hvad syntes i? venligst råd mig bedst muligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.079 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. december 2010

Mor1012

EN LANG HISTORIE KORT: MIN DATTER ER 6 UGER

først prøvede vi beauveis erstatmning  1 , det fik hun luft i maven af og pruttede og pressese konstant. så begyndte vi på allomin 1, det fik hun tynd mave af så det var ud over det hele. så gik vi tilbage til beauveis og prøvede den syrnet i 4 dage, og så fik vi samme problem med luft og pressen osv.

Nu er vi begyndt på allmin syrnet igen og hvis hun fik tynd afføring af dette, vil vi suplere med allomin 1 den almdelige. Men, hun kan ikke selv komme af med afføringen, allominen har ikke hjulpen endnu i hvertfald, vi startede på det i søndags. Hendes afføring er gul med små orange/mørk gule klumper på str med en knappenål. igår var det remulade agtig med klumper, idag er det tyndt med klumper ??? ja undskyld

skal jeg starte op med lidt laktolose ogn stoppe igen når hun SELV kan komme af med afføringen.. indtil nu har jeg hjulpen hende med en termometer lige ved endetarm åbningen for at udvide lidt og fremprovokere tragen.

( jeg cykler med benene osv osv osv ) men spørgsmålet går ud på om jeg skal hente LAKTOLOSE når de åbner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

loppen82

Emilie2010 skriver:

først prøvede vi beauveis erstatmning  1 , det fik hun luft i maven af og pruttede og pressese konstant. så begyndte vi på allomin 1, det fik hun tynd mave af så det var ud over det hele. så gik vi tilbage til beauveis og prøvede den syrnet i 4 dage, og så fik vi samme problem med luft og pressen osv.

Nu er vi begyndt på allmin syrnet igen og hvis hun fik tynd afføring af dette, vil vi suplere med allomin 1 den almdelige. Men, hun kan ikke selv komme af med afføringen, allominen har ikke hjulpen endnu i hvertfald, vi startede på det i søndags. Hendes afføring er gul med små orange/mørk gule klumper på str med en knappenål. igår var det remulade agtig med klumper, idag er det tyndt med klumper ??? ja undskyld

skal jeg starte op med lidt laktolose ogn stoppe igen når hun SELV kan komme af med afføringen.. indtil nu har jeg hjulpen hende med en termometer lige ved endetarm åbningen for at udvide lidt og fremprovokere tragen.

( jeg cykler med benene osv osv osv ) men spørgsmålet går ud på om jeg skal hente LAKTOLOSE når de åbner

Da min datter fik problemer med maven da vi brugte allomin skiftede vi til nan1 og hun fik os mylicon og det tog maveproblemerne...det hjalp at skifte til nan1.

Anmeld

30. december 2010

Hvem?

Min dreng var flaskebarn (Syrnet) (Han fik først NAN, men det var helt af H til - blev liiiidt bedre med syrnet) og han var fast på laktulose indtil han var omkring de 4 mdr, hvor han så småt begyndte at få andet mad, det er så smertefuld for de små, hvis de ikke kan komme af med det, så til børn under 5 mdr. 3-6 ml dagligt fordelt over to gange, de siger jo at når det er flaskebørn, at det er vigtigt de kommer af med noget dagligt.

Anmeld

30. december 2010

Mor1012

OKAY jeg vil give allomin en chance, fordi det virkede fint da vi første gang prøvede det. jeg både Ammer min 6 uger gamel datter + hun får 3 flasker om dagen, 1 aften og 2 nat...

jeg er bare i tvivl med laktolosen, derfor jeg spørg til råds. jeg HJÆLPER hende jo ud med afføringen, efter hun i 2 timer igår + idag til morgen PRESSER OG PRUTTER OG PYLDRE. igår var den remolade agtig med orange mørk gul klumper, idag er den tynd, med små orange klumper. ER DET FORSTOPPELSE? jeg tænker der kan sidde en aff prop deroppe i tarmen.. men skal jeg begynde på laktolose nu hvor den er tynd idag. jeg ænsker bare hun SELV kommer af med afføringen

