afføring, konsistens og farve, hjælp søges NU :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Holbæktrunten

Skouboe skriver:

Min læge forklarede at de hårde klumper hæmmede bevægelserne i tarmen og derfor var det forstoppelse.

Skru op for lactulocen og stop med at hjælpe hende et par dage og se om ikke hun kan overtage selv.

Risikoen ved at hjælpe er at tarmen bliver lidt "doven" og hun derfor skal have hjælp hele tiden.

Jeg er ked af at sige det, men at man hjælper afføringen på vej ved at "pille den ud" gør ikke tarmen doven

-Det gør en del laksantia derimod! (afføringsmidler som laktulose/medilax)

Men når det eneste alternativ er at anvende disse produkter, ville jeg alligevel ikke tøve. Hellere det, og minds mulige dosis, end at mit barn bliver syg af forstoppelse!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Pige2009

Emilie2010 skriver:

HUN SIGER IK NOGET, HUN SAGDE BARE VI KU PRØVE MED LAKTOLOSE

Det tyder så også på, at det hjælper. Laura kunne sagtens gå en uge uden at have afføring, da hun var helt lille.

Anmeld

1. januar 2011

Mor1012

Holbæktrunten skriver:

Jeg er ked af at sige det, men at man hjælper afføringen på vej ved at "pille den ud" gør ikke tarmen doven

Men når det eneste alternativ er at anvende disse produkter, ville jeg alligevel ikke tøve. Hellere det, og minds mulige dosis, end at mit barn bliver syg af forstoppelse!

JA LIGE PRÆSIS

MEN JEG PILLER DEN IKK UD, JEG TAGER BARE ET TERMOMETER MED OLIE PÅ OG SÅ SÆTTER JEG DEN LIIIGE INDNFOR VED RINGMUSKELSEN/lukkemuskelen, og stimulere lidt og så presser hun, og så kommr ´det...

men jeg mener det er forstoppelse hun har, men der er delte meninger mn udfra hvordan jeg beskriver aff... så tror jeg et er forstoppelse

Anmeld

1. januar 2011

Mor1012

Skouboe skriver:

Husk at fordele Lactulosen på morgen og aften, og så gå en ml op (den ene dag morgen, og den næste dag aften) hver dag indtil hun har regelmæssig afføring - det var hvad min SP fortalte. Hvis du når 2x5 ml bliver du der et par dage og hjælper det ikke, så fat i lægen igen.

Når hun har regelmæssig afføring (1 x dagligt hvis hun er flaskebarn) og det har en konsistens som lidt tynd remoulade, begynder du langsomt at trappe ned igen - 1 ml om dagen, ligesom da du trappede op.

super hjælp. taak hun havde jo den afføring som jeg beskrev øverst i indlæget,,, og det sidste der kom ud var tynd som remula blandet med lidt vand, og så var klumperne mindre

hun er ikk flaskebarn.. jeg ammer hende + hun får 3 flasker erstatning,fordelt på sen aften og nat

Anmeld

1. januar 2011

Skouboe

Emilie2010 skriver:

super hjælp. taak hun havde jo den afføring som jeg beskrev øverst i indlæget,,, og det sidste der kom ud var tynd som remula blandet med lidt vand, og så var klumperne mindre

hun er ikk flaskebarn.. jeg ammer hende + hun får 3 flasker erstatning,fordelt på sen aften og nat

Når du delvist ammer hende, behøver hun ikke afføring hver dag. Jeg vil sige at hvis hun ikke virker generet, gør det ikke noget at der går nogle dage eller mere imellem.

Det er først hvis det virker som om hun har ondt, du er nødt til at gøre noget

Anmeld

1. januar 2011

Skouboe

Holbæktrunten skriver:

Det var beskeden vi fik fra lægen i sin tid, da den store døjede med voldsom forstoppelse.

Anmeld

1. januar 2011

Mor1012

Skouboe skriver:

Når du delvist ammer hende, behøver hun ikke afføring hver dag. Jeg vil sige at hvis hun ikke virker generet, gør det ikke noget at der går nogle dage eller mere imellem.

Det er først hvis det virker som om hun har ondt, du er nødt til at gøre noget

jamen hver morgen i ja 2-4timer presser og presser hun og prutter... det ´har været sådan i fjorten dage ... 2 uger det frygteligt at se og hører på og endte med at måtte stimulere lukkemuskelen bagpå for at hun ku få afføring, og der kommer MEGET  hver gang.... og bagefter er hun så rolig og ser lettet ud og hendes mave helt blød igen

derfor begyndte jeg på laktolose

Anmeld

2. januar 2011

Skouboe

Emilie2010 skriver:

jamen hver morgen i ja 2-4timer presser og presser hun og prutter... det ´har været sådan i fjorten dage ... 2 uger det frygteligt at se og hører på og endte med at måtte stimulere lukkemuskelen bagpå for at hun ku få afføring, og der kommer MEGET  hver gang.... og bagefter er hun så rolig og ser lettet ud og hendes mave helt blød igen

derfor begyndte jeg på laktolose

Så synes jeg du skal fortsætte med lactulosen, men husk at hun ikke behøver afføring hver dag, når hun får så meget bryst

Anmeld

4. januar 2011

Mor1012

LIGE EN FORTSÆTTELSE PÅ HVORDAN DET GÅR

nu har vi snart brugt en pakke allomin syrnet, og vi startede på laktolose 3 ml i torsdags, og emilie har ikke haft afføring i 2 dage, 3 dage hvis hun ikk får det idag. den sidste 14dages tid har jeg måttet hjælpe hende af med aff... ved at stimulere hendes ende og så kom der en helt masse!!! men det er jeg holdt med de sidste 2 dage. men der kommer intet!! hun er ikke plaget af det ENDNU! SKAL JEG PRØVE AT SKIFTE ERSTATNING , IGEN! SÅ ER DET 3 GANG PÅ 4 UGER

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.