insnævret endetarm?? har i hørt om dette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2010

Tullebobs

Emilie2010 skriver:

hej med dig... det lyder som en lang proces, men det hælpergodt.

jeg prøver med laktolose fra idag, så må vi se, ellers kontakter jeg lægen igen. hvordan fandt i ud af jeres bette havde det

Du skal være velkommen...

Vi opdagede det ved at han havde bittesmå nister af blod i afførringen (fordi det var svært for ham at komme af med det)...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Mor1012

Tullebobs skriver:

Hejsa

Min søn på nu 9 mdr er født med en endetarmsforsnævring - så vi kender alt til det.

Vi har gået hos en børnelæge siden han var 4 uger gammel. Kuren har været at vi har fået en metalstav, som skulle indføres i endetarmen 2*5 min dagligt. Staven er så blevet gradvist byttet ud med en der var lidt større. Dette gør man for at udvide tarmen. Det er en langvarig proces - for os har det taget 6-7 mdr. Men det hjælper - og den afføring der måtte være i barnets system kommer ud ved brug af staven - og så hjælper det på mavebøvlet og der kommer færre smerter og skrigeture. Så der er dobbelt effekt ved brug af staven. Og så er det vigtigt at nævne at det ikke gør ondt på barnet - vores søn blev nærmest lettet og slappede af, for så kunne han jo komme af med det afføring, der generede ham og gav anledning til smerter-

Vores søn har så den senste måned været helt uden stav. Han blev forstoppet, da vi sluttede, men er så kommet i behandling med Movicol junior (afføringsmiddel til børn), det er meget effektivt, og vi er nu ved ganske langsomt at trappe ud af det igen.

Skriv endelig til mig, hvis du har spørgsmål.

Kh Trine

HEEJ IGEN LIGE EN FORSÆTTELSE PÅ MIT INDLÆG

nu har vi snart brugt en pakke allomin syrnet, og vi startede på laktolose 3 ml i torsdags, og emilie har ikke haft afføring i 2 dage, 3 dage hvis hun ikk får det idag. den sidste 14dages tid har jeg måttet hjælpe hende af med aff... ved at stimulere hendes ende og så kom der en helt masse!!! (SOM JEG OS HAR SKREVET men det er jeg holdt med de sidste 2 dage. men der kommer intet!! hun er ikke plaget af det ENDNU! SKAL JEG PRØVE AT SKIFTE ERSTATNING , IGEN! SÅ ER DET 3 GANG PÅ 4 UGER, ELLER SKAL JEG FÅ CHEKKET OM HUN ER FOR LILLE BAGPÅ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.