plukveer 16+4?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

JustMe

michelledam skriver:

ja det er super træls... jeg fik mit en uge efter jeg var blevet gravid.. det vidste vi så bare ikke på det tidspunkt da der var en uge til jeg skulle have mens... så jeg måtte ligge med bly poser over maven i scanneren pga mulig graviditet.. så bare ikke så fedt at man ikke kan få noget smertestillende...

Jeg har så haft det 3½ år, men du har helt ret i, at det ikke er sjovt med de manglende smertestillende. At gå fra stærke smertestillende til nul og niks, er bestemt ikke nogen dans på roser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Mother-love

JustMe skriver:

Jeg har så haft det 3½ år, men du har helt ret i, at det ikke er sjovt med de manglende smertestillende. At gå fra stærke smertestillende til nul og niks, er bestemt ikke nogen dans på roser

jeg nåede så aldrig at få smertestillende så jeg har haft smerter fra dag 1.. men hvis smerterne fortsætte så blive den bette også flaskebarn så jeg kan få nogle smertestillende....

3.5 år det er laaaang tid at gå med smerter puhaa.. jeg kan slet ikke tænke længere end en dag af gangen.. for tanken om at skulle gå med smerter altid knuser mig

Anmeld

27. december 2010

JustMe

michelledam skriver:

jeg nåede så aldrig at få smertestillende så jeg har haft smerter fra dag 1.. men hvis smerterne fortsætte så blive den bette også flaskebarn så jeg kan få nogle smertestillende....

3.5 år det er laaaang tid at gå med smerter puhaa.. jeg kan slet ikke tænke længere end en dag af gangen.. for tanken om at skulle gå med smerter altid knuser mig

Mine første måneder var ulidelige, og jeg har prøvet flere typer rigtigt stærke smertestillende, der ikke virkede. Så næste trin på stigen er morfinpræparater eller stærke opiater

Men man lærer med tiden at holde smerterne lidt bedre ud...det tog mig et godt stykke tid, men med tiden er det som om kroppen lærer, at dette er dens nye "normaltilstand", og så bliver det lidt nemmere at forholde sig til. Sådan var det i hvert fald for mig.

De fleste oplever også bedring inden for det første ½. år, så du kan altid håbe, at du er blandt de heldige

Anmeld

27. december 2010

Mother-love

JustMe skriver:

Mine første måneder var ulidelige, og jeg har prøvet flere typer rigtigt stærke smertestillende, der ikke virkede. Så næste trin på stigen er morfinpræparater eller stærke opiater

Men man lærer med tiden at holde smerterne lidt bedre ud...det tog mig et godt stykke tid, men med tiden er det som om kroppen lærer, at dette er dens nye "normaltilstand", og så bliver det lidt nemmere at forholde sig til. Sådan var det i hvert fald for mig.

De fleste oplever også bedring inden for det første ½. år, så du kan altid håbe, at du er blandt de heldige

ja håber jeg ihvertfald også.. altså jeg har været ved fysioterapeut, han ville ikke røre mere ved mig det turde han ikke. jeg går til noget der hedder kranio-sakral terapi som er det eneste der hjælper en smugle.. jeg har fået det en lille smugle bedre i forbindelse med at jeg har accepteret at smerterne skal være der... men det har godt nok også kostet nogle tudeture... det jeg synes der er rigtig svært at acceptere nu er at tager jeg opvasken skal jeg ind og ligge to timer bagefter.. det er rigtig svært for mig at acceptere synes jeg...

Anmeld

27. december 2010

JustMe

michelledam skriver:

ja håber jeg ihvertfald også.. altså jeg har været ved fysioterapeut, han ville ikke røre mere ved mig det turde han ikke. jeg går til noget der hedder kranio-sakral terapi som er det eneste der hjælper en smugle.. jeg har fået det en lille smugle bedre i forbindelse med at jeg har accepteret at smerterne skal være der... men det har godt nok også kostet nogle tudeture... det jeg synes der er rigtig svært at acceptere nu er at tager jeg opvasken skal jeg ind og ligge to timer bagefter.. det er rigtig svært for mig at acceptere synes jeg...

Det ER en hård nyser at være invalideret, og det er du jo. Men det hele bliver meget nemmere at kapere, når først du har accepteret, at dette er dine nye betingelser. Jeg har først fået ro i sjælen, efter jeg har indset og afklaret med mig selv, at dette er mit nye udgangspunkt i livet.

Jeg har også prøver både fysioterapi og kranioakralterapi. Intet af det hjalp. Efter graviditeten er planen så at afprøve akupunktur og laserterapi. Virker det ikke, må jeg på nogle af de stærke smertestillende, uanset hvad lægen siger

Anmeld

27. december 2010

Mother-love

JustMe skriver:

Det ER en hård nyser at være invalideret, og det er du jo. Men det hele bliver meget nemmere at kapere, når først du har accepteret, at dette er dine nye betingelser. Jeg har først fået ro i sjælen, efter jeg har indset og afklaret med mig selv, at dette er mit nye udgangspunkt i livet.

Jeg har også prøver både fysioterapi og kranioakralterapi. Intet af det hjalp. Efter graviditeten er planen så at afprøve akupunktur og laserterapi. Virker det ikke, må jeg på nogle af de stærke smertestillende, uanset hvad lægen siger

jeg fik både laser og akupunktur hos fysioterapeuten og ingen af delene hjalp tvært imod så gjorde akupunkturen det meget værre for mig.. jeg blev mere og mere svimmel for hver behandling.. og laser havde ingen effekt overhovedet...  men håber da det hjælper dig... held og lykke med det...

Anmeld

27. december 2010

JustMe

michelledam skriver:

hehe tror ikke jeg kan skrue mere ned end jeg gør.. går sygemeldt pga piskesmæld og der er mange ting jeg ikke kan pga smerter.... men håber da ikke jeg kommer til at føde for tidligt.. må vidst lige få snakket med lægen og høre hvad hun siger... nu da jeg intet laver til dagligt..

Tak og i lige måde med dine fremtidige forsøg

Anmeld

27. december 2010

Benjamins'mor

Jeg fik afvide af min jordemoder at du har plukkeveer under hele din graviditet, det er bare forskelligt fra person til person og graviditet til graviditet hvornår man kan mærke dem. Men omkring uge 20. Så i uge 16 er vel meget normalt.

Anmeld

28. december 2010

Mor til prinsessen :-)

michelledam skriver:

ja altså det er heller ikke lige frem fordi jeg er super aktiv jeg går sygemeldt pga piskesmæld..  og jeg er ikke ret aktiv pga smerter... jeg får dem igennem hele dagen. men mest om aftenen når jeg enten ligger på sofaen eller i sengen...

jeg gik hjemme fordi jeg studerede, så jeg var kun aktiv da jeg gik tur med hunden.... Og var ved at blive træt at at få af vide at man ikke slapper af, nu når jeg fik så mange plukveer... På et tidspunkt blev jeg tjekket, og fik af vide at min krop kunne holde til dem, så det var jo dejligt at få af vide da på det tidspunkt det ville være alt for tidligt at føde....! så er blevet tjekket for plukveer igennem graviditeten :-.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.