Anmeld

30. december 2010

slettet_7530

Jeg ville vente længst muligt med at give laktoluse, fik det selv under min sidste graviditet og jeg fik simpelthen SÅ mange mavesmerter af det så tør da slet ikke tænke på hvordan sådan en lille bebse vil få det  jeg tror lige hendes mave skal vænne sig til den ene eller den anden slags, men jeg havde nok selv fortrukket den hvor det gør det lidt tyndt med klumper i

Anmeld

30. december 2010

Hvem?

Emilie2010 skriver:

OKAY jeg vil give allomin en chance, fordi det virkede fint da vi første gang prøvede det. jeg både Ammer min 6 uger gamel datter + hun får 3 flasker om dagen, 1 aften og 2 nat...

jeg er bare i tvivl med laktolosen, derfor jeg spørg til råds. jeg HJÆLPER hende jo ud med afføringen, efter hun i 2 timer igår + idag til morgen PRESSER OG PRUTTER OG PYLDRE. igår var den remolade agtig med orange mørk gul klumper, idag er den tynd, med små orange klumper. ER DET FORSTOPPELSE? jeg tænker der kan sidde en aff prop deroppe i tarmen.. men skal jeg begynde på laktolose nu hvor den er tynd idag. jeg ænsker bare hun SELV kommer af med afføringen

Jeg ville li ringe og hører min læge, hvis jeg var dig. Eller SP.

Men Lakulosen virkede perfekt her og min dreng blev igen super glad og der var ingenting,

Anmeld

30. december 2010

Mor1012

jamen 7sidst hun havde det sådan, hvor hun dog kom af med afføring selv hver 2 dag( men hun bare havde det sådan hvor hun pressese og pruttede) der sagde lægen vi først skulle give laktolose hvis hun ikk havde afføring i 3 dage... men jeg skider lidt hva lægen siger lige nu, for min datter er plaget af at presse og prutte uden der kommer noget ud naturligt, det kommer kun hvis jeg hjælper hende ! og nu er hun så udmattet hun ikke vil spise

Anmeld

30. december 2010

millesofie

prøv at lave noget selv til at suppelere med

hirseflager koges i en gryde med vand (der kan også bruges risflager eller boghvede) ca 12g pr 2-3dl vand den skal være tynd men du bestemmer selv hvor tynd

1 dl smuttede mandler blendes i 3 dl kogt vand

det hele blandes og hældes gennem en si

tilsæt 5g rør sukker

så er den klar og kan hældes på flaske, alt efter hvor store huller din si har, så stor skal flaskesutten også have

jeg gjorde det i starten at jeg hældte det gennem en nylonstrømpe

min læge, Sp og jordmor sage god for opskriften til daglig brug

held og lykke

ps vi har aldrig haft mave-problemmer (tinke fik halvt denne og havt min mælk)

Anmeld

4. januar 2011

Mor1012

EN FORSÆTTELSE

nu har vi snart brugt en pakke allomin syrnet, og vi startede på laktolose 3 ml i torsdags, og emilie har ikke haft afføring i 2 dage, 3 dage hvis hun ikk får det idag. den sidste 14dages tid har jeg måttet hjælpe hende af med aff... ved at stimulere hendes ende og så kom der en helt masse!!! men det er jeg holdt med de sidste 2 dage. men der kommer intet!! hun er ikke plaget af det ENDNU! SKAL JEG PRØVE AT SKIFTE ERSTATNING , IGEN! SÅ ER DET 3 GANG PÅ 4 UGER

Anmeld

4. januar 2011

DLM

Hvor meget ammer du hende? for hos ammebørn behøver de ikke komme af med noget hverdag, der kan godt gå flere dage mellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.