Hvordan udtaler du navnet Xander?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan udtaler du navnet Xander?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.740 visninger
19 svar
0 synes godt om
31. december 2010

Margorie

Ja nu holder min lillesøster jo hårnakket på at navnet Xander udtales eks sander. Hvor jeg ville udtale det som Sander/Zander/Xander i mine øjne er de tre navne ens lydene.. Hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2010

Pige2009

Jeg har stemt Sander-måden, for det er sådan det udtales...

Anmeld

31. december 2010

Sakris

ekssander, den har jeg ikke hørt før!  hehe

Anmeld

31. december 2010

Bare mig..

Har aldrig hørt om eksander før Jeg må sige, at jeg nu tror hun tager fejl

Godt nytår..

Anmeld

31. december 2010

sus73

Margorie skriver:

Ja nu holder min lillesøster jo hårnakket på at navnet Xander udtales eks sander. Hvor jeg ville udtale det som Sander/Zander/Xander i mine øjne er de tre navne ens lydene.. Hvad siger i?

Hvordan udtaler hun så Alexander?

Anmeld

31. december 2010

Dinna88

Jeg har stemt blank. Jeg synes ikke [Eks-Sander] er et pænt navn, men når det så er sagt, så kendte jeg en gang en ved dette navn. Og der var ikke "tvivl" om hvordan det skulle udtales, for det var det han hed og folk blev rettet hvis de f.eks. læste hans navn op og sagde [Sander]

Anmeld

31. december 2010

Silas&Mille

Har stemt: Sander/Zander/Xander

For sådan siges det jo. I hvert fald der hvor jeg kommer fra 

Men forstår dog ikke hvorfor navnet skal staves med X, synes jeg personligt ikke er ret pænt

Anmeld

31. december 2010

Margorie

Vi har valgt det med X fordi vi selfølgelig synes det er pænest. Men det var nu ikke spørgsmålet om det er pænt eller ej
Ville bare blive ret irriteret hvis størstedelen ville komme til at se hans navn som eks sander og ikke som Xander.. Han er jo vores lille Xander <3

Tak for svar allesammen og godt nutår!

Anmeld

31. december 2010

JustMe

Jeg udtaler det som regel [Ksander]; men det giver jo egentlig ingen mening, når jeg til gengæld udtaler "Xenia" som [Senia/Zenia]

Anmeld

31. december 2010

DK

Jeg siger "sander" men tænker altid inde i hovedet "x-ander". Det er så træls for de børn der får et navn hvor de forevigt skal forklare folk hvordan det staves synes jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.