Emilie2010 skriver:
jeg skulle hente laktolose på apotek idag... hun fortæller mig at nogle gange hvis børn ikk kan komme af med afføring, ( altså de bare presser og prutter mv) kan det være fordi selve åbningen ind til ... er for lille
så overvejede jeg lige et minut om min datter kunne være en af dem?
har i hørt om dette
Emilie 15/11 2010
6 uger gammel
Hejsa
Min søn på nu 9 mdr er født med en endetarmsforsnævring - så vi kender alt til det.
Vi har gået hos en børnelæge siden han var 4 uger gammel. Kuren har været at vi har fået en metalstav, som skulle indføres i endetarmen 2*5 min dagligt. Staven er så blevet gradvist byttet ud med en der var lidt større. Dette gør man for at udvide tarmen. Det er en langvarig proces - for os har det taget 6-7 mdr. Men det hjælper - og den afføring der måtte være i barnets system kommer ud ved brug af staven - og så hjælper det på mavebøvlet og der kommer færre smerter og skrigeture. Så der er dobbelt effekt ved brug af staven. Og så er det vigtigt at nævne at det ikke gør ondt på barnet - vores søn blev nærmest lettet og slappede af, for så kunne han jo komme af med det afføring, der generede ham og gav anledning til smerter-
Vores søn har så den senste måned været helt uden stav. Han blev forstoppet, da vi sluttede, men er så kommet i behandling med Movicol junior (afføringsmiddel til børn), det er meget effektivt, og vi er nu ved ganske langsomt at trappe ud af det igen.
Skriv endelig til mig, hvis du har spørgsmål.
Kh Trine
Anmeld