Skal man betale for det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.096 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. december 2010

TineA

Kære Damer (og de få mænd)

Nu skal jeg bruge Jeres hjælp?

Har søgt om ny læge, da vores egen går på pension pr.1.1-11.

Nu har jeg så lige modtaget et girokort fra kommunen på 170 kr? Det synes jeg altså virker lidt underligt? Skal jeg betale for at have en læge lige pludselig? Hm..

Håber at I kloge hoveder kan hjælpe mig ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

LinLin

man skal betale hvis man skifter...

da min gik på pension var der en anden der overtog hans praksis -hende beholdt jeg og skulle ikke betale....

Anmeld

27. december 2010

Faith

Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Men måske det er nye regler.

Anmeld

27. december 2010

MamaLook

Der må være sket en fejl - det skal da ikke gå udover dig, at din læge vælger at gå på pension..

Jeg er ret sikker på, du ikke skal betale for skift af læge på den baggrund, men der er nogen, der skal kontaktes, så fejlen kan blive rettet.. hmm, måske Borgerservice?

Anmeld

27. december 2010

SaraLM

Man betaler for at skrifte læge, medmindre man flytter adresse samtidigt.

Du skal betale for at skrifte til en ny læge da du ikke bliver i den gamle praksis (ved ikke om det var en mulighed?)

Du betaler som sådan ikke for at få en ny læge men for det nye sygesikringskort der skal til v. lægeskift

- tjekkede lige borger.dk og det ser ud til at du skal ha det gratis hvis din læge går på pension så kontakt kommunen efter nytår

Anmeld

27. december 2010

TineA

Hm... Som der bliver skrevet, så er det jo ikke "min skyld" () at min læge fratræder, så det virker da underligt at skulle betale for at få en ny - selvom det ikke er lægen jeg betaler, men sygesikringsbeviset.

Men ja, der skal jo hives penge ind hvor der kan. Griske , det er hvad de er

Anmeld

27. december 2010

Lone Jakobsen

har heller aldrig hørt om det.

Anmeld

27. december 2010

SussieThyssen

W010910 skriver:

Kære Damer (og de få mænd)

Nu skal jeg bruge Jeres hjælp?

Har søgt om ny læge, da vores egen går på pension pr.1.1-11.

Nu har jeg så lige modtaget et girokort fra kommunen på 170 kr? Det synes jeg altså virker lidt underligt? Skal jeg betale for at have en læge lige pludselig? Hm..

Håber at I kloge hoveder kan hjælpe mig ..

Hvis du vælger den læge der overtager din gamle læges praksis, så skal du ikke betale.
Min mand har lige fået ny læge, men har ikke betalt, da det er ham der har overtaget den gamles praksis.
Men der kan ske koks i systemerne, så derfor vil jeg da anbefale at du ringer til din borgerservice og spørger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. december 2010

Bare mig..

Jeg har lige skiftet læge her i dec. og jeg betalte også 170 kr..

Jeg synes, at det er helt hen i vejret.. Min gamle læge bor 10 km væk, altså i en helt anden by, og jeg er så flyttet til anden by, godt nok for to år siden, men jeg flyttede så læge til egen by, og ja, jeg betalte altså..

Anmeld

27. december 2010

TineA

nutche skriver:

har heller aldrig hørt om det.

Nej, men det er jo nok fordi man kun skifter læge hvis man flytter.. Vi flyttede fra Københavns kommune til Frederiksberg i foråret, men da jeg var gravid ville jeg gerne beholde min egen læge. Det skulle jeg så nok aldrig have gjort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.