bliver snart vanvittig... ( update på: er ved at være brugt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

mor-til-vanessa

Mathilde skriver:

Ja sådan har det stort set altid været her.

Celina har været svær på mange punkter bl.a har vi ikke kunnet køre med hende, hun ville ikke spise fast føde - kun bryst og får stadig bryst, fra hun var 3 mdr. kunne ingen andre end mig og lidt hendes far holde hende (ellers skreg hun helt panisk), hun kunne ikke klare mange mennesker (meget bedre i dag), hun ville og vil til dels stadig være på min arm hele tiden, svært ved at falde i søvn selv, sover yderst sjældent igennem osv osv osv.

Jeg har jo kun Celina, så jeg ved ikke hvad der er "normalt" og "unormalt". Jeg ved bare, at det er enormt hårdt i perioder og jeg overvejer, at hun ikke skal være storesøster, da jeg ikke orker en mere af "den slags". Ved virkelig ikke hvordan der skulle være tid, overskud eller plads til flere børn. Det gør mig rigtig ked af det, da jeg ikke ønskede et enebarn og gerne vil give min datter den gave, at blive storesøster.

Måske bliver det hele nemmere med tiden

Håber din datter snart falder til ro. Det er frustrerende med de aften-kampe! Vi har lige fået ro her (tror jeg)

God aften

her er der heller ikke ro i lejre endnu, på trods af at hun blev lagt i seng kl 18.30!!!!

jeg prøver nu med anne wahlgrens metoder, så nu må vi se om det virker. det kan være det også vil være vejen for dig, hvis de nu virker her. måske de også virker på celina?

uhh ja kan virkelig godt forstå at du tænker ikke flere børn. synes selv det er hårdt i den her enormt dårlige søvn periode, og kan kun forestille mig hvis det havde været sådan altid. var gået ned med flaget tror jeg. tager hatten af for dig...

det er ikke sjovt med en morsyg baby, hjælper det slet ikke hvis i får passet hende lidt og du ikke er der eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Mathilde

mor-til-vanessa skriver:

her er der heller ikke ro i lejre endnu, på trods af at hun blev lagt i seng kl 18.30!!!!

jeg prøver nu med anne wahlgrens metoder, så nu må vi se om det virker. det kan være det også vil være vejen for dig, hvis de nu virker her. måske de også virker på celina?

uhh ja kan virkelig godt forstå at du tænker ikke flere børn. synes selv det er hårdt i den her enormt dårlige søvn periode, og kan kun forestille mig hvis det havde været sådan altid. var gået ned med flaget tror jeg. tager hatten af for dig...

det er ikke sjovt med en morsyg baby, hjælper det slet ikke hvis i får passet hende lidt og du ikke er der eller hvordan?

Hmm der var ikke ro alligevel...

Jeg kender ikke den metode. Hvad går det ud på?

Tak jeg har nu også tit været ved at gå helt ned, men det hjælper jo ikke noget. Hun har jo brug for mig.

Vi har forsøgt at få hende passet lidt, men det gav bare bagslag. Jeg kunne efterfølgende slet ikke gå på toilet uden hun skreg. Men min mor skal prøve at passe hende 15. januar mens vi er til bryllup og barnedåb. Håber det går godt!

Hun er i DP på deltid og det fungerer heldigvis godt

Anmeld

27. december 2010

merle2010

sådan en periode havde jeg osse med min datter.. og JA det er sku hårdt.. min datter kom i seng ved 19 tiden, men skreg så til kl.21.. vågnede hver halve time og skreg.. det eneste der virkede var at tage hende over i vores seng og ligge og kramme hende i søvn... hun vågnede stadig engang imellem, når jeg rørte på mig.(man får jo krampe af at ligge helt stille i den samme stilling hele natten).. sådan var det i ca. en uge.. så blev hun puttet i sin egen seng igen. hun skreg stadig når hun blev puttet, men vi gik derind hver 10 min, og nussede hende lidt og gav hende sutten.. det gjorde vi hele natten måske en 3 - 4 dage, og pludselig sov hun igennem om natten i sin egen seng igen.. Hun vågner stadig nogen gange om natten.. men så får hun sutten, jeg tænder for hendes aktivitets ko, og så ignorerer jeg hende.. hun sover så igen i løbet af en halv time..

held og lykke med det hele.. håber det bliver bedre for jer.. og at i begge snart får noget god sammenhængende søvn

Anmeld

27. december 2010

mor-til-vanessa

Mathilde skriver:

Hmm der var ikke ro alligevel...

Jeg kender ikke den metode. Hvad går det ud på?

Tak jeg har nu også tit været ved at gå helt ned, men det hjælper jo ikke noget. Hun har jo brug for mig.

