Vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.066 visninger
34 svar
0 synes godt om
27. december 2010

CamillaSoefelt

Lige et spørgsmål..

Vil gerne lave vælling til min søn, da han er begyndt og vågne ret tit om natten..;(. Men kan man lave det med det der færdige MME i stedet for pulver? Eller blir det aalt for tyndt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

CamillaSoefelt

Ingen???

Anmeld

27. december 2010

Rosa

Hej Camilla - du, jeg forstår ikke helt hvad du mener? Ville du bare lave en rigtig tyk omgang MME, eller hvordan?

Anmeld

27. december 2010

Valle81

Hvordan er det, må han på nuværende tidspunkt få hvaregrød??

Anmeld

27. december 2010

Low

Jeg har hørt at det ikke er meget anderledes end MME. Når jeg selv har prøvet at give min søn har han ikke drukket så meget af det, han kan ikke rigtig lide det

Anmeld

27. december 2010

CamillaSoefelt

Rosa skriver:

Hej Camilla - du, jeg forstår ikke helt hvad du mener? Ville du bare lave en rigtig tyk omgang MME, eller hvordan?

Ville godt lave en flaske med vælling til ham.. Så han kan holde sig mere mæt om natten på det.. Du ved vand, ris el majs mel og så MME pulver som man normalt bruger.. Har bare ikke MME pulver i huset mere og tænker nu om man kan bruge de der små MME brikker som er flydende i stedet..

Var det helt rodet? Gik lidt stærkt.. hehe.

Anmeld

27. december 2010

Cris

Vælling er ikke meget andet en maizena (maisvælling) eller rismel (ris vælling) så du kan sagtens købe en færdig MME og putte en lille bite smule maizena i og ryste det ordenlig, når du putter den opvarmet mælk i (jeg tror ikke, at man kan blande maizena i kold mælk, jeg tror, at der bliver for klumpet) Eller du kan lave den i forvejen og putte den i køleskabet til om aftenen...  Men han er efterhånden lidt over 5 måneder, ikke? Så ville jeg give ham en lille portion hirsegrød eller kartofelmos eller whatever du beslutter dig i stedet for vælling, der ca. kl17 om aftenen, så det ikke bliver for tungt i maven. Måske bare en halv deciliter i starten eller et par tesker. Det bliver måske en bedre løsning og måske bedre for maven og natten end den der vælling 

Anmeld

27. december 2010

Nalle

Jeg har også hørt at efekten ikke er anderledes en mme

Anmeld

27. december 2010

CamillaSoefelt

Valle81 skriver:

Hvordan er det, må han på nuværende tidspunkt få hvaregrød??

Først ved 6mdr tror jeg..

Anmeld

27. december 2010

Fru'Rugaard

Hvis du mener alm. vælling, som man giver børn inden de ska sove, så er det majsvælling, og det kan man kun købe i pulver fra 6 måneders alderen- min datter har os fået det.

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.