Ikke enig med sundhedsplejersken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.917 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

Anonym trådstarter

Øj, jeg får det dårligt når hun skal komme og baby er kun 6 uger så jeg kommer til at se meget til hende. Vi er dybt uenige om rigtig mange ting. Hun mener det er for galt at baby ikke vil ligge alene på legetæppet og at jeg 'påtvinger' ham at være pylret når jeg tar ham op hvis/når han bliver utilfreds. Og det er min skyld han ikke kan holde sit hovede endnu(fordi han ikke får lov at ligge drøn hysterisk på legetæppet). Men altså er det ikke meget normalt de ikke har fuldt kontrol over deres hovede når de kun er 6 uger? Han ligger på maven og løfter hovedet og drejer det, bare ikke når han græder! Jeg har bedt om at få nogle foldere, papire et eller andet jeg kan forholde mig til så jeg kan se at hendes meninger er de 'rigtige og anakendte' men jeg har sjovt nok ingen fået endnu hvor der står man bare skal lade dem græde- tværdimod. Synes det er så træls at man sidder her som mor til to og så føle sig så dum og forkert på den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Kay

ja nu har jeg hverken børn eller er gravid endnu... men kan man ikke bede om at få hende byttet... og få en anden sp???

Anmeld

1. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Øj, jeg får det dårligt når hun skal komme og baby er kun 6 uger så jeg kommer til at se meget til hende. Vi er dybt uenige om rigtig mange ting. Hun mener det er for galt at baby ikke vil ligge alene på legetæppet og at jeg 'påtvinger' ham at være pylret når jeg tar ham op hvis/når han bliver utilfreds. Og det er min skyld han ikke kan holde sit hovede endnu(fordi han ikke får lov at ligge drøn hysterisk på legetæppet). Men altså er det ikke meget normalt de ikke har fuldt kontrol over deres hovede når de kun er 6 uger? Han ligger på maven og løfter hovedet og drejer det, bare ikke når han græder! Jeg har bedt om at få nogle foldere, papire et eller andet jeg kan forholde mig til så jeg kan se at hendes meninger er de 'rigtige og anakendte' men jeg har sjovt nok ingen fået endnu hvor der står man bare skal lade dem græde- tværdimod. Synes det er så træls at man sidder her som mor til to og så føle sig så dum og forkert på den.

Der er ikke ret mange babyer på 6 uger, der selv kan holde hovedet. Jeg synes, det virker som om, du gør det helt rigtige. Derfor ville jeg blot tale SP efter munden næste gang, hun kommer

Keep up the good work!

Anmeld

1. januar 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

ja nu har jeg hverken børn eller er gravid endnu... men kan man ikke bede om at få hende byttet... og få en anden sp???

Det kan vi desværre ikke da hun lige i øjeblikket er den eneste i der er tilknyttet vores lille by. Kan jo altid håbe hun snart går på pension. Men arrg hvor hun irritere mig.

Anmeld

1. januar 2011

Kay

altså... da jeg gik på pædagog seminariet lærte jeg, at babyer når de grædder og "ikke bliver hørt" altså at man ikke afhjælper dem med det der er utilfredse med... så oplever de "et svigt" hver gang, og det er jo på ingen måde godt for barnet... ja hvis du tager barnet op så snart det grynter kan det blive pyldret... men når dit barn grædder og er utilfreds skal det jo tages op....

bare min faglige mening....

hilsen en pædagog, der tit får hug for sin faglige mening, fordi jeg jo ingen erfering har når jeg ikke selv er mor

Anmeld

1. januar 2011

Brams

Anonym skriver:

Stol på dig selv, du gør det rigtige for dit barn.

Hvis du er med i en mødregruppe, så spørg dem til råds også.

Hold modet oppe

Anmeld

1. januar 2011

klmf

Nu har vi jo så for nylig læst om en sp, der i ramme alvor havde sagt til en mor, at de børn der brugte sut, blev alkoholikere.... Så stol du bare på dig selv og din egen intuition og søg vejledning andre steder, hvis der bliver noget. Jeg har selv brugt Helen Lyng Hansen på netsundhedsplejersken.dk.