Vi har forsøgt at få hende passet lidt, men det gav bare bagslag. Jeg kunne efterfølgende slet ikke gå på toilet uden hun skreg. Men min mor skal prøve at passe hende 15. januar mens vi er til bryllup og barnedåb. Håber det går godt!

Hun er i DP på deltid og det fungerer heldigvis godt

jamen det går ud på at man ikke må tage dem op af sengen når de er blevet puttet. under ingen omstændigheder for det gavner ikke nogen, heller ikke barnet som har brug for søvn. barnet ved ikke hvad der er dag og nat og det har brug for at man fortæller den det. hun siger grunden til at barnet græder, er fordi barnet er forvirret og ikke ved hvad det skal stille op, fordi det (måske) bliver modsat hele tiden i handlig. f.esk at det skal sove, men bliver taget op.

hun siger at man skal putte barnet når det er græd og ikke træt og sur. altså at det skal have en rigtig godt grin inden det bliver lagt i seng. man skal lave en godnatremse ( altid den samme, evt en sang ) som man syger 1 gang når barnet er lagt i seng 1 gang på vej ud af værelset og måske en ekstra gang eller to uden for døren. hvis barnet giver tegn til at blive hysterisk skal man gå ind og bestemt, lægge det ned i sengen igen og evt lige give det nogle kærlige bleklap eller andet til barnet falder til ro, og så skal man gå ud igen ( man skal minde barnet om at det er nat og der sover man, ikke andet ) man skal gå ud inden barnet sover, for ellers får barnet et indtryk af at det er "farligt" at sove alene. 

sådan forsætter man så eller indtil barnet sover igennem. man må ikke tage barnet op, men blive ved med at lægge det bestemt ned og minde det om at det er nat og der sover man. det skal selvfølgelig ikke græde hysterisk og hvis der er optakt til det så giver man barnet en ny påmindelse.

hun siger man skal lærer at aflæse sit barns gråd, altså hvornår det er pyldret og hvornår at nu er det virkelig ked og hysterisk. når det bare er pyldre skal man ikke gå ind for det tiltager, og så der give en påmindelse om at det er nat.

hun siger man aldrig må tage barnet op når det er ked ( hvis det skal sove og det er nat ) og det er den voksne der bestemmer hvornår det er morgen, dvs at man også der skal tage barnet op når det er glad, og ikke ked. og så skriver hun man skal gøre noget stor ud af det, altså være rigtig glad og vise at du er det morgen og nu må man godt være vågen ( det skal desuden også være det sammen tidspunkt hver dag, men med et kvarter interval )

det jeg har skrevet her er sådan jeg har forstået det jeg har læst. har læst det i bogen "spørg om de kære børn" og så vil jeg i morgen finde hendes anden bog " de kære børn" begge af anna whalgren.

nej lige som man tror der er ro, er der det aldrig.

jeg håber at det kommer til at gå godt, når hun skal passes af din mor. det ville jo være dejligt for dig/jer at i også kan få noget alene tid. så man måske også kunne overskue måske at tænke på en til lille en. det ville jo være dejligt hvis hun kunne sove godt, og blive passes engang imellem. tror i øvrigt også der står i den bog "spørg om de kære børn" men børn der er morsyge og om at blive passet.

det blev lidt langt

Anmeld

27. december 2010

mor-til-vanessa

merle2010 skriver:

sådan en periode havde jeg osse med min datter.. og JA det er sku hårdt.. min datter kom i seng ved 19 tiden, men skreg så til kl.21.. vågnede hver halve time og skreg.. det eneste der virkede var at tage hende over i vores seng og ligge og kramme hende i søvn... hun vågnede stadig engang imellem, når jeg rørte på mig.(man får jo krampe af at ligge helt stille i den samme stilling hele natten).. sådan var det i ca. en uge.. så blev hun puttet i sin egen seng igen. hun skreg stadig når hun blev puttet, men vi gik derind hver 10 min, og nussede hende lidt og gav hende sutten.. det gjorde vi hele natten måske en 3 - 4 dage, og pludselig sov hun igennem om natten i sin egen seng igen.. Hun vågner stadig nogen gange om natten.. men så får hun sutten, jeg tænder for hendes aktivitets ko, og så ignorerer jeg hende.. hun sover så igen i løbet af en halv time..

held og lykke med det hele.. håber det bliver bedre for jer.. og at i begge snart får noget god sammenhængende søvn

har også prøvet at lægge hendes ind til mig om natten, men så tror hun at hun skal lege og at det er morgen ( tror jeg ) fordi det er det vi plejer at gøre inden vi står op, så vågner vi lige sammen.

jeg må prøve at gøre sig jer, hvis den her måde jeg lige er gået i gang med ikke virker.

