min eks... hvad skal jeg gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.658 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. december 2010

skøjte-prinsessen

hej alle sammen

jeg h ar virkelig brug for lidt hjælp. jeg er stadig forelsket i min eks. "baby's far" for sjov oprettede jeg mig på netdate og nu har han så kontaktet mig der og valgt at sætte os som match der inde som jeg ikke ved om jeg skal godkende, har ignoreret ham i to mdr. men nu føler jeg bare at jeg snyder mine følelser, men erogså bange for at godkende hans match der og bare det at se ham... men hvis vi kunne få det godt sammen igen og sådan når vi begge nu har følelser for hinanden er det så ikke godt at finde ud af det før baby er født. for det kunne jo være dejligt at være sammen med den man holder af og være to til lille baby...

skal sige at min mor er imod at jeg ser og snakker med ham, men føler jeg skal følge mit hjerte og ikke min mor da hun bare er bange for at det vil blive som sidst og at det vil gå ud over baby, hvilket jeg forstår 100% at hun er bange for...

nogen her der kan give mig nogen råd til hvad i ville gøre... jeg  har skrevet flere inlæg omkring mig og min eks som nok kan findes igennem min profil... hvis i vil læse detaljerne

håber nogen kan hjælpe mig

hilsen anne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Rockertand

Hvorfor er din mor imod ham? Er det fordi han ikke vil være en god far eller fordi han ikke er drømmesvigersønnen eller han ikke behandler dig godt eller er Guds bedste barn eller??

Der er rigtig mange følelser, når man er gravid, og det er svært at tage nogle rationelle valg - du vil selvfølgelig gerne have familiepakken, men det nytter ikke noget, hvis det ikke er det bedste for dit barn (du kan tage egne valg, det kan dit barn ikke).

Anmeld

28. december 2010

skøjte-prinsessen

han har ikke behandlet mig så godt og er heller ikke drømmesvigersønnen da han har sagt nogle grimme ting til min mor, og hun er bange for at det hele vil starte forfra hvis vi prøver igen...

det bedste ville jo på en måde være at vi var sammen om baby også fordi vi holder af hinanden, jeg vil bare gerne vide de ting inden jeg føder...

jeg har set ham en gang siden vi slog op så kan ikke sige 100% hvad der er bedst for barnet

Anmeld

28. december 2010

Frøken J.

Rogue skriver:

hej alle sammen

jeg h ar virkelig brug for lidt hjælp. jeg er stadig forelsket i min eks. "baby's far" for sjov oprettede jeg mig på netdate og nu har han så kontaktet mig der og valgt at sætte os som match der inde som jeg ikke ved om jeg skal godkende, har ignoreret ham i to mdr. men nu føler jeg bare at jeg snyder mine følelser, men erogså bange for at godkende hans match der og bare det at se ham... men hvis vi kunne få det godt sammen igen og sådan når vi begge nu har følelser for hinanden er det så ikke godt at finde ud af det før baby er født. for det kunne jo være dejligt at være sammen med den man holder af og være to til lille baby...

skal sige at min mor er imod at jeg ser og snakker med ham, men føler jeg skal følge mit hjerte og ikke min mor da hun bare er bange for at det vil blive som sidst og at det vil gå ud over baby, hvilket jeg forstår 100% at hun er bange for...

nogen her der kan give mig nogen råd til hvad i ville gøre... jeg  har skrevet flere inlæg omkring mig og min eks som nok kan findes igennem min profil... hvis i vil læse detaljerne

håber nogen kan hjælpe mig

hilsen anne

Jeg vil sige at det du skal gøre kommer an på, hvorfor i gik fra hinanden, og hvorfor din mor ikke kan lide ham. Har han behandlet dig dårligt? Hvorfor frygter hun, at det går ud over barnet?

