Hjælp til svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Ryberg

milopilo skriver:

Hold da helt op.. må have været noget af et pres for din krop også og en lettelse da du fødte..

Jeg har slet ikke taget meget på de sidste dage, så det er jeg ikke nervøs for..

Det var en stor lettelse.. bortset fra at min svangerskabsforgiftning vendte tilbage, og jeg led også af synsforstyrrelser, kunne ikke fokusere eller læse....

og mit trykken i brystkassen var en begyndende blodprop... men ca 1½ måned efter jeg havde født, var mit blodtryk atter normalt, men jeg måtte også rende og spise blodtryksnedsættende piller 3 gange om dagen, samt stikke mig i låret 1 gang dagligt med blodfortyndende medicin... absolut ikke sjovt...

Bassen var også næsten død da han kom ud, apgar score på 0,5, blålig, trak ikke vejret ... efter 15 minutter begyndt han så at have reflekser.. så det var lidt skidt med os...

Men idag er alt jo fint og dejligt... Men har IKKE lyst til at opleve det igen... også derfor jeg får sådan en træls følelse i kroppen når jeg læser ordet svangerskabsforgiftning... fordi jeg ønsker virkelig ikke det skal ske for andre..

Jeg var dog så "heldig", at jeg slap for fødselskramper, som sker for nogen med svangerskabsforgiftning...

Men lad os håbe det bare er generelle graviditets symptomer du har, dog kan jeg ikke lide den hævelse i dine fødder og hænder... og jeg synes måske du skal ringe til FG og fortælle dem om det... for hver gang jeg gik til lægen med det her, ringede de alligevel til FG for lægen vidste ikke hvad de skulle stille op... og jordemoderen sender dig alligevel til FG..

Og når du er så langt henne.. så ring ALTID til FG hvis du er i tvivl eller bange!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Den lykkelige

KittyGirl skriver:

Det var en stor lettelse.. bortset fra at min svangerskabsforgiftning vendte tilbage, og jeg led også af synsforstyrrelser, kunne ikke fokusere eller læse....

og mit trykken i brystkassen var en begyndende blodprop... men ca 1½ måned efter jeg havde født, var mit blodtryk atter normalt, men jeg måtte også rende og spise blodtryksnedsættende piller 3 gange om dagen, samt stikke mig i låret 1 gang dagligt med blodfortyndende medicin... absolut ikke sjovt...

Bassen var også næsten død da han kom ud, apgar score på 0,5, blålig, trak ikke vejret ... efter 15 minutter begyndt han så at have reflekser.. så det var lidt skidt med os...

Men idag er alt jo fint og dejligt... Men har IKKE lyst til at opleve det igen... også derfor jeg får sådan en træls følelse i kroppen når jeg læser ordet svangerskabsforgiftning... fordi jeg ønsker virkelig ikke det skal ske for andre..

Jeg var dog så "heldig", at jeg slap for fødselskramper, som sker for nogen med svangerskabsforgiftning...

Men lad os håbe det bare er generelle graviditets symptomer du har, dog kan jeg ikke lide den hævelse i dine fødder og hænder... og jeg synes måske du skal ringe til FG og fortælle dem om det... for hver gang jeg gik til lægen med det her, ringede de alligevel til FG for lægen vidste ikke hvad de skulle stille op... og jordemoderen sender dig alligevel til FG..

Og når du er så langt henne.. så ring ALTID til FG hvis du er i tvivl eller bange!!

Puha  Sidder og får en hel klump i halsen af at læse det  Sikke dog en masse i har været igennem.. Dejligt at det hele er endt godt og i har det godt idag.. Men sikke dog en oplevelse..

Men alle siger da at væske i fingre og fødder er normalt i graviditeten..?

Anmeld

28. december 2010

Ryberg

milopilo skriver:

Puha  Sidder og får en hel klump i halsen af at læse det  Sikke dog en masse i har været igennem.. Dejligt at det hele er endt godt og i har det godt idag.. Men sikke dog en oplevelse..

Men alle siger da at væske i fingre og fødder er normalt i graviditeten..?

Ja det "kan" være normalt... men det jeg ikke kan lide, er at det er kommet pludseligt ved dig ??

Mine hævelser i fingrene kom fra den ene dag til den anden... hævede ben havde jeg i ½ år...

kan nemlig huske når jeg snakkede med diverse fagfolk, så spurgte de til det, og ja jeg havde vand i benene, hvad så med hænderne, nej ikke endnu, nå okey, så ring når det kommer....

ingen graviditet er ens... kan jo kun fortælle hvad jeg har oplevet ...

Anmeld

28. december 2010

Den lykkelige

KittyGirl skriver:

Ja det "kan" være normalt... men det jeg ikke kan lide, er at det er kommet pludseligt ved dig ??

Mine hævelser i fingrene kom fra den ene dag til den anden... hævede ben havde jeg i ½ år...

kan nemlig huske når jeg snakkede med diverse fagfolk, så spurgte de til det, og ja jeg havde vand i benene, hvad så med hænderne, nej ikke endnu, nå okey, så ring når det kommer....

ingen graviditet er ens... kan jo kun fortælle hvad jeg har oplevet ...

Hmm ok..

Ja jeg er også glad for du siger hvordan du har oplevet det!!

Men hævede fingre og fødder har været der et par uger.. det med hovedpinen kun i 3-4 dage..

Anmeld

28. december 2010

sandratobias

Jeg havde selv ssf... Jeg fødte med planlagt kejsersnit i uge 31+2... Med en fødselsvægt på 1257 og 39 cm... 

Jeg havde taget 17 kg på i alt, hævede ben og fingre.. Men ellers ikk andet der ku tyde på det, så det kom som et chok for mig, da jeg ikk havde regnet med det... 

Kan dog ikk huske hva mit blodtryk lå på... Det er helt tilbage fra 2007... 

Men det eneste jeg vil råde dig til er at slappe af, og være obs hvis der kommer forandringer.. 

Sandra - uge 31+2... 

Anmeld

28. december 2010

Livsmor

milopilo skriver:

Lyder godt nok ikke rart med dit forløb  Hvordan gik det med din lille ved at blive taget så tidligt? og gjorde de det fordi svangerskabsforgiftningen var så svær atdet ville gå ud over den lille eller??

Mit blodtryk var 140/80 så fint nok, da det jo tit er lidt højere når man er hos lægen..

Jeg ringede til fødegangen igår.. hun sagde at jeg måtte se efter nogle dage hvordan det gik.. men hvis eg fik influenza symptomer, flimmer for øjnene osv så skulle jeg ringe med det samme..  

Hun blev taget ud, da min krop ikke kunne klare mere. Jeg udviklede det der kaldes HELLP - og gik i kramper efter fødslen, var indlagt et ekstra 1/2 døgn på opvågningen. Var indlagt 1 uge efter fødslen, og bette tøsen i 39 dage. Hun er idag 2 1/2 år, og en krudt ugle, der snakker som et vandfald. Hvis man ikke ved det, kan man på ingen måde se hun kom 8 uger før termin. Og hun blev for 5 mdr siden store søster, og denne gang gik det fint. Lillesøster kom kun 10 dage før..........

Håber for dig, at det "kun" er en gang influenza.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.