Indhold i pusletasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.253 visninger
21 svar
0 synes godt om
30. december 2010

Kløver

ja det emne har jo nok været oppe en milliard gange, men kunne ikke finde noget i "arkivet" eller noget brugbart på google

så nu hører jeg jer ad piger, hvad anbefaler i der skal være i pusletasken, hvad er godt at have, uundværligt, og hvad slæber man rundt med, som man sagtens kunne undvære... vil jo gerne inden for det næste stykke tid begynde så småt at forberede både taske til sygehuset og pusletasken, så det hele er klart når den lille, vælger at melde sin ankomst

hvad er jeres bud på på indholdet af pusletasken?????

og har i nogle gode råd til tasken, til sygehuset, modtages det også meget gerne, også gerne hvis i havde ting med, som i bare ikke kunne undvære, eller som man ikke lige tænker over at kunne tage med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

Stepmom87

Da C var mindre havde vi ca 5 stofbleer (hun kastede altid op), flasker, MME, MASSER af rent tøj, bleer, legetøj og vådservietter i pusletasken.

Nu har vi bleer, vådservietter, ét ekstra sæt tøj, en lille snack (f.eks. ostehaps, frugtstang eller andet), og så et krus til hende + en ekstra sut.

I tasken til sygehuset havde jeg vandrejournalen gemt, 4 hele sæt tøj incl. strømper, bodyer og overtøj, en dyne, og så havde jeg bleer, vådservietter, bind, og joggingtøj. Nårh ja oplader til mobilen (MUST) og digital kamera (MUST)..

Anmeld

30. december 2010

Kløver

Stepmom87 skriver:

Da C var mindre havde vi ca 5 stofbleer (hun kastede altid op), flasker, MME, MASSER af rent tøj, bleer, legetøj og vådservietter i pusletasken.

Nu har vi bleer, vådservietter, ét ekstra sæt tøj, en lille snack (f.eks. ostehaps, frugtstang eller andet), og så et krus til hende + en ekstra sut.

I tasken til sygehuset havde jeg vandrejournalen gemt, 4 hele sæt tøj incl. strømper, bodyer og overtøj, en dyne, og så havde jeg bleer, vådservietter, bind, og joggingtøj.

tak for svar

Er mme en god ide at have med, selvom man ammer ?

Anmeld

30. december 2010

Stepmom87

tak for svar

Er mme en god ide at have med, selvom man ammer ?

Ja hav altid en enkel flaske og en drikkeklar MME med. Tænk nu hvis du pludselig ikke kan amme af den ene eller anden årsag. Den situation stod min mor i engang om aftenen og ALLE butikker var lukket, og hun havde ikke flaske eller MME liggende.

Anmeld

30. december 2010

K&S

I pusletasken herhjemme er der:

4 bleer

2 små handklæder til at pusle på (kan anbefales - kan købes i IKEA for 2 kr./stk.)

4 stofbleer (Anton gylper meget)

1 rulle affaldsposer

Vådservietter eller engangsvaskeklude (evt. gjort våde hjemmefra - i pose)

Håndsprit (til moren hvis ikke vask er i nærheden)

1 ekstra sut + kæde til sutten, hvis vi er udenfor

Tøj tøj tøj (jeg har gerne 3 ekstra sæt med pga. gylp)

MME + flasker (kun nødvendigt hvis du ikke ammer)

Katja

Anmeld

30. december 2010

Rosa

Vores pusletaske er et sted hvor ting bliver lagt ned i og forsvinder og først dukker op flere uger efter - jeg fatter det ikke 

Men jeg stræber efter at den indeholder:

Bleer (4-5 stk)

Vådservietter

1 sæt tøj

Et par stofbleer

En flaske

MME

Evt. grød/snacks hvis vi skal være ude længe

Lidt legetøj

Ang. hospitalsstasken så ville jeg også pakke f.eks. en bærbar når I skal afsted og et par dvd'er. Det kan godt blive lidt kedeligt når baby sover, hvis man ikke selv kan sove og der ikke lige er barselsbesøg (og man ikke længere orker at sidde og stirre forelsket ned på det sovende vidunder)  Og snacks/slik til jer selv - f.eks. var vi glade for Knoppers og det var min veninde og hendes kæreste også 

Anmeld

30. december 2010

FamilenStorm

Vi har bleer, stofbleer, ekstra tøj og vådservietter :-) har den gode gammeldags pusletaske and I love it ;-)Tasken til sygehuset; kamera, vandrejournal, afslappet tøj der ikke strammer, ammeBh, noget at læse i, toiletgrej og bind ( og ikke bare natbind, men gerne minibleer, kan vist købes på apoteket, får man bløder pææænt meget)

Anmeld

30. december 2010

Miamaja

ALTID masser af engangs disinfektionsservietter. Uundvaerligt naar man er ude og baby vil putte alt i munden

Anmeld

30. december 2010

TineA

Maja84 skriver:

ja det emne har jo nok været oppe en milliard gange, men kunne ikke finde noget i "arkivet" eller noget brugbart på google

så nu hører jeg jer ad piger, hvad anbefaler i der skal være i pusletasken, hvad er godt at have, uundværligt, og hvad slæber man rundt med, som man sagtens kunne undvære... vil jo gerne inden for det næste stykke tid begynde så småt at forberede både taske til sygehuset og pusletasken, så det hele er klart når den lille, vælger at melde sin ankomst

hvad er jeres bud på på indholdet af pusletasken?????

og har i nogle gode råd til tasken, til sygehuset, modtages det også meget gerne, også gerne hvis i havde ting med, som i bare ikke kunne undvære, eller som man ikke lige tænker over at kunne tage med

Hej

I "pusleren" har vi stofbleer, bleer, vådservietter, MME, legetøj, ekstra sutter, pusleunderlag, ekstra tøj, bind (bare for en sikkerheds skyld).. Ja, det var vist nogenlunde det!

Hospitalstasken - Toiletpapir (hospitalets er grovere end sandpapir, så kan du selv tænke dig til hvordan dét føles efter en fødsel ), tandbørste, comp/film, lader til mobil + kamera, lidt slik, noget tøj du føler dig afslappet og tilpas i, sutsko, tøj til den lille. Tja, kan ikke lige komme i tanke om mere på stående fod

Anmeld

30. december 2010

Lolli

Vi har de samme ting i pusletasken som de andre har skrevet. Men altså - håndsprit er i hvert fald en super god ide når der ikke findes vand og sæbe i nærheden.

Og snacks er en rigtig god ide at tage med i tasken til sygehuset. Müslibarer var min foretrukne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.