Et mærkeligt nytår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

otlitrom

Jeg ved ikke hvorfor den følelse rammer hvert år, når vi nærmer os den sidste aften i året. Men forventningerne stiger, og man regner med et brag af en aften. Sådan plejer jeg i hvert fald at have det.

Den kom også snigende i 2010. Dog meget langsommere end den plejer, og egentlig først igår morges tænkte jeg "nå ja, det er da egentlig nytårs aften i aften".. Jeg synes jeg er blevet meget mere easy og kan finde ro i mange ting, nu - efter jeg er blevet gravid. Men så igen. Lidt forventninger til nytåret må man alligevel gerne have!

Vi havde for en uge siden spurgt svigerfamilien, hvad planerne var for denne aften. En god middag og hygge herhjemme. Og så tænkte jeg: Fint, det lyder lige som noget for mig og maven. Både det at være herhjemme, men bestemt også god mad

Igår, da klokken rammer 18 tager svigermor afsted. Hun skal i kirke og derefter til fødselsdag. Jeg kigger ind i ovnen, og den har ikke været varm siden 2. juledag. Hmm, tænker jeg. Svigerfar tager nok over. Det er trods alt ham der kan lave god mad... Kl bliver 19, og jeg sidder i stuen og ser tv. Hvad er det jeg hører fra køkkenet? Det er brødskuffen der åbnes og frem kommer..... RUGBRØD! Ja, det blev så mit sidste måltid i det forgangne år. RUGBRØD!

Nu kommer jeg fra et hjem, med en far der er kok, og hvor nytåret betyder god mad. RIGTIG god mad! Jeg indrømmer det blankt. Mig og mine hormoner var ved at stortude. Jeg var helt færdig! Dét var dødsdommen over denne nytårsaften!

Efter vi har spist går vi alle bare og trisser. De yngre brødre fordufter ved 22tiden, og lillesøster har leget med heksehyl og prince light på trappen siden kl 18. (Mind mig lige om, om 10 år, at mit barn ikke skal fejre nytår alene ved svigers. De der Prince skal i hvert fald ikke på menuen!!) Vejret udenfor er elendigt. Det stormer 20 meter i sekundet, og der kommer haglbyger med jævne mellemrum.. Vi sætter os ved  fjerneren og ser årets nytårsshow: Whale Wars på Discovery! Hvordan blokerer man det program? Jeg giiiider ikke mere Mythbusters og kraner, og mænd der flipper over en silo på 70 ton, der skal flyttes. Hvor blev old-school nytårsshow af?!

Kl 23.30 tager bjørnen og jeg termoundertøjet på + hvad der nu ellers passer udover, jakke hue og handsker - og ud i stormen. Vi går en tur ned på byens torv. Der står 4 drenge på måske 10 år og leger med fyrværkeri. Dette sted plejer at være byens samlingssted, og ALLE mødes her ved midnat og skyder af. De eneste der har "fået invitationen" i år ser dog ud til at være os Hjem igen.... Efter bilen! Jeg har aldrig kørt bil kl 10 minutter i raket og champagne!

Vi kører øverst op i byen, hvor vi ser udsigten over det hele. Og smukt er det! Der er tændt oliedåser langs alle veje der fører til byen, på molerne på kajen, og på en fjeldside er 2010 nu skrevet i fakler. Vi brænder det gamle år af. Jeg sidder der i bilen og bliver lidt rørt. Det ér nu meget smukt, selvom det ikke er asti, kransekager, bordbomber og rådhusklokkerne der slår.

Da kl. er 23.59 på bilens ur og 23.58 på min mobil siger bjørnen "nå, nu er klokken 00 skat. Godt nytår", så sidder jeg egentlig bare og ser lidt forvirret rundt. Gravid eller ej - der mangler sgu noget fest!

De næste timer går med at kigge ud over byen, og nyde alle de penge andre mennesker brænder af på krudt, besøge familie og ønske godt nytår, og drikke te og spise chokolade hvor vi nu er.

Kl 02.00 kigger jeg på uret. Lægger mobilen fra mig. Kysser bjørnen godnat og siger tak for et dejligt år, og at jeg håber det næste bliver ti gange så godt! Lægger mig om på siden og falder i søvn....

Jeg tror det er den mest mystiske nytårsaften nogensinde. Men egentlig er jeg ligeglad. Jeg har min bjørn, og jeg har min krølfis i maven - Jeg behøver ikke andet!

