Børnene skulle passes hos morfar imorgen.
Imens var planen, at Kenneth og jeg skulle hjem til venne-par + Kenneth's storesøster + et andet par + en veninde.
Jeg har ikke indtaget alkohol siden nytårsaften sidste år .....gangen før det var nytår for 4 år siden ....Dén nytårs-aften, hvor Bianca blev produceret 
Altså, det er det vitterligt ikke noget, der sker ret tit!!
Så forventningerne og begejstringen stiger lidt i takt med, at det er så sjældent det sker. Og vi havde efterhånden lagt i ovnen til, at det skulle bliver en "allerhelvedes festlig aften"........
Indtil klokken 12:16 idag. Så ringer min far.....
Hans kone er helt sløj, fuldstædig mørbanket. Og han selv har en virus på balancenerven og en lungetændelse oveni. Så de er alt for skidte tilpas til at kunne have børnene alligevel.
Jeg var på en måde lidt lettet, da mine børn ikke har prøvet at blive passet derude før, og heller ikke ret mange gange har overnattet hos andre.
Men alligevel så er det sgu lidt nitten, for det er jo ikke muligt at finde anden pasning nu!! Og jeg VED at jeg ikke får en fest, når jeg er MOR samtidig.
Jeg gider ikke drikke mig groggy, for så pludselig at skulle aggere mor - Det er enten, eller! - Enten får den så hatten passer, og så er mor-ansvar passé - Eller også kan jeg ligeså godt drikke sodavand og....ja, sodavand! Så jeg ikke skal have ondt i hovedet, når børnene vågner, eller føle skam over at indtage et glas som MÅSKE er det afgørende for, at jeg bliver lidt plimmelim .....for det er IKKE I ORDEN i min bog, at være beruset, når man har ansvar for børn - uanset om det er andres eller ens egne.
Så nu ved jeg ikke helt, hvad det ender ud med.
Om vi tager afsted og spiser, og kører hjem, når børnene skal puttes.
Eller om Kenneth skal afsted, mens jeg sidder alene tilbage.
Eller hvad hytten vi skal.
Det blev ihvertfald ikke liiiige dén slags nytårsaften, som vi først havde lavet planer om.
Men sådan er det jo nogle gange ....Lodet i livet, når man er forældre.