insnævret endetarm?? har i hørt om dette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.139 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. december 2010

Mor1012

jeg skulle hente laktolose på apotek idag... hun fortæller mig at nogle gange hvis børn ikk kan komme af med afføring, ( altså de bare presser og prutter mv) kan det være fordi selve åbningen ind til ... er for lille så overvejede jeg lige et minut om min datter kunne være en af dem?

har i hørt om dette

Emilie 15/11 2010 6 uger gammel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

PernilleB

har ikk hørt om det... men hun er jo stadig ret lille, så mon ikk det er fordi hun bare lige skal "igang"..???

hvis det er så virker microlax osse godt.. lægen siger det gør ondt, men vors datter virkede ikk sur over det... og da det var helt nede i enden a tarmen hendes sad fast, så ville vi ikk tømme hele systemet bare for en prop i enden... hvis du køber det, så skal de kun have en halv... sammel hendes ben og stræk dem ud og leg med hende i 3 min på bordet og så pres hendes ben op i hug stilling og så venter du bare på hun presser..!!! og for gudsskyld, hold bleen op foran, for der kan være tryk på...!! jeg er blevet ramt...!!!hihi

Anmeld

30. december 2010

Mor1012

hehe ja husk bleen kan jeg forstå

okay men det er laktolose de tilbyder, microlax er for lidt ældre ik

Anmeld

30. december 2010

PernilleB

Emilie2010 skriver:

hehe ja husk bleen kan jeg forstå

okay men det er laktolose de tilbyder, microlax er for lidt ældre ik

nej det er for alle... min læge sagde microlax... det er ikk særlig dyrt..!!men bare sig di skal ahve den lille pakke... ellers kan jeg sende dig et par stykker...

Anmeld

30. december 2010

PernilleB

PernilleB skriver:

nej det er for alle... min læge sagde microlax... det er ikk særlig dyrt..!!men bare sig di skal ahve den lille pakke... ellers kan jeg sende dig et par stykker...

ihhh hvor jeg staver flot idag... lol

Anmeld

30. december 2010

Mor1012

tør ikk uden lægens anvisning

Anmeld

30. december 2010

Halbschön

Emilie2010 skriver:

jeg skulle hente laktolose på apotek idag... hun fortæller mig at nogle gange hvis børn ikk kan komme af med afføring, ( altså de bare presser og prutter mv) kan det være fordi selve åbningen ind til ... er for lille så overvejede jeg lige et minut om min datter kunne være en af dem?

har i hørt om dette

Er hun flaskebarn?¨

Mange små børn får på et tidspunkt lidt problemer med maven.. Prøv med lidt laktulose, lav cykelbevægelser med hende..

Endetarmsforsnævring er der nogle små børn der har, og det kan lægen mærke efter om hun har, ved en så enkel undersøgelse, som at stikke en finger op i hendes endetarm...

Anmeld

30. december 2010

Tullebobs

Emilie2010 skriver:

har i hørt om dette

Hejsa

Min søn på nu 9 mdr er født med en endetarmsforsnævring - så vi kender alt til det.

Vi har gået hos en børnelæge siden han var 4 uger gammel. Kuren har været at vi har fået en metalstav, som skulle indføres i endetarmen 2*5 min dagligt. Staven er så blevet gradvist byttet ud med en der var lidt større. Dette gør man for at udvide tarmen. Det er en langvarig proces - for os har det taget 6-7 mdr. Men det hjælper - og den afføring der måtte være i barnets system kommer ud ved brug af staven - og så hjælper det på mavebøvlet og der kommer færre smerter og skrigeture. Så der er dobbelt effekt ved brug af staven. Og så er det vigtigt at nævne at det ikke gør ondt på barnet - vores søn blev nærmest lettet og slappede af, for så kunne han jo komme af med det afføring, der generede ham og gav anledning til smerter-

Vores søn har så den senste måned været helt uden stav. Han blev forstoppet, da vi sluttede, men er så kommet i behandling med Movicol junior (afføringsmiddel til børn), det er meget effektivt, og vi er nu ved ganske langsomt at trappe ud af det igen.

Skriv endelig til mig, hvis du har spørgsmål.

Kh Trine

Anmeld

30. december 2010

Skouboe

Start med Lactulose - det er bare mælkesukker og derfor ikke medicin som sådan. Det virker ved at trække ekstra væske til tarmen.. Du skal bare huske at du skal trappe langsomt ud, ellers bliver de MEGET forstoppede. Kroppen skal vænne sig til at danne mere væske i tarmen.

Anmeld

30. december 2010

Mor1012

Tullebobs skriver:

Hejsa

Min søn på nu 9 mdr er født med en endetarmsforsnævring - så vi kender alt til det.

Vi har gået hos en børnelæge siden han var 4 uger gammel. Kuren har været at vi har fået en metalstav, som skulle indføres i endetarmen 2*5 min dagligt. Staven er så blevet gradvist byttet ud med en der var lidt større. Dette gør man for at udvide tarmen. Det er en langvarig proces - for os har det taget 6-7 mdr. Men det hjælper - og den afføring der måtte være i barnets system kommer ud ved brug af staven - og så hjælper det på mavebøvlet og der kommer færre smerter og skrigeture. Så der er dobbelt effekt ved brug af staven. Og så er det vigtigt at nævne at det ikke gør ondt på barnet - vores søn blev nærmest lettet og slappede af, for så kunne han jo komme af med det afføring, der generede ham og gav anledning til smerter-

Vores søn har så den senste måned været helt uden stav. Han blev forstoppet, da vi sluttede, men er så kommet i behandling med Movicol junior (afføringsmiddel til børn), det er meget effektivt, og vi er nu ved ganske langsomt at trappe ud af det igen.

Skriv endelig til mig, hvis du har spørgsmål.

Kh Trine

hej med dig... det lyder som en lang proces, men det hælpergodt.

jeg prøver med laktolose fra idag, så må vi se, ellers kontakter jeg lægen igen. hvordan fandt i ud af jeres bette havde det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.