Anonym skriver:
Normalt bliver jeg heller ikke sur over sådan noget.. Kan da også finde på at bruge "lidt" penge på mig selv
Men vi snakker 2500 kr. Og det er penge som vi ikke har. Vi skal handle ind til nytårsaften i morgen og ved jeg ikke hvordan vi skal.
Og så er det bare en i en lang række begivenheder der er sket på det sidste. Så er nok lige dråben der fik bægeret til at flyde over.
Jeg ved det ikke hjælper at råbe og skrige... Og vil prøve at lade være
Det er svært, for jeg forstår hundrede procent din vrede og frustration! Men nogle mennesker reagerer bare uhensigtsmæssigt på pres. - Det pres som måske kommer som følge af økonomisk nedgang. De vælger at "overse" og benægte, at der er problemer, og tager spendérbukserne på. Og det kan være svært at være den anden part, som er den fornuftige.
Jeg synes du skal tage en stille og rolig snak med ham. Fortæl ham hvordan det ser ud med jeres økonomi, hvad i kommer til at mangle som følge af dårlig økonomi, og hvad hans køb har af konsekvenser. Men tal med ham roligt. Spørg, hvorfor han købte den PS3 lige nu, og lyt til ham. Det vigtigste er ro og ingen anklager!
Vi mennesker lytter, når vi taler med folk, til måden de sider tingene på, ofte mere end hvad de faktisk siger. Så hvis du er mega sur og anklagende, vil han reagere på dit toneleje og måden at sige på, og i værste fald slet ikke høre dine gode argumenter. Så det er super vigtigt, at du lige chiller 
Anmeld