Erfaringer med Holbæk eller Roskilde sygehus????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

heisamig

Dejligt at høre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

FrkLarsen

heisamig skriver:

Heeej piger.

Så skal vi til første graviditetsundersøgelse hos lægen imorgen - jeg glæder mig helt vildt...! Uh, det bliver spændende.

I den forbindelse har jeg læst mig frem til, at man allerede der beslutter hvor man gerne vil føde henne. Jeg bor i Tølløse og derfor vil det være oplagt at vælge Holbæk, da dette er det nærmeste. Vi har dog haft nogle uheldige oplevelser med Holbæk og overvejer derfor at ønske Roskilde.

Er der nogen der har nogle erfaringer med enten Holbæk eller Roskilde som der har lyst til at dele???

Endnu et spørgsmål - havde I nogle "krav"? Jeg har to krav - at Christian må overnatte sammen med os, hvis vi skal bliver der og at der må komme to med til fødslen...

Det kan man vel sagtens forlange, ikk???

Jeg fødte på Roskilde sygehus d. 4/8-10 og jeg var SÅ tilfreds med jordmødrene og behandlingen på sygehuset!

Ulempen var dog at jeg ikke måtte have min datters far overnattende, men han måtte være der så meget han vil, bare ikke om natten, af hensyn til de andre nybagte mødre. (lå på 4 mands stue) .

Jeg kan kun anbefale Roskilde sygehus! 

Anmeld

28. december 2010

FrkLarsen

Og der må gerne være 2 med til fødslen

Min forlovede og Tvillingesøster var nemlig med  

Anmeld

28. december 2010

JuelZ

jamen jordmoren kaldte "V" ind til fødegangen efter at vandet var gået, og så mente jordmoren helt bestemt at selvom hun var åbnet sig de 10 cm allerede inden de kom ind på fødegangen, så mente jordmor at hun skulle have et kejsersnit... Hun gav ingen yderligere grund til hvorfor der sku laves kejsersnit, men "V" går jo med til det da jordmor var god til at "lokke" eller hvordan man nu siger det, og idet de åbner hende op får de skåret i barnet os da de går for langt ned i snittet, og det var noget af en kamp at få barnet ud da det ligesom havde sat sig imellem bækkent og var klar til at blive født i vand..
Så en sag røg jo automatisk videre fra sundhedsstyrelsen tror jeg det var, også blev jordmoren fyret og skulle give en grund til "V" om hvorfor hun skulle have kejsersnit og det kunne hun ikke... Det er Roskilde Sygehus' fejl idet de andre ansatte ikke turde blande sig idet der blev sagt at "V" skulle have kejsersnit..

Jeg har aldrig fået at vide hvad de fik ud af sagen udover en fyring af Jordmor og en minimal erstatning for deres fejl idet det skar i barnet..

Knægten "V" fødte har det idag fint, og har bare et fint lille ar i venstre side af maven

Bromberg skriver:

Må jeg spørge om hvar der skete?

Send mig gerne en PB

Anmeld

28. december 2010

JuelZ

heisamig skriver:

Nææh, jeg ved slet ikke noget om hvilke man kan vælge og sådan. Troede faktisk der var frit valg, men jeg tænker at når man begynder at få veer er man nok ikke interesseret i at køre mere end højst nødvendigt

Hvor langt er du henne?

jeg er lige gået ind i uge 9

Anmeld

28. december 2010

bumble

Jeg fødte på holbæk i juli måned og var meget tilfreds med behandlingen både før - under og efter fødslen  

Min jordmoder havde fortalt mig at der kunne være en lille risiko for at faderen til mit barn måske ikke kunne overnatte - såfremt at barselsgangen var overbookede, men det var de heldigvis ikke  Så vi fik en hyggelig stue med plads til farmand

Anmeld

28. december 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg har født to gange på Roskilde og er ovenud tilfreds- jeg vil varmt anbefale dem til alle der gider høre på mig. Jeg har længe overvejet hjemmefødsel ved en evt. 3´er, men har været så glad og tryg ved mine oplevelser med Roskilde, at jeg ikke kan forestille mig ikke at dele en 3. fødsel med "dem derinde". Ved et tilfælde var den jordmoder, der fulgte mig under stort set hele min søns fødsel, den samme som tog imod min datter.

Mht dine krav: fædre kan IKKE overnatte på Roskilde med mindre I kommer på patienthotellet, og det gør man som regel kun som flergangsfødende eller i de tilfælde hvor fødslen er forløbet perfekt. Så jo, her vil det nok være for meget at forlange Men hvor mange du vil have på stuen er op til dig.

Anmeld

29. december 2010

Polkaprik

Fødte på Holbæk ved KS og havde en dejlig oplevelse og følte mig tryg hele vejen igennem og mødte kun meget kompetent personale

Michelle - der skiftede fra Slagelse til Holbæk i forlænget spilletid..lol

Anmeld

29. december 2010

heisamig

Tusind tak for alle jeres erfaringer... det er dejligt, at have med i sine overvejelser. Imorges kl 9 var vi til første lægekonsultation - lidt sjov oplevelse, da det stort set udelukkende var papirarbejde og så fik jeg lige målt blodtryk og taget blodprøver... Men man vil jo så gerne igang igang med alt, og så skriver og skriver hun bare. Heh.. Men alligevel dejligt, at en læge nu har sagt "tillykke". Så er det sgu virkelig nok og vi er ikke bare blinde og ser for mange streger for mystiske plasticdimser

Jeg skal føde på Roskilde - hun sagde at det eneste der var forskellen ved at vælge Roskilde var, at så skulle man selv bugge tid til nakkefoldsscanning hvor det kørte automatisk på Holbæk.. meen.. det kan vi vel nok finde ud af. Og så er min termin foreløbig ( HURRA HURRA HURRA) d. 19. juli - EN SOMMERBABY... Det er helt fantastisk... Hun sagde, at i forhold til min sidste mens første dag var jeg 11+0 idag, meen at hun mere troede på 9+0 (og derved flyttes terminen jo også), men hvor er det bare fantastisk. Og hvor er jeg langt henne. Det er jo simpelthen så vildt.

Tak fordi I gad læse min begejstring

Anmeld

29. december 2010

JustMe

Min familie har en del dårlige oplevelser mht til fødsel på Roskilde sygehus ! du må gerne vide hvad men du skal lige selv spørge indtil det
Mht til undersøgelser og lign er Roskilde rigtig søde og godmodige, Hvor Holbæk er en lidt blandet følelse.. - Har ikke selv født endnu eller været til graviditetsundersøgelse, men hvis jeg kan komme til det vil jeg vælge Holbæk

Jeg vil også meget gerne PB'es med oplevelsen fra Roskilde Sygehus/Hospital

EDIT: Så lige din forklaring ovenfor, så bare glem min efterspørgsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.