Indhold i pusletasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Kløver

Stepmom87 skriver:

Ja hav altid en enkel flaske og en drikkeklar MME med. Tænk nu hvis du pludselig ikke kan amme af den ene eller anden årsag. Den situation stod min mor i engang om aftenen og ALLE butikker var lukket, og hun havde ikke flaske eller MME liggende.

tusind tak for råddet, er jo rart at vide sådan noget på forhånd. er der noget mme man kan anbefale frem for noget andet, kender slet ikke til den slags

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Kløver

Lolli skriver:

Vi har de samme ting i pusletasken som de andre har skrevet. Men altså - håndsprit er i hvert fald en super god ide når der ikke findes vand og sæbe i nærheden.

Og snacks er en rigtig god ide at tage med i tasken til sygehuset. Müslibarer var min foretrukne.

super, tak for det, har normalt håndsprit i min egen taske, men den bruger man jo nok ikke sammen med pusletasken, så den er skrevet ned, tak for det

Anmeld

1. januar 2011

Kløver

W010910 skriver:

Hej

I "pusleren" har vi stofbleer, bleer, vådservietter, MME, legetøj, ekstra sutter, pusleunderlag, ekstra tøj, bind (bare for en sikkerheds skyld).. Ja, det var vist nogenlunde det!

Hospitalstasken - Toiletpapir (hospitalets er grovere end sandpapir, så kan du selv tænke dig til hvordan dét føles efter en fødsel ), tandbørste, comp/film, lader til mobil + kamera, lidt slik, noget tøj du føler dig afslappet og tilpas i, sutsko, tøj til den lille. Tja, kan ikke lige komme i tanke om mere på stående fod

tak for svar, har desværre ikke mulighed for at tage film/computer med, da vi ikke ejer en bærbar, men så er der jo nok en masse andet man kunne tage med istedet

Anmeld

1. januar 2011

Mullebergen

Maja84 skriver:

tusind tak for råddet, er jo rart at vide sådan noget på forhånd. er der noget mme man kan anbefale frem for noget andet, kender slet ikke til den slags

Hmm, jeg ammer min datter på 3½ måned fuldt ud og har aldrig haft MME med i pusletasken  Jeg finder det unødvendigt da jeg kan amme hvor som helst og når som helst, om det så er i toget eller i et ammerum, det er mig ligegyldigt 

Vi har én lille sutteflaske men den er kun blevet brugt da hun var mindre og havde ondt i maven, til at give hende sukkervand i 

I min pusletaske er der: Et sæt tøj, en stofble til numsen og en til ansigtet, vådservietter, håndsprit, numsecreme og bleer.

Jeg bruger som regel bare et net da min pusletaske (En ByStroom) er ALT for stor til hverdagsbrug 

Anmeld

1. januar 2011

Kløver

Hmm, jeg ammer min datter på 3½ måned fuldt ud og har aldrig haft MME med i pusletasken  Jeg finder det unødvendigt da jeg kan amme hvor som helst og når som helst, om det så er i toget eller i et ammerum, det er mig ligegyldigt 

Vi har én lille sutteflaske men den er kun blevet brugt da hun var mindre og havde ondt i maven, til at give hende sukkervand i 

I min pusletaske er der: Et sæt tøj, en stofble til numsen og en til ansigtet, vådservietter, håndsprit, numsecreme og bleer.

Jeg bruger som regel bare et net da min pusletaske (En ByStroom) er ALT for stor til hverdagsbrug 

Tak for svar, vil ihvertfald have sutteflaske med i tasken så, kan godt se jeg nok skal ud at investere i et par stykker, så man har, feks til vand osv

kan jo altid til nødstilfælde, have lidt mme ublandet med, regner med sådan noget kan holde sig et stykke tid, hvis det er uåbnet

Kan du anbefale en sutteflaske, overvejer lidt Avent, da jeg har hørt de skulle være gode ? Evt str og antal

Anmeld

1. januar 2011

Mullebergen

Tak for svar, vil ihvertfald have sutteflaske med i tasken så, kan godt se jeg nok skal ud at investere i et par stykker, så man har, feks til vand osv

kan jo altid til nødstilfælde, have lidt mme ublandet med, regner med sådan noget kan holde sig et stykke tid, hvis det er uåbnet

Kan du anbefale en sutteflaske, overvejer lidt Avent, da jeg har hørt de skulle være gode ? Evt str og antal

Jeg har en lille glas sutteflaske fra Bornfree. Der er så meget snak om alt muligt stads i de der plastik sutteflasker, så jeg har købt en i glas så jeg er helt sikker på at hun ikke får nogle unødvendige stoffer 

Det er denne jeg har:

..Og jeg har kun en da jeg som sagt ammer fuldt ud 

Anmeld

1. januar 2011

Kløver

MatildeS skriver:

Jeg har en lille glas sutteflaske fra Bornfree. Der er så meget snak om alt muligt stads i de der plastik sutteflasker, så jeg har købt en i glas så jeg er helt sikker på at hun ikke får nogle unødvendige stoffer 

Det er denne jeg har:

..Og jeg har kun en da jeg som sagt ammer fuldt ud 

ah super, håber også jeg kan amme fildt ud, troede slet ikke man kunne få dem i glas mere. hvor har du købt den, og er det den lille på 250 ml ?

Anmeld

1. januar 2011

Mullebergen

Maja84 skriver:

ah super, håber også jeg kan amme fildt ud, troede slet ikke man kunne få dem i glas mere. hvor har du købt den, og er det den lille på 250 ml ?

Jeg har købt den helt lille på 160 ml og den er købt i min lokale helsekost forretning 

Den kan købes adskillelige steder på nettet også, bla. på helsebixen.dk 

Anmeld

1. januar 2011

Kløver

MatildeS skriver:

Jeg har købt den helt lille på 160 ml og den er købt i min lokale helsekost forretning 

Den kan købes adskillelige steder på nettet også, bla. på helsebixen.dk 

tusind tak, vil prøve at kigge på det, er lidt i tvivl om man skal købe en enkelt eller hvordan, skal nok også kigge på vægten på glas fremfor plastik hvis den lille med tiden skal holde flasken selv, og holdbarheden af glasset, så det ikke går i stykker

Anmeld

1. januar 2011

Mullebergen

Maja84 skriver:

tusind tak, vil prøve at kigge på det, er lidt i tvivl om man skal købe en enkelt eller hvordan, skal nok også kigge på vægten på glas fremfor plastik hvis den lille med tiden skal holde flasken selv, og holdbarheden af glasset, så det ikke går i stykker

Jeg synes i hvert fald at den er god 

Du kan læse lidt om den her:

http://www.helsebixen.dk/shop/bornfree-sutteflaske-5018p.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.