Simpelthen så gal at jeg sidder og ryster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

SussieThyssen

Secrets skriver:

Det er svært, for jeg forstår hundrede procent din vrede og frustration! Men nogle mennesker reagerer bare uhensigtsmæssigt på pres. - Det pres som måske kommer som følge af økonomisk nedgang. De vælger at "overse" og benægte, at der er problemer, og tager spendérbukserne på. Og det kan være svært at være den anden part, som er den fornuftige.

Jeg synes du skal tage en stille og rolig snak med ham. Fortæl ham hvordan det ser ud med jeres økonomi, hvad i kommer til at mangle som følge af dårlig økonomi, og hvad hans køb har af konsekvenser. Men tal med ham roligt. Spørg, hvorfor han købte den PS3 lige nu, og lyt til ham. Det vigtigste er ro og ingen anklager!

Vi mennesker lytter, når vi taler med folk, til måden de sider tingene på, ofte mere end hvad de faktisk siger. Så hvis du er mega sur og anklagende, vil han reagere på dit toneleje og måden at sige på, og i værste fald slet ikke høre dine gode argumenter. Så det er super vigtigt, at du lige chiller

Utroligt fornuftigt sagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Zafir

Det er derfor det er en god idé med seperat økonomi Så man kan spare op eller flippe ud med de penge der er ens egne. HAve en fornuftig fordelignsnøgle til fællesudgifter (mad+budgetkonto) og altid sørge fora t der er til lommepenge selvom det er lidt.

Så alt andet man akn skrabe sammen udover det (lidt sorte lommepenge, gave penge osv) kan være til en selv.

Økonomi er OFTE roden til alt ondt i et forhold.

Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige. Jeg tror I skal få styr på økonomien, hvis jeres forhold skal fungere...

Held og lykke.

Anmeld

29. december 2010

Rockertand

Har I børn? Altså er der andre end jer, I har ansvar for?

Anmeld

30. december 2010

Calliope

Puha, jeg kan godt forstå du er vred! Det var jeg sørme også blevet, hvis jeg stod i din situation, og min mand havde fået at vide at den gik han ned og byttede igen og så gav han pengene til dem I skylder til i stedet. 

Jeg kan sagtens forstå du føler dig pallealene i det forhold, for lyder som om du klarer alt. - og spørgsmålet er måske og I ikke skal have en snak om jeres forhold generelt og hvordan I behandler hinanden, for kan jo ikke være rigtigt at du skal trække det tunge slæb i forhold til økonomi og han skal have nyt legetøj.

Jeg har selv seperat økonomi, hvor vi så deler fælles udgifter, men havde vi haft regninger vi havde svært ved at betale, havde jeg heller ikke accepteret at manden brugte sin "lommepenge" på sjove ting, mens jeg kunne bruge mine på at betale vores fælles uforsete regninger.. Men må give Zafir ret - det er noget nemmere, når man ikke deler pengene. Det gør et forhold nemmere og man får også en form for frihed i forhold til hinanden. Måske det var vejen frem?

Jeg håber du finder en løsning på dit problem 

Anmeld

30. december 2010

Pena

Anonym skriver:

ja jeg er total mundlam. Er i chok

Mig og min kærestes forhold har gået sådan lidt op og ned det sidste års tid. Vi har ikke været så gode til at kommunikere. Men der er ingen tvivl om at vi elsker hinanden. Vi har det bare svært ind imellem. den sidste tid har jeg overvejet om vi ville have det bedst hver for sig, da det føles som om vi glider længere og længere fra hinanden. Så selvom jeg mere end gerne vil dele resten af mit liv med min kæreste føler jeg lidt at jeg kæmper alene om det hele og ved jeg ikke om jeg kan holde til i længden.

December har været en hård måned økonomisk. Vi har ikke manglet penge som sådan, men der er jo brugt en del mere end vi plejer. Plus at vi måtte til dyrlægen med vores hund som lige kostede os 3.000 kr. '

Jeg prøver at spare det jeg kan, da jeg lige nu ikke har noget fast job men arbejder som vikar. Min løn er derfor meget usikker og er vant tl en temmelig god løn så jeg spare for at være sikker på at kunne dække vores udgifter.

Vi skylder mine svigerforældre 5.000 kr. og vores mekaniker 4500 kr. (begge ting jeg troede min kæreste havde betalt, men fandt ud af i går at det var han ikke nået til endnu.)

Her kommer det så. I dag har han været på besøg hos sin far (ikke ham vi skylder penge) da han kommer hjem, har han en playstation 3 med som de havde været ude og købe. Hans far gav et lille tilskud. Men den har min kæreste simpelthe købt.... plus spil selvfølgelig.

Er helt mundlam. Her troede jeg at vi snakkede om det inden vi købte så store ting. Han har fået så mange dyre julegaver i år og alligevel er han ikke tilfreds. Han skal bare have mere.

Ej hvor er jeg gal. Det er da vores penge han bruger... og penge som skal bruges til lån og regninger... hvordan kan han gøre det????

Lige nu sidder jeg med en følelse af at vi er kommet så langt væk fra hinanden, og er bange for hvis jeg siger noget til ham lige nu bliver jeg bare så gal at jeg simpelthen går fra ham.

Aner ikke hvor jeg skal gøre af mig selv lige nu. Skulle lige havde lidt ud inden jeg tager kampen op... så jeg måske kan snakke fornuftigt til ham og ikke baare råbe og skrige.

Tjah var det mig der havde lånt ham (jer) penge, så ville jeg blive meeeget fortørnet over at finde ud af at han har brugt flere tusind på en luksus ting.

Det er simpelthen dårlig stil, og det må du godt fortælle ham. Og så må I vist hellere lave en aftale om hvilket beløb man max må købe for uden at skulle snakke om det først. Det der er jo ikke til at stole på.

Jeg var flippet skråt

Argh bliver da helt harm nu..... Så må hellere stoppe. Hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.