Vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

CamillaSoefelt

Low skriver:

Jeg har ikke købt det selv. Jeg har bare købt vælling som er blandet i forvejen.. altså hvor jeg selv skal komme vand i

Oki doki.. Tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

CamillaSoefelt

Alberts/ skriver:

der bruger jeg bare en brik på 200

fordi jeg bruger 210 er fordi det passer til 7 skeer pulver hihi

Ok..

Anmeld

27. december 2010

Alberts/

CamillaSoefelt skriver:

Hvorr meget MME færdig på brik skal man mon bruge så?

men kommer an på hvor meget dit barn spiser min dreng spiser kun 150 mme men vælling ryger der nemt 200-210 ned ha elsker det(;

og forresten bruger rørsukker det er beder og sunder end stødt melis

Anmeld

27. december 2010

CamillaSoefelt

Cris skriver:

Vælling er ikke meget andet en maizena (maisvælling) eller rismel (ris vælling) så du kan sagtens købe en færdig MME og putte en lille bite smule maizena i og ryste det ordenlig, når du putter den opvarmet mælk i (jeg tror ikke, at man kan blande maizena i kold mælk, jeg tror, at der bliver for klumpet) Eller du kan lave den i forvejen og putte den i køleskabet til om aftenen...  Men han er efterhånden lidt over 5 måneder, ikke? Så ville jeg give ham en lille portion hirsegrød eller kartofelmos eller whatever du beslutter dig i stedet for vælling, der ca. kl17 om aftenen, så det ikke bliver for tungt i maven. Måske bare en halv deciliter i starten eller et par tesker. Det bliver måske en bedre løsning og måske bedre for maven og natten end den der vælling 

God ide... Jo han er 5 en halv mdr.. Han har før fået ris og majs grød, men han gider det bare ikke rigtig mere??

Anmeld

27. december 2010

Fru'Rugaard

CamillaSoefelt skriver:

Det er det jeg mener ja.. Men det kan man vel selv lave af ris el majs mel, vand og MME ik?

det ved jeg faktisk ikke? - Prøv at google det, så må der da komme noget frem - men har aldrig hørt om at man selv kan lave det - men kunne da være smart hvis man kunne

Anmeld

27. december 2010

CamillaSoefelt

Alberts/ skriver:

men kommer an på hvor meget dit barn spiser min dreng spiser kun 150 mme men vælling ryger der nemt 200-210 ned ha elsker det(;

og forresten bruger rørsukker det er beder og sunder end stødt melis

Sukker? Det kommer jeg slet ikke i? Er det ik for usundt?

Anmeld

27. december 2010

CamillaSoefelt

Fru'Rugaard skriver:

det ved jeg faktisk ikke? - Prøv at google det, så må der da komme noget frem - men har aldrig hørt om at man selv kan lave det - men kunne da være smart hvis man kunne

Jo men det kan man, vælling er bare rismel, vand og MME

Anmeld

27. december 2010

CamillaSoefelt

Tak søde tøser.. Vil gi det et forsøg så..!

Anmeld

27. december 2010

Alberts/

CamillaSoefelt skriver:

Sukker? Det kommer jeg slet ikke i? Er det ik for usundt?

putter en kniv spids i for at give lidt smag og det er rørsukker  siger min sp jeg skal hihi

han vil heller ikke have det uden,

Anmeld

27. december 2010

Fru'Rugaard

CamillaSoefelt skriver:

Jo men det kan man, vælling er bare rismel, vand og MME

super - Så kan du få lavet vælling
Pøj Pøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.