Hvis i havde et dysfunktionelt forhold med massive problemer, så synes jeg, at du skal holde dig fra ham. Dit barn er dit primære ansvar nu, det allervigtigste. Og at opleve et dysfunktionelt forhold mellem forældrene kan være utroligt skadeligt for barnets psykiske velbefindende senere hen i livet, så jeg synes du skal tænke alvorligt over, hvorfor i gik fra hinanden, og om ikke den grund var god. Når din mor frygter det går ud over barnet, hvis i finder sammen, lyder det ikke til, at i har haft et rosenrødt forhold, hvor i gik fra hinanden pga. i voksede fra hinanden eller sådan noget.

Vi kan nemt narres af vores følelser, men jeg vil foreslå, at du prøver at se lidt objektivt på situationen, inden du tager kontakt til ham.

Anmeld

28. december 2010

Frøken J.

Rogue skriver:

han har ikke behandlet mig så godt og er heller ikke drømmesvigersønnen da han har sagt nogle grimme ting til min mor, og hun er bange for at det hele vil starte forfra hvis vi prøver igen...

det bedste ville jo på en måde være at vi var sammen om baby også fordi vi holder af hinanden, jeg vil bare gerne vide de ting inden jeg føder...

jeg har set ham en gang siden vi slog op så kan ikke sige 100% hvad der er bedst for barnet

Det er IKKE bedst for barnet at mor er sammen med en far, der behandler hende dårligt. At barn kun kan klare sig, hvis mor og far er sammen er noget værre fis - Tag det fra en, der kender noget til det fra sit liv. Beskyt dit barn, tænk på barnet først. Hvad vil du lige få ud af at gå ind i et dysfunktionelt forhold igen? At han udnytter dig igen, behandler dig skidt igen? Hvorfor skulle det have ændret sig?

Anmeld

28. december 2010

Isabella_mor

gør hvad du føler er rigtigt.. gå efter din mavefornemmelse. du kan altid sige stop hvis det ikke går alligevel... det er dit liv og dine valg.. ikke din mors liv... hun vil selvf dit bedste. men du kender ham på en anden måde end hende og sådan vil det altid være. det er ikke hende der skal være sammen med ham...

det er kun dit eget valg.

Anmeld

28. december 2010

Frøken J.

Rogue skriver:

Kig evt. på dette du selv skrev i en tidligere debat:

"

hej alle sammen

jeg  har før skrevet om faren til mit kommende barn. han har ikke vist interesse eller noget, faktisk ønsket fra dag et af at han intet ønsker med dette barn. nu idag skriver han så at han vil være med til at navngive barnet og vælge gudfar og ja de beskeder han har sendt selv mine veninder syntes han er langt ude og føler faktisk at han truer mig nu og han er virkelig led... skal siges at jeg snart er 5 mdr henne og han har ikke betalt eller spurgt ind til barnet eller noget som helst ikke før idag...

nogen der ved hvad jeg kan gøre mod sådan en type her? for føler mig enlig ikke tryg, for mit vedkommende eller for mit barns og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre

håber nogen kan hjælpe mig"

Han har tidligere ikke ønsket at deltage i barnets liv, du har følt dig truet af ham, og han gjorde dig utryg. Så er det da fuldstændig hen i vejret at finde sammen med manden igen! Han er ikke god for dig, gå ikke tilbage i de gamle mønstre, men beskyt din lille guldklump. Ikke kun for din egen, men også for barnets skyld! Og hvis han er så ubehagelig type, som det lyder til, ville jeg ikke tro ham, hvis han påstår, at han har ændret sig.

Anmeld

28. december 2010

skøjte-prinsessen

jeg føler mest af alt jeg bare tænker og tænker og kommer ingen vejne... han var ikke god til det med at man er to om at være i et forhold og det gjorde at vi skændes meget og jeg arbejde på at komme ud af noget rod og jeg havde fået nok af at han truede med at slå op hver gang jeg svarede ham igen eller sagde nej, jeg kunne bare ikke tage det til sidst...

jeg kigger næsten kun på baby siden hvad der er bedst, men det er svært at sige når man stort set ingen kontakt har haft med manden de 4-5 mdr vi ikke har været sammen.

hun er bange for at vi vil skændes meget, men der er jeg blevet den person der beder folk om at gå sin vej, især med småfolk i nærheden.

hvis jeg skulle gøre noget var det at se ham et par gange mens jeg er gravid og se hvordan han er og er han stadig den samme drengerøv som sidst så vender jeg ryggen, for mit barn er det vigtigste for mig, intet er i nærheden af at være tættere på... men jeg vil bare ikke tage den forkerte beslutning

Anmeld

28. december 2010

Frøken J.

