Skruk og nyt forhold..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2010

bækkel

Hej allesammen jeg skriver her på dette forum da dette ser mest aktivt ud - og sidder og har brug for svar/hjælp/råd

Det er sådan at jeg har for ikke mange uger siden fået en kæreste, som jeg har haft noget med i et par måneder - og nu atår jeg faktisk og må nød til at snakke med ham og nogle alvorlige ting..

Jeg elsker børn og vil rigtig gerne have børn selv - men jeg har en nyresygdom der har gjort mig så syg, at jeg står og skal have fjernet min nyre i 2012, og i den forbindelse vil det sige at jeg kun kan få mine egne børn inden slutningen af 2012 :s (Da lægerne har sagt at hvis jeg bliver gravid med én nyre, kan det gå hen og blive livsfarigt for både baby og mig)

Jeg er 19 år og igang med en uddannelse og har i snart et år gået og tænkt meget på en baby..

Jeg føler mig stresset og deprimeret over at have fået afvide at jeg kun vil kunne få børn mens jeg har én nyre og af den grund har jeg simpelthen overvejet at snakke med min nye kæreste om hvorvidt han har tænkt på sådan noget..

vil selvfølgelig ikke forhaste mig og presse til noget, men jeg er simpelthen i vildrede om hvad jeg skal gøre og hvordan jeg skal bære mig ad
min familie har intet imod jeg vil ha børn, men mor siger som om det er en selvfølge at det skal jeg selvfølgelig først have efter fjernelsen af min nyre ( altså adoption engang), men jeg ønsker så inderligt min "egen" baby :s

Nogen søde og rare sjæle der ville give mig et par råd?

Mvh. bækkel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Ina33

Uha sikke et dilemma du står i.

Altså det ville måske kunne skræmme dine nye kæreste væk, hvis du allerede nu begynder at tale om børn?

På den anden side, er det jo også noget han bør vide - altså at du er meget syg, og at hvis i venter for længe, så kan i ikke få børn sammen.

Kunne du ikke prøve at fortælle ham om din sygdom, og fortælle at du når til et punkt, hvor du ikke selv kan få børn? Og så se hvordan han reagerer?

MVH

Louise

Anmeld

28. december 2010

eElak

Loppe skriver:

Uha sikke et dilemma du står i.

Altså det ville måske kunne skræmme dine nye kæreste væk, hvis du allerede nu begynder at tale om børn?

På den anden side, er det jo også noget han bør vide - altså at du er meget syg, og at hvis i venter for længe, så kan i ikke få børn sammen.

Kunne du ikke prøve at fortælle ham om din sygdom, og fortælle at du når til et punkt, hvor du ikke selv kan få børn? Og så se hvordan han reagerer?

MVH

Louise

Den vinkel ville jeg nok også bruge... altså fortælle om sygdommen, og hvad den kommer til at betyde - også på sigt i forhold til det med børn... 

Så du mere lægger det ud som at det er en konsekvens af sygdommen, og ikke at dine æggestokke klaprer højlydt lige nu.. 

For det kunne jeg godt forestille mig kunne skræmme mange unge fyre væk.. Du skriver du er 19 - din kæreste er på alder med dig?

Håber din samtale med ham går godt.. for sikke et dilemma

Anmeld

28. december 2010

PernilleB

Jeg har desværre ingen råd til dig men vil give dit et kram

Ingen fortjener ikke a kunne få børn... Min personlige mening..?? Jeg sys du skal få dig en baby eller to... nu... inden det er for sent... der er 3 fantastiske ting en kvinde bør opleve...

1: At opdage man er gravid, fortælle det til faren, og til familien, og bære rundt på en dyrebar ting og passe på den.

+ selvf se fantastisk ud i ventetøj..!!!

2: At være gravid. Både på godt og ondt (helst kun godt)

3: At bringe sin baby til verden, sammen med faren som står og tager imod, og alle de dejlige smil og kærtegn den lille får fra ALLE...

Jo en uddannelse er en vigtig ting... specilet nu om dage, men jeg er 100 på at du klare dig, og ihvertfald til du er klar til a komme på skolebænken igen, for det er jo aldrig forsent at komme igang igen..!! Du skla følge dit hjerte... og for barnets helbred og chancer for en god start er det godt a være så unge som vi er..!!!

Anmeld

28. december 2010

bækkel

Wow, mange tak for de hurtige svar!!

