Rogue skriver:
jeg føler mest af alt jeg bare tænker og tænker og kommer ingen vejne... han var ikke god til det med at man er to om at være i et forhold og det gjorde at vi skændes meget og jeg arbejde på at komme ud af noget rod og jeg havde fået nok af at han truede med at slå op hver gang jeg svarede ham igen eller sagde nej, jeg kunne bare ikke tage det til sidst...
jeg kigger næsten kun på baby siden hvad der er bedst, men det er svært at sige når man stort set ingen kontakt har haft med manden de 4-5 mdr vi ikke har været sammen.
hun er bange for at vi vil skændes meget, men der er jeg blevet den person der beder folk om at gå sin vej, især med småfolk i nærheden.
hvis jeg skulle gøre noget var det at se ham et par gange mens jeg er gravid og se hvordan han er og er han stadig den samme drengerøv som sidst så vender jeg ryggen, for mit barn er det vigtigste for mig, intet er i nærheden af at være tættere på... men jeg vil bare ikke tage den forkerte beslutning
Åh, det er sådan en situation her, hvor jeg ville ønske, at jeg kunne få dig til at følge min vilje, men det kan jeg selvfølgelig ikke. Jeg kender ikke din x, men nu har jeg læst adskillige af de debatter du har skrevet, hvor du gang på gang har skrevet, at han behandler dig dårligt, han har været dig utro, du føler han truer dig, han gør dig utryg. Hvorfor, hvorfor, hvorfor ønsker du at gå tilbage til et menneske, der i dén grad ødelægger dig? Han ville ikke have noget med barnet at gøre! Nu er han lige pludselig frisk på en lille flirt igen, men come on. Hvor store er chancerne lige for, at han har ændret sig? Jeg prøver ikke at være led, jeg prøver at ruske til dig, fordi jeg kan genkende mig selv i dig. Jeg har altid været i dysfunktionelle forhold og ubevidst opsøgt fyre, der behandlede mig skidt. Når de gik fra mig og senere ville have mig tilbage, bukkede og nejede jeg for dem og fulgte deres mindste vink, selvom de havde behandlet mig som lort hele forholdet igennem.
Og det er IKKE et godt mønster! Jeg har endelig mødt en fyr, der behandler mig som en gudinde, og kan nu se tilbage på mine gamle forhold og ryste på hovedet. Og det ønsker jeg for dig, at du gør også gør. Du får det aldrig godt med sådan en fyr, og du kan ikke ændre ham, uanset hvor meget du vil. Tænk på dit barn. Dit barn skal have en glad mor. Ikke en mor, der er ked af det, fordi hun behandles dårligt.
Kan anbefale dig at læse bogen "Kvinder der elsker for meget" - Jeg tror den vil kunne give dig nogle AHA-oplevelser