Clara er begyndt at vågne.. :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

PernilleB

Ni-ko-li-ne skriver:

skal det mætte mere, skal det være vælling jo

jeg har så bare fået afvide a de mætter mere alt efter hva trin man er på... men det er vel osse indholdet a de forskellige ting der gør de bliver mætte...?? pas, men skrev det nu kun som en mulighed...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Ni-ko-li-ne

PernilleB skriver:

jeg har så bare fået afvide a de mætter mere alt efter hva trin man er på... men det er vel osse indholdet a de forskellige ting der gør de bliver mætte...?? pas, men skrev det nu kun som en mulighed...

jeg fik af vide af både læge og SP at det er misforstået at den ene skulle mætte mere end den anden... og at det kun var sammensætningen der var anderledes...

Anmeld

29. december 2010

lisbethita

Risen skriver:

Ja det var også min tanke.. Men hvordan? - er det fordi hun ikke bliver mæt af min amning? - Eller er det bare i løbet af dagen hun skal have mere mad? .. Hun får allerede næsten 3 måltider.. 

Min datter fik havregrød om morgenen og blev ammet til formiddag, mos eller grød til forkost (indtil hun kan spise hapsere), mælk til eftermiddagsluren og måske lidt igen ved 16-17 tiden (ikke fast)...og så mos ved 18 tiden og endeligt sin godnatmælk kl ca 20-21. Da hun begyndte og vågne om natten prøvede jeg at lægge flere små måltider ind. Da det heller ikke hjalp forsøgte jeg at give hende flaske i stedet for amning. Hun havde tidligere nægtet at tage flaske, men da hun var præcist 7 mrd accepterede hun den - nok fordi hun fandt ud af, at hun fik mere mad ud af flasken end ud af mig. Og så holdte jeg langsomt op med at amme. Pigen blev mæt og nu sover hun hele natten igen ligesom før.

Nu er det jo svært for mig at vide, hvor meget mad hun får, men det kan i hvert fald godt være det, som hun mangler. Fra hun er 6 mrd må man godt stoppe med natspisningen. Jeg nænnede først at gøre det fra 7 mrd, men der startede hun også med flasken, og så var det ikke nødvendigt mere.

Jeg ved ikke, om det her forvirrer eller hjælper dig, he he! Men håber du kan bruge det til noget.

Held og lykke!

Kram 

Anmeld

29. december 2010

Risen

lisbethita skriver:

Min datter fik havregrød om morgenen og blev ammet til formiddag, mos eller grød til forkost (indtil hun kan spise hapsere), mælk til eftermiddagsluren og måske lidt igen ved 16-17 tiden (ikke fast)...og så mos ved 18 tiden og endeligt sin godnatmælk kl ca 20-21. Da hun begyndte og vågne om natten prøvede jeg at lægge flere små måltider ind. Da det heller ikke hjalp forsøgte jeg at give hende flaske i stedet for amning. Hun havde tidligere nægtet at tage flaske, men da hun var præcist 7 mrd accepterede hun den - nok fordi hun fandt ud af, at hun fik mere mad ud af flasken end ud af mig. Og så holdte jeg langsomt op med at amme. Pigen blev mæt og nu sover hun hele natten igen ligesom før.

Nu er det jo svært for mig at vide, hvor meget mad hun får, men det kan i hvert fald godt være det, som hun mangler. Fra hun er 6 mrd må man godt stoppe med natspisningen. Jeg nænnede først at gøre det fra 7 mrd, men der startede hun også med flasken, og så var det ikke nødvendigt mere.

Jeg ved ikke, om det her forvirrer eller hjælper dig, he he! Men håber du kan bruge det til noget.

Held og lykke!

Kram 

okay så du havde omkring 4 store måltider? .. 

Har tænkt tanken om hun skal have modermælkerstatning i stedet for, men kan mærke jeg har masser af mælk. Har endnu ikke oplevet hun "tømmer" mit bryst helt..  Må prøve at ringe til sp idga og hører hvad hun siger. Tusind tak for dit svar

Anmeld

29. december 2010

Tulle28

Min datter begyndte også at vågne flere gange om natten da hun var omkring 6 mdr. og gør det stadig - hun er 9 mdr. idag. Jeg ammer også. Tror det kan skyldes så mange ting, du kan jo prøve at give hende mere at spise, men her hos os vågnede hun og gør det stadig, uanset hvor meget hun har spist i løbet af dagen.

Anmeld

29. december 2010

Fru'Rugaard

Min datter er os begyndt at vågne om natten- og når hun vågner så vil hun absolut ik falde i søvn igen i hendes egen seng!- min SP har sagt at det er fordi at hun har brug for far og mor lige der, og "savner os"- vi kan prøve at putte hende i hendes egen seng lige så tosset vi vil, efter hun har været vågen, hun skriger bare, men så når hun kommer ind imellem os, så går der 2 min, så sover hun

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

29. december 2010

AWO

Hej søde!

Elina begyndte på præcist det samme, lige da hun blev 6 måneder. Jeg har læst (bla. på netsundhedsplejersken.dk), at de i denne alder bliver mere motorisk aktive, og deffor også sover mere uroligt. De drømmer, og møffer så meget rundt at de vågner af det.

Ved Elina kan jeg mærke, at hun vågner, fordi hun drømmer. problemet er så bare, at hun gerne vågner så meget, at hun har svært ved at falde i søvn igen. Og så er det kun mors babs, der hjælper.

Som så meget andet tror (og håber) jeg, at det bare er en fase, der skal overstås. Men det er godt nok ikke sjovt, når ens søvn bliver forstyrret så mange gange!!

Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at hun vågner, fordi hun er mere sulten, så jeg er faktisk ved at skære ned på amningen og give flaske i stedet. Jeg føler simpelthen ikke, at der er mere mælk i brysterne, efter de er blevet suget så tomme om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.