Det er en god idé med at fortælle ham det på den måde - det var en super idé.. TAK!

Min kæreste er 24 og så er han udlænding og tror ikke hans forældre har noget imod det (De meget religiøse)

Jeg er bare SÅ bange for at skræmme ham væk!! men alligevel vil jeg jo hellere ikke bare ha børn med ham fordi han er den kæreste jeg har lige nu mens jeg KAN få børn, så det er fandme ikke let.. (heller ikke fordi jeg VED at det ikke skal være ham - forstå mig ret)

men tror det er noget af det sværeste at snakke om for mig det her.. :s

Anmeld

28. december 2010

Rockertand

bækkel skriver:

Hej allesammen jeg skriver her på dette forum da dette ser mest aktivt ud - og sidder og har brug for svar/hjælp/råd

Det er sådan at jeg har for ikke mange uger siden fået en kæreste, som jeg har haft noget med i et par måneder - og nu atår jeg faktisk og må nød til at snakke med ham og nogle alvorlige ting..

Jeg elsker børn og vil rigtig gerne have børn selv - men jeg har en nyresygdom der har gjort mig så syg, at jeg står og skal have fjernet min nyre i 2012, og i den forbindelse vil det sige at jeg kun kan få mine egne børn inden slutningen af 2012 :s (Da lægerne har sagt at hvis jeg bliver gravid med én nyre, kan det gå hen og blive livsfarigt for både baby og mig)

Jeg er 19 år og igang med en uddannelse og har i snart et år gået og tænkt meget på en baby..

Jeg føler mig stresset og deprimeret over at have fået afvide at jeg kun vil kunne få børn mens jeg har én nyre og af den grund har jeg simpelthen overvejet at snakke med min nye kæreste om hvorvidt han har tænkt på sådan noget..

vil selvfølgelig ikke forhaste mig og presse til noget, men jeg er simpelthen i vildrede om hvad jeg skal gøre og hvordan jeg skal bære mig ad
min familie har intet imod jeg vil ha børn, men mor siger som om det er en selvfølge at det skal jeg selvfølgelig først have efter fjernelsen af min nyre ( altså adoption engang), men jeg ønsker så inderligt min "egen" baby :s

Mvh. bækkel

Skal du have fjernet din sidste nyre i 2012 eller have fjernet én nyre i 2012? Der er jo vitterligt en forskel, da du jo kan fungere helt fint med én nyre, mens du skal i dialyse mange gange om ugen, hvis du ikke har nogen nyre...

Anmeld

28. december 2010

Bruus

Rockertand skriver:

Skal du have fjernet din sidste nyre i 2012 eller have fjernet én nyre i 2012? Der er jo vitterligt en forskel, da du jo kan fungere helt fint med én nyre, mens du skal i dialyse mange gange om ugen, hvis du ikke har nogen nyre...

" Hej allesammen jeg skriver her på dette forum da dette ser mest aktivt ud - og sidder og har brug for svar/hjælp/råd

Mvh. bækkel "

På baggrund af den sætning tror jeg hun mener at hun skal ha' fjernet én nyre, så hun stadig har én tilbage!

Anmeld

28. december 2010

Bruus

bækkel skriver:

Mvh. bækkel

Jeg vil også støtte op om Loppes forslag om tilgangen til problemet. Fortæl ham det som det er. Man kommer længst med ærlighed, selvom det nogle gange er svært Håber I finder en god løsning sammen.

Anmeld

28. december 2010

Isabella_mor

jeg syntes du skal tage snakken med ham og fortælle din situation...

når man går ind i et forhold i din alder nu ved jeg ik lige hvor gammel han er, så er det mest sådan nogle forhold der er til lir og alt det der... inden man slår sig ned og slår rødder osv..  men samtidig er det også der man tester sig selv og kærestens potentiale til at være den man vil leve sammen med i LÆNGE og endda resten af livet, så de samtaler er jo bare til for at blive... så ja tag snakken med ham og forklar din situation... 

troede dog ikke at man frarådede folk med en nyre at få børn....

Anmeld

28. december 2010

Rockertand

Tak for hjælpen Mette - men trådstarter skriver også:

- og så er det nu, forvirringen opstår, for hvis hun får fjernet én nyre, så har hun da én tilbage og er derfor ikke presset til at få børn nu eller???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.