God fornøjelse med din lille trunte og nyd tiden mens hun er en bettefis, de bliver så hurtigt store

Anmeld

1. januar 2011

Rockertand

Først et stort  - dernæst....jeg frygtede som førstegangsmor, når sundhedsplejersken skulle komme, fordi jeg vidste, at der ville blive påpeget et eller andet, som fungerede for os, som ikke var efter anbefalingerne (altså vi snakker detaljer her) - jeg fik aldrig sagt fra.

Som andengangsmor havde jeg selvtillid, det havde jo vist sig, at jeg havde ret i de ting, jeg havde valgt at gøre efter egen intuition, og skæbnen ville så, at jeg fik jordens mest fantastiske sundhedsplejerske, som støttede mig i, at mine valg var helt i orden, og der var ingen løftede pegefingre (faktisk kun ros ).

Hvis jeg kunne gøre min førstegangsoplevelse om, ville jeg gøre følgende: Du skal sige fra overfor sundhedsplejersken, du skal sige til hende, at sådan er det i DIT hjem, og at det er DIT valg at gøre sådan for dit barn, og at det er godt, at hun giver råd, men også må acceptere, hvis du tager et andet valg, og at du ikke er tryg ved at lade dit barn græde. Samtidigt kan du med føling forsøge at træne dit barn til at ligge på maven hver dag, gradvist optrappe, jeg har i opstartsfasen gjort det sjovt og spændende for mit barn at ligge der, jeg har ligget ved siden af og sagt lyde og kaldt og raslet med legetøj for at fange opmærksomheden, og så lidt længere tid for hver dag, det er meget bedre end at høre på skærende barnegråd.

Det er DIT barn og DINE beslutninger - held og lykke med det.

Anmeld

1. januar 2011

Kløver

Anonym skriver:

Kan man ikke bede om at få en anden sundhedsplejerske, som du kan have en bedre dialog med, så i bedre kan lægge en plan, for lyder da bestemt ikke som en behagelig situation

Anmeld

1. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej søde ven.
Gud hvor jeg dog føler med dig.
Da jeg fik min 1. datter i sin tid, sparkede jeg min sundhedsplejerske ud efter 3. besøg.
Jeg bad hende simpelthen om at blive væk.
Jeg kunne ikke have hendes måde at tale til mig på og især at nedgøre mig.
Jeg vidste, med hendes øjne, ingen ting om at passe småbørn, jeg gjorde alting helt forkert, og jeg kunne ikke få lov til at få indført et ord.
At jeg så havde passet babyer fra jeg var 12 år, haft barnepigejobs, passet min kusines utalige unger, samt familie og venners børn, var uden betydning. At jeg havde en svigermor, der var sygehjælper og havde flere år på bagen på en børneafd. på et sygehus, som boede næsten dør om dør med mig, og en mor, der var uddannet barneplejerske, var fuldstændigt ligegyldigt
Jeg vidste ingenting om børn.
Yes Mam!!
Ud til højre med hende.
Dengang gjorde jeg det, at jeg meddelte vores læge at jeg havde bedt sp om at blive væk, og så aftalte vi, at jeg naturligvis kontaktede vores læge, hvis jeg var i tvivl om noget.
Jeg vejede hende selv ved at kende min egen vægt og så veje mig med hende i armene, og min svigermor eller mor hjalp mig med at måle hende, så jeg kunne se, at hun voksede som hun skulle, og DET gjorde hun.
Hun havde kolik, men det hjalp min svigermor mig med at håndtere, og ellers så læste jeg bøger om småbørn og deres trivsel, og plukkede det fra som jeg mente var rigtigst for mit barn.
Da der var gået nogle måneder, hørte jeg, at der var kommet en ny sp i området, og da det var tid til Boels prøve kontaktede jeg hende. Det viste sig at hun bare var helt rigtig, og det var også hende der var sp for mine 2 næste unger, så hun blev næsten et medlem af familien LOL

Så...mit råd til dig er, at du meddeler madammen, at du kun ønsker råd hvis du beder om det og ellers får vejet og målt dit barn. Eller ganske enkelt taler med din læge og forklarer den dårlige kemi imellem jer, og at du ikke ønsker hun skal komme i dit hjem, og så laver en aftale om tilsyn hos lægen. Det har man nemlig lov til. Ikke at lægen kommer i dit hjem, men at du komemr til lægen med dit barn.
Sp-ordningen er nemlig ikke en tvang, så du kan til hver en tid sige nej til den ordning.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.