SussieThyssen skriver:
Hej søde ven.
Gud hvor jeg dog føler med dig.
Da jeg fik min 1. datter i sin tid, sparkede jeg min sundhedsplejerske ud efter 3. besøg.
Jeg bad hende simpelthen om at blive væk.
Jeg kunne ikke have hendes måde at tale til mig på og især at nedgøre mig.
Jeg vidste, med hendes øjne, ingen ting om at passe småbørn, jeg gjorde alting helt forkert, og jeg kunne ikke få lov til at få indført et ord.
At jeg så havde passet babyer fra jeg var 12 år, haft barnepigejobs, passet min kusines utalige unger, samt familie og venners børn, var uden betydning. At jeg havde en svigermor, der var sygehjælper og havde flere år på bagen på en børneafd. på et sygehus, som boede næsten dør om dør med mig, og en mor, der var uddannet barneplejerske, var fuldstændigt ligegyldigt 
Jeg vidste ingenting om børn.
Yes Mam!!
Ud til højre med hende.
Dengang gjorde jeg det, at jeg meddelte vores læge at jeg havde bedt sp om at blive væk, og så aftalte vi, at jeg naturligvis kontaktede vores læge, hvis jeg var i tvivl om noget.
Jeg vejede hende selv ved at kende min egen vægt og så veje mig med hende i armene, og min svigermor eller mor hjalp mig med at måle hende, så jeg kunne se, at hun voksede som hun skulle, og DET gjorde hun.
Hun havde kolik, men det hjalp min svigermor mig med at håndtere, og ellers så læste jeg bøger om småbørn og deres trivsel, og plukkede det fra som jeg mente var rigtigst for mit barn.
Da der var gået nogle måneder, hørte jeg, at der var kommet en ny sp i området, og da det var tid til Boels prøve kontaktede jeg hende. Det viste sig at hun bare var helt rigtig, og det var også hende der var sp for mine 2 næste unger, så hun blev næsten et medlem af familien LOL
Så...mit råd til dig er, at du meddeler madammen, at du kun ønsker råd hvis du beder om det og ellers får vejet og målt dit barn. Eller ganske enkelt taler med din læge og forklarer den dårlige kemi imellem jer, og at du ikke ønsker hun skal komme i dit hjem, og så laver en aftale om tilsyn hos lægen. Det har man nemlig lov til. Ikke at lægen kommer i dit hjem, men at du komemr til lægen med dit barn.
Sp-ordningen er nemlig ikke en tvang, så du kan til hver en tid sige nej til den ordning.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie