Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
hej allesammen.
jeg har det ret svært her for tiden og føler mig virkelig deprimeret og stresset at jeg bare må væk fra det hele. jeg har ikke været udenfor lille danmark i det sidste 7 år og har ligget hoved dybt begravet i bøgerne. jeg er så kommet til den beslutning at jeg bare må rejse nu.. men er desvære i den situation at jeg er på kontanthjælp efter jeg gik på barsel.. jeg vil opholde mig udenlands i ca 5 måneder. mit spørgsmål er så.. kan jeg få lov til at rejse? jeg er virkelig ved at gå helt ned
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Henri84 skriver: Nej og jo. Du kan sagtens rejse, men du er desværre ikke berretiget til kontanthjælp i den periode du opholder dig i udlandet, da du ikke står til rådighed for arbejdsmakedet. Så det er Helt på egen regning...
Nej og jo. Du kan sagtens rejse, men du er desværre ikke berretiget til kontanthjælp i den periode du opholder dig i udlandet, da du ikke står til rådighed for arbejdsmakedet. Så det er Helt på egen regning...
oh nej det vil slet ikke betaler sig så. min mand er på su så han kan højst betale husleje men ellers ikke andet.... jeg må en tur hos min sagsbh på mandag
tror ikke engang at du vil få penge hvis det kun er en uge du tager afsted, da du ikke er ledig på arbejdsmarkedet i den tid. Medmindre du har feriepenge til gode et sted fra
Du må ikke forlade landet når du er på kontanthjælp.. så kort og præcist kan det faktisk siges...
Bare det at min mor var indlagt i Jylland og jeg bor på Sjælland var noget jeg skulle bruge feriedage (optjent under arbejde) på hvis jeg skulle besøge hende i blot 1 weekend..
Desværre.. kender godt selv fornemmelse med at være helt nedkørt... det er ikke sjovt...
Når man er på kontanthjælp, bliver man vel forsørget af det offentlige mod at man skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Så du kan sagtens tage afsted, men så er det selvfølgelig på egen regning.
Du kan ikke rejse og så få penge.. så tager de af din kontanthjælp!
Desuden er det også en dum idé at prøve lykken.. da staten er gået i gang med at finde folk der begår socialt bedrageri ved at rejse ud af landet mens de er forsørget af det offentlige..
Her er et link http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1421597.ece
louise4060 skriver: Du kan ikke rejse og så få penge.. så tager de af din kontanthjælp! Desuden er det også en dum idé at prøve lykken.. da staten er gået i gang med at finde folk der begår socialt bedrageri ved at rejse ud af landet mens de er forsørget af det offentlige.. Her er et link http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1421597.ece
Wampires skriver: Du må ikke forlade landet når du er på kontanthjælp.. så kort og præcist kan det faktisk siges... Bare det at min mor var indlagt i Jylland og jeg bor på Sjælland var noget jeg skulle bruge feriedage (optjent under arbejde) på hvis jeg skulle besøge hende i blot 1 weekend.. Desværre.. kender godt selv fornemmelse med at være helt nedkørt... det er ikke sjovt...
Må man ikke engang selv bestemme over sine weekender??? Det lyder da helt forrykt at man ikke må tage fra Sjælland til Jylland i en weekend? Du skal da ikke bruge en feriedag en søndag???
Znuzke skriver: Må man ikke engang selv bestemme over sine weekender??? Det lyder da helt forrykt at man ikke må tage fra Sjælland til Jylland i en weekend? Du skal da ikke bruge en feriedag en søndag???
Det må man godt.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128