GODT NYTÅR!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

oo

nårh Kittykat

vi havde en lille frøken der vist havde regnet ud at igår aftes var noget særligt, for hun nægtede at sove OVERHOVEDET efter sin middagslur til klokken halv to. yikes! men hun var i højt humør hele aftenen, så længe vi lavede noget  dog overhovedet ikke imponeret over stjernekasterne, som mor dansede rundt med i stuen og begejstret råbte "SEEEEE!" over  men...så skete der jo ligesom IKKE NOGET! så klokken halv tolv tror jeg hun tænkte lidt som dig "what's all the fuss about?!" og lagde sig til at snorke i sin vugge. Så sad vi i stilhed og mørke på sengen ved siden af og kiggede fyrværkeri ud af vinduet (og var overraskede over hvor meget vi kunne se nede fra byen!) og hviskede godt nytår og "tænk hvis vi havde vidst hvem der ville komme her og bo for et år siden" og kyssede lidt og så gik vi i seng.

GODT NYTÅR misser, næste år sidder vi begge med en snorkende lille bjørnunge på på armen og hvisker godt nytår på tryg afstand af knaldperlerne - dét er da alligevel mere end vi turde drømme om nytårsaften for et år siden

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

Her var aftenen sgu også en fuser!!!!

Maden var god (udover jeg HADER buffe)

De kendte alle sammen hinanden, hvilke jeg ikke vidste. Så der var mig og min borddame der ikke kendte nogle. (Jow jow jeg kendte 3, hun kendte 1) men vi havde nu nogle hyggelige timer.... Men absolut intet festligt ved det.

Kl. 01.30 blev vi enig om, nu ville vi altså hjem! (Min borddame, jeg og vores fælles bekendte) ud og ringe efter en taxa, "Du er nu nr. 43 i køen) Da jeg endelig kom igennem, ville han sende en vogn, der var en i nærheden. 10 min efter. kom der en vogn, han kikkeder på os og kørte. (Lor*e p*K idiot) ringede så til det andet selskab, de ville sende en.

Vi stod i stiv kuling, som virkede som -30g fååååårk det var så KOLDT. Efter en time i stiv frossen tilstand, ringede min borddame til sin mor. Som var dagens engel, damen er 70 år, og kom i løbet af 5 min.

Hun sad ved en komsammen, med to andre ældre damer på 75 år. De skulle netop til at spise godnat-mad. VARM SUPPE, så moderen mente vi skulle med derhen, så kl. 03:00 i nat sad jeg og spiste VARM suppe med 3 damer på over 70 år, og det var sgu aftenes højtepunkt... Sikke en fest vi havde i nat.... Eller sådan noget!!!

Knus til dig smukke misse, må dig, bjørnen og den lille missekylling få et FANTASTISK smukt 2011!

Ps. Der hvor festen blev holdt, var der intet fyreværkeri at se efter kl. 00:15. SuuuuuK!

Anmeld

1. januar 2011

JustAnotherName

Vi fik os en meget stille og rolig og HYGGELIG nytårs aften herhjemme.
Bare Kenneth, mig og pigerne. Vi nød god mad og dejlig dessert.
Og så dansede vi rundt i stuen med nytårhatte på og truttede i horn og fold-ud-ruller

Pigerne kom i seng omkring klokken halv ti. Og så sad Kenneth og jeg og hørte mulsik, spillede kort og snakkede, mens vi delte en flaske vin.

Kl. 00:00 hoppede vi ind i det nye år sammen, og kyssede og krammede.
Og så lød der gråd inde fra Celina, som blev vækket af bulder og brag.

Vi så en irsk musik-koncert i tv. De sang og spille SÅ SMUKT!!
Celina sad på mit skød, og lå op af min mave med hovedet på mit bryst og var helt opslugt af de smukke toner ....og så tog hendes lille hånd ud efter min hånd, og vi sad der, helt tæt, og slappede af, mens det hylede og bragede udenfor. Det var virkelig hyggeligt.

Selvom udgangspunktet var, at vi skulle have været ude at spise og feste i selskab med 7 andre mennesker, og have drukket og hujet, så hatten passede. Så endte det ud med en helt og aldeles ROLIG nytårsaften i familien skød. Og det blev en rigtig hyggelig aften.

Et rigtig godt nytår til Jer alle 

BILLDER.......

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. januar 2011

Klumpe-dumpe

JustAnotherName skriver:

Vi fik os en meget stille og rolig og HYGGELIG nytårs aften herhjemme.
Bare Kenneth, mig og pigerne. Vi nød god mad og dejlig dessert.
Og så dansede vi rundt i stuen med nytårhatte på og truttede i horn og fold-ud-ruller

Pigerne kom i seng omkring klokken halv ti. Og så sad Kenneth og jeg og hørte mulsik, spillede kort og snakkede, mens vi delte en flaske vin.

Kl. 00:00 hoppede vi ind i det nye år sammen, og kyssede og krammede.
Og så lød der gråd inde fra Celina, som blev vækket af bulder og brag.

