn inden Farmand skal tilbage på arbejde og dermed er off duty om natten...

Pyyh, på den ene side savner jeg virkelig at være den der har ham i de små timer, og på den anden side gruer jeg virkelig for at al den energi og glæde jeg har haft i disse dage fordi jeg har fået min nattesøvn skal forsvinde igen, og jeg falder tilbage i træææættesøvnigeuoplagtemor-møllen igen  Og der er ingen diskussion - denne fase ER bare en killer. Vores lille store dreng er jo vågen hver halve time natte igennem og mange gange er han rigtig ked af det, og kan ikke bare falde i søvn igen med sutten. What dælan do we do? 

Det kører så som så med putningen, igår nytårsaften gik den helt fløjten og her til aften har vi været inde 2 gange mellem 19.30 og 21 og ellers har der faktisk været ro. Men om natten er han stadig tit ked af det, og jeg er begyndt at overveje om det nu også ER de ører der er problemet, eller hele problemet.

Hans seng er hævet i hovedenden, han får en panodil ved sengetid at sove på... Så han burde jo være dækket ind. Alligevel er han ked af det og pylrer og vågner. Om dagen sov han (indtil i dag) som en dygtig lille dreng, men efter natten i nat så var der selvfølgelig lidt uregelmæssigheder i dag - de er sikkert væk i morgen.  

Jeg har haft RIGTIG godt af at få min nattesøvn i en uges tid nu. Jeg er meget gladere og mere energisk og generelt mere positiv i mine tanker, og det føltes lidt som en opvågnen at opdage hvor stort et brokkehoved jeg vidst har været den sidste tid. Og hvor hurtigt det kommer tilbage igen - jeg har sågar rullet en tur rundt med manden i huset for første gang i over en måned!!! 

Så nu bliver det som sagt spændende at se om jeg falder tilbage i den gamle køre og bliver grå igen... 

Knus til jer allesammen!

Rosa

Jeg har det på samme måde dog er tobias begyndt af sove bedre igellem nu kun vågne max 1 gang om natten hvor før var det hver 2 time ca...

jeg ser på en måde frem til vores hverdags timer uden farmand men også anderledes nu her da han jo skal til af starte vuggestue trisdag på besøg på mandag men jeg kan jo hente ham når jeg vil jeg går jo hjem så ca 7-16 kommer han jo aldrig til tro jeg da ikke hvis jeg kan undgå det.

men rart det med af være den der bestemmer osv på den anden side også..

smiler..

Anmeld

2. januar 2011

Diana...

Det ER bare hård at undvære sin nattesøvn den er sgu så vigtig. Håber snart i finder ud af hvad der galt og han begynder og sove bedre. Tilbyder i ham vand når han vågner om natten? 

Det med de øre der kan der ikke stadig være lidt trykken i ørene selv om han får pernodil og er hævet ved hoved, mon ikke det kan være det der genere ham? Hvornår er det i skal til ørelægen med ham? 

Knus Diana

Anmeld

2. januar 2011

Rosa

Diana... skriver:

Det ER bare hård at undvære sin nattesøvn den er sgu så vigtig. Håber snart i finder ud af hvad der galt og han begynder og sove bedre. Tilbyder i ham vand når han vågner om natten? 

Det med de øre der kan der ikke stadig være lidt trykken i ørene selv om han får pernodil og er hævet ved hoved, mon ikke det kan være det der genere ham? Hvornår er det i skal til ørelægen med ham? 

Knus Diana

Han får tilbudt vand, men vil ikke have det, siger Niklas. Vi har en tid her sidst i denne måned... 

Anmeld

2. januar 2011

Diana...

Rosa skriver:

Han får tilbudt vand, men vil ikke have det, siger Niklas. Vi har en tid her sidst i denne måned... 

Nå ok. Det var fordi Lucas får vand når han vågner om natten og det tog nemlig overhånd på et tidspunkt hvor han vågnet hver halve time og ville have vand og når han så fik koppen tog han en lille slurk og lod som om han sad og drak mere og små grinet ned i koppen. Så der måtte vi begynde og sige nej til vand nogen af gangene når han vågner. Så nu vågner han et par gange og vil have en tår vand. 

Håber ørelægen kan hjælpe jer. 

Anmeld

2. januar 2011

Kay

Rosa skriver:

Knus til jer allesammen!

Rosa

altså... har ingen erfaringer med baby og putning.... og op om natten og alt det der..... men jeg har ret god erfaring med det med ørene... da jeg sel var og er ørebarn... jeg er en af de få der stadig har problemer med mine øre som voksen...

og kan kun sige at når mine øre er rigtig slemme... så er det også sådan min nat er... tager panodil og sover nogle timer... vågner ca en gang i timen fordi jeg har ondt på trods af panodil... sidder lidt op til det falder lidt til ro igen... og så ligger mig og sover en time til.... også selvom jeg ligger højt med hoved... så føler virkelig med den lille hvis det er øre problemer

jeg sidder om natten og ønsker at man kan side op og sove, for det ville bare være bedst....

Anmeld

2. januar 2011

Amelia<3

Hej rosa.

Jeg har læst dine indlæg ang soveproblemet.

Min datter siden hun var 3 måneder til hun var 17 mdr har hun vågnet konstant (5-10 gange hver nat). Vi havde også prøvet alt, fra vugge hende til søvn, sove mellem mig og min mand vi har prøvet alt.

Idag er hun 18 mdr og nu vågner hun nogen gange en gang og nogle nætter sover hun helt igennem.

Det vi gjorde var at putte i hendes seng gav hende noget at spise ìg går ud af værelset. Hun var ulykkelig hun grad så meget. Det første par dage gik vi ind til hende uden at tager hende op, vi sagde at vi er her for hende og aede hende på hendes kinder til hun faldt til ro, men med det samme vi gik ud begyndte hun igen. Vi gik ikke med det samme ind til hende der gik 1-3 min og så gjorde vi det samme igen. Det tog mindre end en uge så siv hun helt uden problemer, hun bliver puttet og hun kysser os godnat og vinker til os at vi skal går ud.

Spiser Jonathan om natten? Hvis han gøre så er det måske en vane? Det havde vores datter nemlig og siden vi har stoppet med at give hende flaske om natten så sover hun meget bedre.

Selvom det er hårdt så syntes jeg at du skal tage den kamp op, det vil hjælpe både dig og Jonathan. Så ville i begge være mere glæder og have mere overskud.

Undskyld på forhånden stavefejl da jeg ikke har læst det ordenligt igennem da jeg skriver fra min iPhone.

Anmeld

2. januar 2011

Tvillingemor80

kender det alt for godt !! Synes også det er super hårdt at være alene med mine tvillinge piger om natten- og de sover super uroligt.. de har også problemer med væske i øerne

Man bliver så træt og udkørt

nogen gange tæller jeg bare dage ned til hvornår kæresten har fri

Anmeld

2. januar 2011

DK

Jeg er clueless hvad angår nætterne! Pas!

Jeg kan kun sende en GIGA krammer herfra til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.