rejse på kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Trine89

Wampires skriver:

Du må ikke forlade landet når du er på kontanthjælp.. så kort og præcist kan det faktisk siges...

Bare det at min mor var indlagt i Jylland og jeg bor på Sjælland var noget jeg skulle bruge feriedage (optjent under arbejde) på hvis jeg skulle besøge hende i blot 1 weekend..

Desværre.. kender godt selv fornemmelse med at være helt nedkørt... det er ikke sjovt...

Da jeg var på KH fik jeg af vide at jeg måtte godt tage på weekend ture. jeg skulle bare (efter reglerne) opholde mig i den kommune jeg boede i på udbetalings dagen. 

og så skulle jeg selvfølgelig passe min aktivering (hvor jeg skulle sidde to timer, tre gange om ugen, på jobcenteret og søge jobs.)

TS: 
Som så mange andre har sagt. så kan du ikke tage ud og rejse og samtidig får KH. dels fordi du så ikke står til rådighed for arbejds markedet og så fordi du jo heller ikke vil opholde dig i den kommune på udbatalings dagen. Håber det gave lidt mening..

Håber du finder en løsning så du kan komme lidt væk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

ekzunz

Diana... skriver:

Det må man godt. 

Jeg synes også at det lød liiiige vildt nok.....

Anmeld

1. januar 2011

Diana...

Znuzke skriver:

Jeg synes også at det lød liiiige vildt nok.....

Ja. Det skal fungere som et alm job og man er i jobcenteret i aktivering i 30 timer om ugen og har FRI i weekenderne. Så jo jo weekenderne er ens egne man må bare ikke forlade landet. 

Anmeld

1. januar 2011

Aves..

Jeg ved ikke hvad man må, men jeg har da både rejst inden og udenlandsk på kh, de kan jo ikke rigtig finde ud af det...men mener at de nu er begyndt at kontrollere i lufthavnen, men kunne I ikke bare tage til et land hvor ikke man skal bruge pas..

Anmeld

1. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Henri84 skriver:

Nej og jo. Du kan sagtens rejse, men du er desværre ikke berretiget til kontanthjælp i den periode du opholder dig i udlandet, da du ikke står til rådighed for arbejdsmakedet. Så det er Helt på egen regning...

NEJ RIGTIGT..

Vi tog til Tenrife fra 31/3 til 7/4 sidste år og da jeg skulle have min kontanthjælp den 1/4 var jeg modregne 2200 kr så det koste lige 2200 kr for den ferie.

Jeg viste det dog ikke af man ikke måtte tag afsted.

Men det hved man jo så til næste gang...

Anmeld

1. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Eva. skriver:

Jeg ved ikke hvad man må, men jeg har da både rejst inden og udenlandsk på kh, de kan jo ikke rigtig finde ud af det...men mener at de nu er begyndt at kontrollere i lufthavnen, men kunne I ikke bare tage til et land hvor ikke man skal bruge pas..

de fandt ud af det her desværre... hvor hved jeg ikke hun snakke om nået med ens cpr nr osv de kan se det på..

Anmeld

1. januar 2011

sarahb

ja min svigermor er også blevet trukket hver gang hn har rejst og det er et par gange om året.

Anmeld

1. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Tulipan skriver:

tror ikke engang at du vil få penge hvis det kun er en uge du tager afsted, da du ikke er ledig på arbejdsmarkedet i den tid. Medmindre du har feriepenge til gode et sted fra

nej hun midste for en uge hvis det er..

Jeg midste 2200 kr de for de dage vi var afsted sidste år.

Men en weekendtur kunne jo lad sig gøre. med oslobåden f.eks der er også hyggeligt...

Anmeld

1. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

hej allesammen.

jeg har det ret svært her for tiden og føler mig virkelig deprimeret og stresset at jeg bare må væk fra det hele. jeg har ikke været udenfor lille danmark i det sidste 7 år og har ligget hoved dybt begravet  i bøgerne.  jeg er så kommet til den beslutning at jeg bare må rejse nu.. men er desvære i den situation at jeg er på kontanthjælp efter jeg gik på barsel.. jeg vil opholde mig udenlands i ca 5 måneder. mit spørgsmål er så.. kan jeg få lov til at rejse? jeg er virkelig ved at gå helt ned

Hva med af tage en oslo eller linge weekendtur..det er også guldvær..

Anmeld

1. januar 2011

Aves..

Henriettemortil4 skriver:

de fandt ud af det her desværre... hvor hved jeg ikke hun snakke om nået med ens cpr nr osv de kan se det på..

Ok...men det er vel fordi I skulle rejse gennem tolden med pas...hvis man er i sverige så kan ingen nogensinde opdage det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.