Vi så en irsk musik-koncert i tv. De sang og spille SÅ SMUKT!!
Celina sad på mit skød, og lå op af min mave med hovedet på mit bryst og var helt opslugt af de smukke toner ....og så tog hendes lille hånd ud efter min hånd, og vi sad der, helt tæt, og slappede af, mens det hylede og bragede udenfor. Det var virkelig hyggeligt.

Selvom udgangspunktet var, at vi skulle have været ude at spise og feste i selskab med 7 andre mennesker, og have drukket og hujet, så hatten passede. Så endte det ud med en helt og aldeles ROLIG nytårsaften i familien skød. Og det blev en rigtig hyggelig aften.

Et rigtig godt nytår til Jer alle 

BILLDER.......

Altså nu har jeg lige svaret dig i den anden tråd.

Anmeld

1. januar 2011

JustAnotherName

Rose <3 skriver:

Altså nu har jeg lige svaret dig i den anden tråd.

hehe ja, den fik lige en kopiering

Anmeld

1. januar 2011

Barbamama

Øv det lyder da også bare som en dum aften..... Jeg havde INGEN forventninger haft for vi skulle bare være hjemme og slappe af. Vi havde lavet hamberryg med flødekartofler og salat. Det hyggede vi med. Carla syntes ikke om menuen, så hun guffede rugbrød med hvidløgsost. Det er en hofret for hende. He he.... Nå men Carla kom i seng og vi gav os til at spille Sequence. Det er et skide godt spil. Så var vi lige en tur forbi soveværelset midt i det hele. Det kan jo ske.... Kæresten havde trukket et ret godt kort i det der spil vi lige har købt  He he... Da vi kom ud fra soveværelset igen spiste vi is og så spillede vi et nyt spil Casper har fået i julegave fra arbejdet. Det stribede Bezzerwizzer spil. Det var rigtig sjovt. Pludselig var klokken 23.20 og så så vi noget fra Smuk Festival i tv indtil klokken blev 12. Vi hoppede ind i det nye år sammen og så skulle vi ud og fyre af. Jeg er SKIDE bange for det så hver gang det kom lidt for tæt på løb jeg indenfor. Ha ha ha Flovt, men ja.... Jeg er bare bange!!! Carla sov fra det hele ligesom sidste år. Fatter det virkelig ikke!!! Der udbryder noget nær krig udenfor og hun sover videre! Fedt!!!! Vi gik i seng klokken 1.00 vel vidende at vi skulle op om 4-5 timer....

Jeg nød virkelig aftenen. Vi var så nærværende med hinanden og det er lidt sjældent vi er SAMMEN i så mange timer uden et tv. Nøøøj jeg nød det!!!

Anmeld

1. januar 2011

Klitgaard

Vil bare lige ønske dig et godt nytår og tænk næste år har i jeres lille guldklump

Anmeld

1. januar 2011

Klitgaard

michella80 skriver:

Øv det lyder da også bare som en dum aften..... Jeg havde INGEN forventninger haft for vi skulle bare være hjemme og slappe af. Vi havde lavet hamberryg med flødekartofler og salat. Det hyggede vi med. Carla syntes ikke om menuen, så hun guffede rugbrød med hvidløgsost. Det er en hofret for hende. He he.... Nå men Carla kom i seng og vi gav os til at spille Sequence. Det er et skide godt spil. Så var vi lige en tur forbi soveværelset midt i det hele. Det kan jo ske.... Kæresten havde trukket et ret godt kort i det der spil vi lige har købt  He he... Da vi kom ud fra soveværelset igen spiste vi is og så spillede vi et nyt spil Casper har fået i julegave fra arbejdet. Det stribede Bezzerwizzer spil. Det var rigtig sjovt. Pludselig var klokken 23.20 og så så vi noget fra Smuk Festival i tv indtil klokken blev 12. Vi hoppede ind i det nye år sammen og så skulle vi ud og fyre af. Jeg er SKIDE bange for det så hver gang det kom lidt for tæt på løb jeg indenfor. Ha ha ha Flovt, men ja.... Jeg er bare bange!!! Carla sov fra det hele ligesom sidste år. Fatter det virkelig ikke!!! Der udbryder noget nær krig udenfor og hun sover videre! Fedt!!!! Vi gik i seng klokken 1.00 vel vidende at vi skulle op om 4-5 timer....

Jeg nød virkelig aftenen. Vi var så nærværende med hinanden og det er lidt sjældent vi er SAMMEN i så mange timer uden et tv. Nøøøj jeg nød det!!!

Lyder dælme som en rigtig skøn nytårs aften

Anmeld

1. januar 2011

Barbamama

Klitgaard skriver:

Lyder dælme som en rigtig skøn nytårs aften

Det var det virkelig også!!!!! Det sagde jeg også til ham inden vi lagde os til at sove: Tusind tak for en fantastisk dejlig aften!!! Og hyggen fortsatte i dag. Vi gik i karbad sammen og jeg fik rygmassage! Dejligt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.