Rogue skriver:

jeg føler mest af alt jeg bare tænker og tænker og kommer ingen vejne... han var ikke god til det med at man er to om at være i et forhold og det gjorde at vi skændes meget og jeg arbejde på at komme ud af noget rod og jeg havde fået nok af at han truede med at slå op hver gang jeg svarede ham igen eller sagde nej, jeg kunne bare ikke tage det til sidst...

jeg kigger næsten kun på baby siden hvad der er bedst, men det er svært at sige når man stort set ingen kontakt har haft med manden de 4-5 mdr vi ikke har været sammen.

hun er bange for at vi vil skændes meget, men der er jeg blevet den person der beder folk om at gå sin vej, især med småfolk i nærheden.

hvis jeg skulle gøre noget var det at se ham et par gange mens jeg er gravid og se hvordan han er og er han stadig den samme drengerøv som sidst så vender jeg ryggen, for mit barn er det vigtigste for mig, intet er i nærheden af at være tættere på... men jeg vil bare ikke tage den forkerte beslutning

Åh, det er sådan en situation her, hvor jeg ville ønske, at jeg kunne få dig til at følge min vilje, men det kan jeg selvfølgelig ikke. Jeg kender ikke din x, men nu har jeg læst adskillige af de debatter du har skrevet, hvor du gang på gang har skrevet, at han behandler dig dårligt, han har været dig utro, du føler han truer dig, han gør dig utryg. Hvorfor, hvorfor, hvorfor ønsker du at gå tilbage til et menneske, der i dén grad ødelægger dig? Han ville ikke have noget med barnet at gøre! Nu er han lige pludselig frisk på en lille flirt igen, men come on. Hvor store er chancerne lige for, at han har ændret sig? Jeg prøver ikke at være led, jeg prøver at ruske til dig, fordi jeg kan genkende mig selv i dig. Jeg har altid været i dysfunktionelle forhold og ubevidst opsøgt fyre, der behandlede mig skidt. Når de gik fra mig og senere ville have mig tilbage, bukkede og nejede jeg for dem og fulgte deres mindste vink, selvom de havde behandlet mig som lort hele forholdet igennem.

Og det er IKKE et godt mønster! Jeg har endelig mødt en fyr, der behandler mig som en gudinde, og kan nu se tilbage på mine gamle forhold og ryste på hovedet. Og det ønsker jeg for dig, at du gør også gør. Du får det aldrig godt med sådan en fyr, og du kan ikke ændre ham, uanset hvor meget du vil. Tænk på dit barn. Dit barn skal have en glad mor. Ikke en mor, der er ked af det, fordi hun behandles dårligt.

Kan anbefale dig at læse bogen "Kvinder der elsker for meget" - Jeg tror den vil kunne give dig nogle AHA-oplevelser

Anmeld

28. december 2010

skøjte-prinsessen

det her skrev han til mig :

tak for det debat indslag du har skrevet så pænt om mig mange tak
1 var dig ikke utro prøv nu at fatte det for en gang skyld

var ellers ved at høre dig på et tidspunkt om vi ikke skulle prøve at løse de problemer vi havde men det ødelagde du pænt meget selv

kunne godt se hvis vi prøvet at starte helt forfra med at date igen kunne det blive noget andet

og bag efter skrev han.

du kan godt kontakte mig ellers må jeg jo komme hjem til dig jo og så glædelig jul...

ved bare ikke hvordan det første besked skal forstås

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.