Madpakke - gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

Maise

OHØJ KÆRE DAMER - OG GODT NYTÅR

Clara blev 1 år igår og kan nu gå, det lærte hun i julen, helt vildt altså.

Hun starter i vuggestue mandag, og som en del af sparringerne i kommunen skal børnene selv have madpakke med.

Så er det jeg vil høre, hvad i giver jeres poder med ??

jeg trænger til lidt inspiration.

KH Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

9510

Hold da op, sikke et sted at spare

Jamen jeg vil nok putte et par rugbrødder med lidt forskelligt pålæg, lidt grønt og grønt,,,

Altså noget af det hun spiser til hver dag,,,

Men jeg ville syns det var svært at smørre madpakke til min egen søn på 16 mdr

Anmeld

1. januar 2011

Pige2009

Laura går i DP og får godt nok ikke madpakke med, men hvis jeg skulle smøre en, ville hun typisk have agurkestave, rugbrød med makrel, avocadopålæg, leverpostej og banan

Anmeld

2. januar 2011

Maise

9510 skriver:

Hold da op, sikke et sted at spare

Jamen jeg vil nok putte et par rugbrødder med lidt forskelligt pålæg, lidt grønt og grønt,,,

Altså noget af det hun spiser til hver dag,,,

Men jeg ville syns det var svært at smørre madpakke til min egen søn på 16 mdr

ja og vi skal også selv have bleer med

ja rugbrød med noget forskelligt, frugt og grønt var min tanke. synes det er lidt svært da jeg bedst fornemmer i løbet af dagen hvad fruen er til, hmm, men tak for svar.

Anmeld

2. januar 2011

Nemesis

Jonas første år i vuggestue skulle vi selv have alt mad med. Altså også frugt og grønt til formiddag og eftermiddag.

Til frokost fik han op til to hele rundenommer rugbrød med leverpostej, spegepølse, markrel, kartoffelmad, skinke / hamburgryg, nogle få gange figenpålæg, torskerogn og meget andet.

Så fik han agurkestave, peberfrugt, små tomater, lidt rosiner, kogte pastaskruer med også.

Madpakken i dag er faktisk ikke meget anderledes. Imorgen får han fx. En tortilla med friske krydderurter og kikærtemos smurt på og så spegeskinke og så er den rullet sammen. så behøver han kun en rundenom rugbrød ved siden af.
Sisse

Anmeld

2. januar 2011

>>Carina<<

Vi lider også under sparingerne fra kommunen. I de næste tre mdr ska min søn også ha madpakke med i vuggestue og til april kommerr der så ny madordning hvor de laver mad i fritidscenteret som ligger ved siden af. Og så stiger prisen med 425 kr
Jeg tænker også rugbrød og noget agurk. Og rosiner og en riskiks

Anmeld

2. januar 2011

Lone Jakobsen

æv æv. i Elians bh. skal de selv have morgenmad og mælk (????) med. og mælken skal med hver dag. så ikke noget med at tage en liter med til hver uge.

jeg ville smøre små madder, evt. i kvarte, med lidt forskelligt pålæg. små stykker frugt (agurk, peberfrugt) og evt. lidt grøntsager som majs, ærter (fra frost) eller kogte kolde gullerødder i stænger og evt. en ostehaps. det er ting som Rasmus (1½ år) ville ku spise.

Anmeld

3. januar 2011

Maise

ladydan1 skriver:

Jonas første år i vuggestue skulle vi selv have alt mad med. Altså også frugt og grønt til formiddag og eftermiddag.

Til frokost fik han op til to hele rundenommer rugbrød med leverpostej, spegepølse, markrel, kartoffelmad, skinke / hamburgryg, nogle få gange figenpålæg, torskerogn og meget andet.

Så fik han agurkestave, peberfrugt, små tomater, lidt rosiner, kogte pastaskruer med også.

Madpakken i dag er faktisk ikke meget anderledes. Imorgen får han fx. En tortilla med friske krydderurter og kikærtemos smurt på og så spegeskinke og så er den rullet sammen. så behøver han kun en rundenom rugbrød ved siden af.
Sisse

orv han spiser godt hva ?? tak for svar. idag 1 dagen for vuggestue start spiste hun der uden os. hun spiste pølsemad, leverpostej og rejemad. det gik så fint. så glad for vuggestue allerede på 1 dagen, så der lettede en tung sten fra mit hjerte.

Anmeld

3. januar 2011

Maise

Carina1984 skriver:

Vi lider også under sparingerne fra kommunen. I de næste tre mdr ska min søn også ha madpakke med i vuggestue og til april kommerr der så ny madordning hvor de laver mad i fritidscenteret som ligger ved siden af. Og så stiger prisen med 425 kr
Jeg tænker også rugbrød og noget agurk. Og rosiner og en riskiks

ja jeg håber ikke det stiger , synes 2744-, er rigeligt når det er uden mad og bleer. idag spiste hun pælsemad, leverpostej og rejemad, samt clementiner og vindruer, så det gik godt med at spise med andre.

Anmeld

3. januar 2011

Maise

nutche skriver:

æv æv. i Elians bh. skal de selv have morgenmad og mælk (????) med. og mælken skal med hver dag. så ikke noget med at tage en liter med til hver uge.

jeg ville smøre små madder, evt. i kvarte, med lidt forskelligt pålæg. små stykker frugt (agurk, peberfrugt) og evt. lidt grøntsager som majs, ærter (fra frost) eller kogte kolde gullerødder i stænger og evt. en ostehaps. det er ting som Rasmus (1½ år) ville ku spise.

Ej hvor latterligt med mælken. kan man ikke lave forældre ordning på stuen med den mælk ??

hun fik kvarte med med pølse, leverpostej og rejer og åd dem alle 3 kun en ostemad blev levnet, og dertil clementin og vindrue blev spist, så det var flot spist på 1 vuggestuedag synes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.