Hjælp til svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.484 visninger
25 svar
0 synes godt om
27. december 2010

Den lykkelige

Er 31+0 idag og har de sidste 3 dage haft hovedpine og meget hævede fingre, hænder, håndled og fødder/ankler..

Har bare været så nervøs for om det kunne være svangerskabsforgiftning.. Jeg kom så til lægen idag og havde lidt højere blodtryk end normalt og der var lidt protein i urinen.. Men han sagde det ikke var alarmerende.... At jeg må hjem og slappe af.. men vende tilbage hvis jeg får det dårligere..

Men så tænker jeg bare at der skal vel IKKE være protein i urinen overhovedet.. ???? Er bare vildt nervøs..

Andre der har haft/har svangerskabsforgiftning? Hvordan blev det opdaget osv??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Den lykkelige

op op...

Anmeld

27. december 2010

Aprilmor11

milopilo skriver:

Er 31+0 idag og har de sidste 3 dage haft hovedpine og meget hævede fingre, hænder, håndled og fødder/ankler..

Har bare været så nervøs for om det kunne være svangerskabsforgiftning.. Jeg kom så til lægen idag og havde lidt højere blodtryk end normalt og der var lidt protein i urinen.. Men han sagde det ikke var alarmerende.... At jeg må hjem og slappe af.. men vende tilbage hvis jeg får det dårligere..

Men så tænker jeg bare at der skal vel IKKE være protein i urinen overhovedet.. ???? Er bare vildt nervøs..

Kan desværre ikke hjælpe da jeg ikke selv har prøvet det ..

Men det lyder ikke rart, - kan man ikke finde noget på google evt. ?

God bedring ..

Kram

Anmeld

27. december 2010

Frk. Himmelblå

Åh ha da. Synd, du går og er nervøs.

Prøv evt. at ringe til fødegangen eller afsnit for gravide på det sygehus, du hører under...

Ang. protein, så er det meget almindeligt, at man som gravid "taber" lidt udflåd ned i urinbægeret. Og det giver altså protein-udslag...  Derfor er det vigtigt, at man bader og vasker sig grundigt inden en urinprøve. 

Men din læge kan jo principielt ikke vide, at det er det, der er tilfældet.

Lyder også lidt som om, du har vand i kroppen. Har du mulighed for at gå i karbad evt.? Det kan hjælpe lidt. Ellers op med benene og husk at få rigeligt med væske. Ang. din hovedpine - så prøv at drikke saft MED sukker eller lidt sodavand. Det kan være, det kan hjælpe. OG kan du få overtalt nogen til at massere skuldrene lidt, så vil det nok heller ikke være af vejen. Herefter en god lur . Det er, hvad jeg ville ordinere .

God bedring!

Anmeld

27. december 2010

KarinaBF

milopilo skriver:

Kan da godt forstå du er nervøs !

Men det kommer altså meget anpå hvor højt dit blodtryk ligger på og hvor meget protein der er i din urin om det er alarmerende !

så lyt til din læge og slap af så meget så mulig og hvis det bliver værre med din hovedpine og at du bliver svimmel så afsted til din læge igen !

Anmeld

27. december 2010

<3

Som regel stiger ens blodtryk en smule når man får taget blodtryk hos lægen og den ekstra udflåd kan godt give protein i urinen.

Men der er ingen tvivl om at der er noget på færde når du har så meget væske i fingerne.

Du må simpelthent være superopmærksom på dig selv og hvis du bliver utryg så må du kontakte lægen igen. Men kan godt afsløre at medmindre din levertal er dårlige så er "kuren" mod ssf at slappe af eller at føde Så du må hellere se at få slappet af

Anmeld

27. december 2010

Livsmor

Har selv haft svangerskabsforgiftning, det kom som et lyn fra en klar himmel :O( Endte med at føde ved AKS i uge 31+5.

Jeg vil sige, at hvis det er en morgenurin du har fået stikset, så skal den gerne være klar. Ellers kan det også være tegn på evt. underlivsbetændelse. Hvordan var dit BT, set iforhold til dit normale BT? Hvis du på nogen måde er nervøs, så snak med din læge igen, eller ring til fødegangen.

Karina

Anmeld

28. december 2010

Den lykkelige

Mange tak for alle jeres svar!

Mit blodtryk var 140/80 så egentlig ok.. 

Jeg fik taget den tisse prøve kl 11.30 så det var ikke morgen urin.. Men vidste ikke at den ville vise protein i urinen hvis der var lidt udflåd med.. Ved jeg jo ikke om der var  men altså det kunne jo være en mulighed..

Har stadig meget hævede fødder og fingre idag, men det jo også normalt nok siger de fleste.. Det er bare den smerte i hovedet der går mig på.. Har meget ondt i baghovedet.. men føles mere som hold i nakken, så måske jeg bare skal slappe af nogle dage og se det an..

Men det også bare fordi jeg er så "træt" af at være gravid.. Der er sååå mange ting.. så bliver bare så bekymret når der er sådan noget her..  

Anmeld

28. december 2010

Den lykkelige

Livsmor skriver:

Har selv haft svangerskabsforgiftning, det kom som et lyn fra en klar himmel :O( Endte med at føde ved AKS i uge 31+5.

Jeg vil sige, at hvis det er en morgenurin du har fået stikset, så skal den gerne være klar. Ellers kan det også være tegn på evt. underlivsbetændelse. Hvordan var dit BT, set iforhold til dit normale BT? Hvis du på nogen måde er nervøs, så snak med din læge igen, eller ring til fødegangen.

Karina

Lyder godt nok ikke rart med dit forløb  Hvordan gik det med din lille ved at blive taget så tidligt? og gjorde de det fordi svangerskabsforgiftningen var så svær atdet ville gå ud over den lille eller??

Mit blodtryk var 140/80 så fint nok, da det jo tit er lidt højere når man er hos lægen..

Jeg ringede til fødegangen igår.. hun sagde at jeg måtte se efter nogle dage hvordan det gik.. men hvis eg fik influenza symptomer, flimmer for øjnene osv så skulle jeg ringe med det samme..  

Anmeld

28. december 2010

mortilflere

med det du fortæller ville jeg ikke være nervøs , jeg fik det med nr 3 , mit blodtryk var monster højt 199/205 og jeg havde fra gulv op til mine tær 3 cm så meget vand havde jeg under føderne , men du skal være obs på hvordan du har det , og er du nervøs så ring til jm i stedet for

Jeg tabte 26 kg de først 4 dage efter fødslen , af vand i kroppen , jeg bruger 85 h i bh og man kunne ikke se min barm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.