tusind tak for svar

Anmeld

27. december 2010

Lullaby

mor-til-vanessa skriver:

ih altså bliver snart skør... jeg ved virkelig ikke mine levende råd mere.

mit tidligere indlæg kan du læse  https://www.baby.dk/debat/79991pi1/boern-03-aar/er-ved-at-vaere-brugt.aspx

har været ved lægen, også fordi hun fik lidt feber her den 25 ( 38,8 ) men han kunne ikke rigtig se noget, han sagde der var lidt voks, muligvis kunne de være lidt røde, så han gav mig en recept på pencillin og sagde han hvis hun ikke have feder dagen efter så var det ikke røde øre og så skulle jeg stoppe med pencillin. det havde hun ikke så vi nåede aldrig at tage pencillin.

jeg har simpelhen været så træt, tror slet ikke hun har sovet normalt hele december!!!! skal have tændstikker i øjenene for at se frisk ud. gabbbb!!! så derfor har vores daglige rytme også være lidt off, da vi jo begge er total smadret om morgen, fordi hun ikke sover som hun plejer om natten, så vi går i seng igen efter morgenmad. 

igår sov vi fra kl 8-10.30. så kan hun jo ikke igså sove til middag kl 12, så hun sov først til middag kl 14.30 og sov til 16.30 fordi jeg vækkede hende. det betød jo så at hun først kom i seng kl 21. men hun var så lige gal så tror først hun sov kl 22. jeg sov først selv kl 01 og så vågnede hun og var inde en del gange. så stod vi op kl 7.

var besluttet på at idag at tallerkenen skulle vendes. derfor gik vi ikke i seng efter morgenmad, men har holdt hende vågen til middag. hun var sygt træt og lagde hende ud lidt over 11. hun faldt i søvn med det samme, så støvsugede lige og gik i bad. ligesom jeg får vand i håret græder hun ( hun sover ude på altanen ) så måtte tage et håndklæde omkring mig og ud på altanen. nøj det var koldt. men hun gad jo ikke lægge sig til at sove, så tog hende med ind og så sad hun og græd ved siden af mens jeg fik badet færdigt ( total ond mor )

prøvede at lægge hende ud igen da jeg var færdig, der blev stille lidt, men startede forfra med at græde. til sidst tog jeg hende ind og lagde hende ind i sin seng, og hun sover først NU!!!! kl er 12.49 og hun blev lagt lidt over 11!!!! næsten 2 timer har det taget, og hun var dybt ullykkelig.

har læst om tigersprig, men det tror jeg er forbi nu. det er jo 46 uger og hun er 1år og 2 uger nu. så det kan det ikke være. der er heller ikke noget med ørene. aner virkelig ikke mine levende råd, hun har altid været  et godt sove barn og sover lige så snart hun er blevet lagt ( stort set ) 

nogen kloge koner der ved noget????

undskylder på forhånd hvis det er rodet at læse og for stave fejl, har ikke lige læst det igennem. men håber der er nogen der kan hjælpe.

hillsen liv- som er mega fortivlet og træt pt, og aldrig har haft det sådan.

p.s det virker heller ikke som om der er tænder på vej. og de kan vel heller ikke tage SÅ lang tid

Du beskriver Yazmin.

Yazmin har aldrig været en sove baby. Hun var næsten 2 før hun sov igennem om natten og indtil for 6 mdr siden så var hun også oppe kl 5 hver morgen. Indtil hun var 2 var vi gerne oppe en 4 gange hver nat og om dagen sov hun max ½ time i barnevognen.

Så vi havde en baby der stod op kl 5, sov kl 12-12.30 og faldt i søvn kl 19. Så vågnede hun gerne kl 22, 2, 4 og stop op kl 5.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Jeg kan kun give dig en og så sige at du bare skal holde ud.

Nu er Yazmin 2½ og hun sover nu fra 20-6 og tager 1 time i barnevognen. Så hun bliver vist aldrig en sovetryne..

Anmeld

28. december 2010

Mathilde

mor-til-vanessa skriver:

jamen det går ud på at man ikke må tage dem op af sengen når de er blevet puttet. under ingen omstændigheder for det gavner ikke nogen, heller ikke barnet som har brug for søvn. barnet ved ikke hvad der er dag og nat og det har brug for at man fortæller den det. hun siger grunden til at barnet græder, er fordi barnet er forvirret og ikke ved hvad det skal stille op, fordi det (måske) bliver modsat hele tiden i handlig. f.esk at det skal sove, men bliver taget op.

