hvad syntes i? venligst råd mig bedst muligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

Mor1012

DLM skriver:

Hvor meget ammer du hende? for hos ammebørn behøver de ikke komme af med noget hverdag, der kan godt gå flere dage mellem.

ammer hele dagen, og så får hun 2-3 flasker. som skrevet giver jeg laktolos, fordin hun har hård mave, og hun skal af med noget 2 dag, sagde lægen. hendes aff er helt hård, altså tyk remolade med små klumper. mit spørgsmåæ går på om jeg skal skifte erstatning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

DLM

Emilie2010 skriver:

ammer hele dagen, og så får hun 2-3 flasker. som skrevet giver jeg laktolos, fordin hun har hård mave, og hun skal af med noget 2 dag, sagde lægen. hendes aff er helt hård, altså tyk remolade med små klumper. mit spørgsmåæ går på om jeg skal skifte erstatning

jeg har desværre ikke forstand på mme. jeg ved bare at der kan gå flere dage, ja næsten 14 dage imellem ammebørn laver en ble, men din datter skal jo nok helst gerne oftere da hun også får flaske tænker jeg.

ikke for at være uhøflig eller noget, men hvorfor får hun også flaske hvis du ammer hende?

men det med tyk remoulade og sådan det var min søn også igennem og på et tidspunkt bliver mere over i det brune, mener det bare er en del af mavens udvikling

men ellers kontakt sp og hør hvad hun synes

Anmeld

4. januar 2011

Lilac

Vi havde problemer med xxxs mave herhjemme da han var lille... Ringede til vagtlægen en aften (en rigtig dygtig én) og man må ikke hjælpe dem af med aff... Det havde vi også gjort... Man vænner dem til at de kun kan når man stimulerer dem... Så lactulose, sukkervand eller movicol - hos os var lactulosen et helvede for at sige det mildt - xxx fik mere luft i maven, mere uro og til sidst rigtige smerter, det fik vi så at vide af en anden læge at det er der faktisk mange børn der får! Så MOVICOL var et stort vendepunkt for os... En måneds tid på det og al gråd, uro osv., forsvandt!

Held og lykke til jer!

Iben

Anmeld

4. januar 2011

Bigmamma

Har ikke set hvad andre har skrevet så håber ikke at jeg gentager nogen  Min datter fik nan1 ha og 25 ml kogt afkølet vand   det fik hun hvergang hun fik en flaske. Nå afføring så blev normal satte vi antallet af vandet ned lige så langsom  håber du kan bruge det til noget og held og lykke med det

Anmeld

4. januar 2011

Mor1012

xxx skriver:

Vi havde problemer med xxxs mave herhjemme da han var lille... Ringede til vagtlægen en aften (en rigtig dygtig én) og man må ikke hjælpe dem af med aff... Det havde vi også gjort... Man vænner dem til at de kun kan når man stimulerer dem... Så lactulose, sukkervand eller movicol - hos os var lactulosen et helvede for at sige det mildt - xxx fik mere luft i maven, mere uro og til sidst rigtige smerter, det fik vi så at vide af en anden læge at det er der faktisk mange børn der får! Så MOVICOL var et stort vendepunkt for os... En måneds tid på det og al gråd, uro osv., forsvandt!

Held og lykke til jer!

Iben

tusind tak for dit svar ja luft i maven er en af bivirkningerne. det tager åbentbart 7-10 dage før laktolose virker nej vil aller helst heller kk hjælpe hende, men efter to dage u. aff , og jeg kan se og hører hun presser, så kunne jeg ikk lade vær med at hjælpe

Anmeld

4. januar 2011

Lilac

Emilie2010 skriver:

tusind tak for dit svar ja luft i maven er en af bivirkningerne. det tager åbentbart 7-10 dage før laktolose virker nej vil aller helst heller kk hjælpe hende, men efter to dage u. aff , og jeg kan se og hører hun presser, så kunne jeg ikk lade vær med at hjælpe

Det kan jeg godt forstå - jeg havde gjort det samme...

Du kan måske tale med din læge om movicol - de siger at man ikke må give det til små børn, men det gør det på neonatal afdelingen på skejby (vores genbo var indlagt derinde med deres lille pige i flere måneder). Man kan købe det receptfrit på apoteket. Det har ingen bivirkninger og nærmest ingen ind- og udtrapningsfase og virker omgående...

Anmeld

4. januar 2011

Mor1012

xxx skriver:

Det kan jeg godt forstå - jeg havde gjort det samme...

Du kan måske tale med din læge om movicol - de siger at man ikke må give det til små børn, men det gør det på neonatal afdelingen på skejby (vores genbo var indlagt derinde med deres lille pige i flere måneder). Man kan købe det receptfrit på apoteket. Det har ingen bivirkninger og nærmest ingen ind- og udtrapningsfase og virker omgående...

men jeg tør ikk u. lægens anvisninhg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.