afføring, konsistens og farve, hjælp søges NU :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.343 visninger
18 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

Mor1012

jeg har hjulpen min datter af med aff.. i en uges tid, ved at stimulere hende bagpå, det er ikke rart for mig som mor at gøre dette, men ellers kommer hun ikk af med noget. hun bare presser og prutter konstant. HUN FÅR 3 FLASKER DAGLIG, + AMNING

JEG STARTEDE OP PÅ LAKTOLOSE I TORSDAGS´3ML

HUN HAR LIGE KOMMET AF MED EN DEL!!!! MED MIN HJÆLP.. MEN DET FØRSTE DER KOMMER UD ER LIGE SÅ TYKT SOM EN TUBE REMOLADE, MÅSKE EN BITTE SMULE TYKKERE! OG SÅ MED KLUMPER I, DE HAVDE EN ANDEN FARVE, MEN STADIG GUL/ORANGE. KLUMPERNE VAR PÅ STR MED EN LILLE ÆRT, ALTSÅ EN LILLE ÆRT... OG RESTEN AF AFFØRINGEN SOM KOM UG 3MIN EFTER VAR MERE TYND OG MINDRE KLUMPET... ER DET FORSTOPPELSE ELLER

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Skouboe

1. januar 2011

Mor1012

Skouboe skriver:

Ja

TAK FOR ET KONKRET SVAR OG NU HVOR AFF... ENDTE MED AT VÆRE TYNDERE OG MINDRE KLUMPET, ER FORSTOPPELSEN SÅ VED AT AFTAGE

Anmeld

1. januar 2011

Pige2009

Emilie2010 skriver:

jeg har hjulpen min datter af med aff.. i en uges tid, ved at stimulere hende bagpå, det er ikke rart for mig som mor at gøre dette, men ellers kommer hun ikk af med noget. hun bare presser og prutter konstant. HUN FÅR 3 FLASKER DAGLIG, + AMNING

JEG STARTEDE OP PÅ LAKTOLOSE I TORSDAGS´3ML

HUN HAR LIGE KOMMET AF MED EN DEL!!!! MED MIN HJÆLP.. MEN DET FØRSTE DER KOMMER UD ER LIGE SÅ TYKT SOM EN TUBE REMOLADE, MÅSKE EN BITTE SMULE TYKKERE! OG SÅ MED KLUMPER I, DE HAVDE EN ANDEN FARVE, MEN STADIG GUL/ORANGE. KLUMPERNE VAR PÅ STR MED EN LILLE ÆRT, ALTSÅ EN LILLE ÆRT... OG RESTEN AF AFFØRINGEN SOM KOM UG 3MIN EFTER VAR MERE TYND OG MINDRE KLUMPET... ER DET FORSTOPPELSE ELLER

Laura havde nøjagtig det samme, da hun kun blev ammet. Min læge sagde, at det ikke var forstoppelse, da de så slet ikke kan komme af med noget. Laura har stadig meget træg mave, så jeg kan skylle hendes pølser ud i toilettet

Anmeld

1. januar 2011

Mor1012

Baagøe skriver:

Laura havde nøjagtig det samme, da hun kun blev ammet. Min læge sagde, at det ikke var forstoppelse, da de så slet ikke kan komme af med noget. Laura har stadig meget træg mave, så jeg kan skylle hendes pølser ud i toilettet

OKI, SÅ DU TROR IKK DET ER FORSTOPPELSE MEN HUN KOMMER JO IKKE AF MED NOGET, MEDMINDRE JEG HJÆLPER MED ET TERMOMETER TIL AT STIMULERE

Anmeld

1. januar 2011

Pige2009

Emilie2010 skriver:

OKI, SÅ DU TROR IKK DET ER FORSTOPPELSE MEN HUN KOMMER JO IKKE AF MED NOGET, MEDMINDRE JEG HJÆLPER MED ET TERMOMETER TIL AT STIMULERE

Det var det samme med Laura, men lægen holdt hårdnakket på sit Har du frekventeret din læge? Måske var det en idé for at høre, hvad h*n siger.

Anmeld

1. januar 2011

Mor1012

Baagøe skriver:

Det var det samme med Laura, men lægen holdt hårdnakket på sit Har du frekventeret din læge? Måske var det en idé for at høre, hvad h*n siger.

HUN SIGER IK NOGET, HUN SAGDE BARE VI KU PRØVE MED LAKTOLOSE

Anmeld

1. januar 2011

Skouboe

Emilie2010 skriver:

TAK FOR ET KONKRET SVAR OG NU HVOR AFF... ENDTE MED AT VÆRE TYNDERE OG MINDRE KLUMPET, ER FORSTOPPELSEN SÅ VED AT AFTAGE

Min læge forklarede at de hårde klumper hæmmede bevægelserne i tarmen og derfor var det forstoppelse.

Skru op for lactulocen og stop med at hjælpe hende et par dage og se om ikke hun kan overtage selv.

Risikoen ved at hjælpe er at tarmen bliver lidt "doven" og hun derfor skal have hjælp hele tiden.

Anmeld

1. januar 2011

Mor1012

Skouboe skriver:

Min læge forklarede at de hårde klumper hæmmede bevægelserne i tarmen og derfor var det forstoppelse.

Skru op for lactulocen og stop med at hjælpe hende et par dage og se om ikke hun kan overtage selv.

Risikoen ved at hjælpe er at tarmen bliver lidt "doven" og hun derfor skal have hjælp hele tiden.

OK TUSINDE TAK GIVER HENDE 4 ML IMORGEN OG LADER VÆRE MED AT HJÆLPE

Anmeld

1. januar 2011

Skouboe

Emilie2010 skriver:

OK TUSINDE TAK GIVER HENDE 4 ML IMORGEN OG LADER VÆRE MED AT HJÆLPE

Husk at fordele Lactulosen på morgen og aften, og så gå en ml op (den ene dag morgen, og den næste dag aften) hver dag indtil hun har regelmæssig afføring - det var hvad min SP fortalte. Hvis du når 2x5 ml bliver du der et par dage og hjælper det ikke, så fat i lægen igen.

Når hun har regelmæssig afføring (1 x dagligt hvis hun er flaskebarn) og det har en konsistens som lidt tynd remoulade, begynder du langsomt at trappe ned igen - 1 ml om dagen, ligesom da du trappede op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.