hun siger at man skal putte barnet når det er græd og ikke træt og sur. altså at det skal have en rigtig godt grin inden det bliver lagt i seng. man skal lave en godnatremse ( altid den samme, evt en sang ) som man syger 1 gang når barnet er lagt i seng 1 gang på vej ud af værelset og måske en ekstra gang eller to uden for døren. hvis barnet giver tegn til at blive hysterisk skal man gå ind og bestemt, lægge det ned i sengen igen og evt lige give det nogle kærlige bleklap eller andet til barnet falder til ro, og så skal man gå ud igen ( man skal minde barnet om at det er nat og der sover man, ikke andet ) man skal gå ud inden barnet sover, for ellers får barnet et indtryk af at det er "farligt" at sove alene. 

sådan forsætter man så eller indtil barnet sover igennem. man må ikke tage barnet op, men blive ved med at lægge det bestemt ned og minde det om at det er nat og der sover man. det skal selvfølgelig ikke græde hysterisk og hvis der er optakt til det så giver man barnet en ny påmindelse.

hun siger man skal lærer at aflæse sit barns gråd, altså hvornår det er pyldret og hvornår at nu er det virkelig ked og hysterisk. når det bare er pyldre skal man ikke gå ind for det tiltager, og så der give en påmindelse om at det er nat.

hun siger man aldrig må tage barnet op når det er ked ( hvis det skal sove og det er nat ) og det er den voksne der bestemmer hvornår det er morgen, dvs at man også der skal tage barnet op når det er glad, og ikke ked. og så skriver hun man skal gøre noget stor ud af det, altså være rigtig glad og vise at du er det morgen og nu må man godt være vågen ( det skal desuden også være det sammen tidspunkt hver dag, men med et kvarter interval )

det jeg har skrevet her er sådan jeg har forstået det jeg har læst. har læst det i bogen "spørg om de kære børn" og så vil jeg i morgen finde hendes anden bog " de kære børn" begge af anna whalgren.

nej lige som man tror der er ro, er der det aldrig.

jeg håber at det kommer til at gå godt, når hun skal passes af din mor. det ville jo være dejligt for dig/jer at i også kan få noget alene tid. så man måske også kunne overskue måske at tænke på en til lille en. det ville jo være dejligt hvis hun kunne sove godt, og blive passes engang imellem. tror i øvrigt også der står i den bog "spørg om de kære børn" men børn der er morsyge og om at blive passet.

det blev lidt langt

Tak for det lange svar

Jeg synes det lyder som en hård metode, men jeg har nok også altid været meget blød og har været stor tilhænger af tryghed, nærhed og endnu mere tryghed og modstander af, at lade barnet græde.

Men jeg tror så at Celina er begyndt at prøve grænser af for hun er tydeligvis ikke utryg eller ked af det, men bare sur og utilfreds med at komme i seng, selvom hun tydeligvis er træt. Med det samme vi kommer ind til hende pludrer hun og når vi ligger hende igen, bliver hun hidsig. Så måske handler det om, at hun vil have sin vilje og derfor prøver vi at være mere bestemte, men stadig med øje for hendes behov og tryghed.

Ja jeg håber også det kommer til at gå godt med pasning. Det ville lette meget at få lidt voksentid, da det tærer på forholdet med sådan en lille ballademager

Anmeld

28. december 2010

mor-til-vanessa

Mathilde skriver:

Tak for det lange svar

Jeg synes det lyder som en hård metode, men jeg har nok også altid været meget blød og har været stor tilhænger af tryghed, nærhed og endnu mere tryghed og modstander af, at lade barnet græde.

Men jeg tror så at Celina er begyndt at prøve grænser af for hun er tydeligvis ikke utryg eller ked af det, men bare sur og utilfreds med at komme i seng, selvom hun tydeligvis er træt. Med det samme vi kommer ind til hende pludrer hun og når vi ligger hende igen, bliver hun hidsig. Så måske handler det om, at hun vil have sin vilje og derfor prøver vi at være mere bestemte, men stadig med øje for hendes behov og tryghed.

Ja jeg håber også det kommer til at gå godt med pasning. Det ville lette meget at få lidt voksentid, da det tærer på forholdet med sådan en lille ballademager

ja nogen vil nok synes det er hårdt. men man lader dem jo heller ikke græde, man går derind, men siger ikke noget til dem, eller tager dem op. men man må godt vugge dem i sengen, indtil de falder til ro og så går  man igen.

det virker her. igår gav hun godt nok lyd engang i mellem de første 2 timer, men ellers hørte jeg intet før kl 5, hvor hun kun øffede lidt, men gik derind alligevel, selvom hun var stoppet inden jeg kom derind. og sov så til 7.30 og idag har jeg hørt noget 1 engang, men kun et lille øf og hun sov uden problemer. 

kan godt være hun prøver grænser af, det gør de jo de små men hvis hun pludre når i kommer ind, så kan det jo også være fordi hun tror hun kommer op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.