bliver snart vanvittig... ( update på: er ved at være brugt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. december 2010

mor-til-vanessa

ih altså bliver snart skør... jeg ved virkelig ikke mine levende råd mere.

mit tidligere indlæg kan du læse  https://www.baby.dk/debat/79991pi1/boern-03-aar/er-ved-at-vaere-brugt.aspx

har været ved lægen, også fordi hun fik lidt feber her den 25 ( 38,8 ) men han kunne ikke rigtig se noget, han sagde der var lidt voks, muligvis kunne de være lidt røde, så han gav mig en recept på pencillin og sagde han hvis hun ikke have feder dagen efter så var det ikke røde øre og så skulle jeg stoppe med pencillin. det havde hun ikke så vi nåede aldrig at tage pencillin.

jeg har simpelhen været så træt, tror slet ikke hun har sovet normalt hele december!!!! skal have tændstikker i øjenene for at se frisk ud. gabbbb!!! så derfor har vores daglige rytme også være lidt off, da vi jo begge er total smadret om morgen, fordi hun ikke sover som hun plejer om natten, så vi går i seng igen efter morgenmad. 

igår sov vi fra kl 8-10.30. så kan hun jo ikke igså sove til middag kl 12, så hun sov først til middag kl 14.30 og sov til 16.30 fordi jeg vækkede hende. det betød jo så at hun først kom i seng kl 21. men hun var så lige gal så tror først hun sov kl 22. jeg sov først selv kl 01 og så vågnede hun og var inde en del gange. så stod vi op kl 7.

var besluttet på at idag at tallerkenen skulle vendes. derfor gik vi ikke i seng efter morgenmad, men har holdt hende vågen til middag. hun var sygt træt og lagde hende ud lidt over 11. hun faldt i søvn med det samme, så støvsugede lige og gik i bad. ligesom jeg får vand i håret græder hun ( hun sover ude på altanen ) så måtte tage et håndklæde omkring mig og ud på altanen. nøj det var koldt. men hun gad jo ikke lægge sig til at sove, så tog hende med ind og så sad hun og græd ved siden af mens jeg fik badet færdigt ( total ond mor )

prøvede at lægge hende ud igen da jeg var færdig, der blev stille lidt, men startede forfra med at græde. til sidst tog jeg hende ind og lagde hende ind i sin seng, og hun sover først NU!!!! kl er 12.49 og hun blev lagt lidt over 11!!!! næsten 2 timer har det taget, og hun var dybt ullykkelig.

har læst om tigersprig, men det tror jeg er forbi nu. det er jo 46 uger og hun er 1år og 2 uger nu. så det kan det ikke være. der er heller ikke noget med ørene. aner virkelig ikke mine levende råd, hun har altid været  et godt sove barn og sover lige så snart hun er blevet lagt ( stort set ) 

nogen kloge koner der ved noget????

undskylder på forhånd hvis det er rodet at læse og for stave fejl, har ikke lige læst det igennem. men håber der er nogen der kan hjælpe.

hillsen liv- som er mega fortivlet og træt pt, og aldrig har haft det sådan.

p.s det virker heller ikke som om der er tænder på vej. og de kan vel heller ikke tage SÅ lang tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Tulle28

Det lyder godt nok hårdt

Du skriver du var til lægen, men har han forstand på ører? Min egen læge sagde nemlig bare at der ikke var noget og at deriøvrigt var meget voks, men et smut til en rigtig ørelæge viste at hun havde (har) væske i ørerne. Så hvis du ikke har prøvet det, så ville jeg skynde mig afsted til sådan een.

Håber snart hun får det bedre.

Anmeld

27. december 2010

Tulle28

PS. Så tror jeg altså godt det kan være tænder, selvom det har stået på længe...

Anmeld

27. december 2010

mor-til-vanessa

Tulle28 skriver:

Det lyder godt nok hårdt

Du skriver du var til lægen, men har han forstand på ører? Min egen læge sagde nemlig bare at der ikke var noget og at deriøvrigt var meget voks, men et smut til en rigtig ørelæge viste at hun havde (har) væske i ørerne. Så hvis du ikke har prøvet det, så ville jeg skynde mig afsted til sådan een.

Håber snart hun får det bedre.

det har vi også været. men det er nok 1 1/2 måned siden, fordi hun havde meget med ørene mød og røde øre. hun sagde også der ikke var noget og trykket i ørene var også helt normalt.

Anmeld

27. december 2010

mor-til-vanessa

Tulle28 skriver:

PS. Så tror jeg altså godt det kan være tænder, selvom det har stået på længe...

jeg synes bare en måned er virkelig lagt tid.!!! men det kan selvfølgelig godt være. hun har også kun hendes 2 i undermunden. i så fald må de godt se at komme ud så

Anmeld

27. december 2010

Mathilde

Det kan være ørene, tænderne, maven eller noget andet der generer hende. Det kan også bare være sådan hun er!

Det lyder som min datter, når du beskriver Vanessa. Det er sindssygt hårdt at have et barn, der næsten er umulig at tilfredsstille og umulig at få til at sove. Vi kan også sagtens bruge 2 timer om aftenen for at få Celina til at sove og så vågner hun tit efter en lille time og vil absolut ingenting - kun OP. Så kan hun holde sig kørende helt til kl. 1 om natten, hvor hun så endelig falder i søvn (oftest ved siden af mig) og så er hun vågen nogle gange om natten også. Hun er heller ikke typen der sover længe. Som regel står hun op kl 6.

Hun har lige haft 2 gode nætter i træk, så jeg håber det går den rigtige vej nu

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil råde dig til... måske at få ørene tjekket, så det er udelukket, at det er dem der driller og ellers prøve at holde hende meget fast i en fast rytme hver dag.

Håber I får lidt mere søvn snart! Jeg ved virkelig hvad du snakker om når du siger tændstikker i øjnene

Anmeld

27. december 2010

Skouboe

Jeg tror det er oprør... både om dagen om natten (forudsat at du er sikker på at det ikke er ørene..)

Min den store havde den samme da hun var omkring 1½. Jeg var oppe ved hende 30 gange hver nat og jeg var slidt op.

Dagen først:

Du gør hverken hende eller dig selv en tjeneste ved at holde hende længere vågen - hun bliver bare overtræt og umulig at få til at sove, som du jo så også selv har fundet ud af. Læg hende når hun bliver træt. Især min store pige kunne ikke holde sig vågen ret meget mere end 1 time om morgenen og havde så behov for et powernap på ca. 45 minutter.

Da min store pige var ca. 11 måneder gik hun faktisk over til kun at sove 1 gang om dagen - nogen gange fik hun stadig powernappet om morgenen, men det var ikke ret tit. Kig på din datter og vurder selv, men lad være med at trække hende for længe i håbet om at hun så sover ordentligt.

Om natten skal du vurdere lade være med at gå derind, medmindre hun virkelig er ked af det. Det bliver en vane for hende at vågne hele tiden, og hun kan ikke selv falde til ro igen - derfor skal du rende i tide og utide.

Lad være med at gå derind når hun bare øffer eller "snyde-græder" for at få mors opmærksomhed. Du kan sagtens høre om hun virkelig er ked af det. Børn må gerne få vand om natten, men de har ikke brug for det mere end 1, max 2 gange. Resten af tiden er det bare fordi du er der.

Jeg fulgte ovenstående på min SP's opfordring og i løbet af 2-3 nætter sov hun stort set igennem.

Anmeld

27. december 2010

mor-til-vanessa

Mathilde skriver:

Det kan være ørene, tænderne, maven eller noget andet der generer hende. Det kan også bare være sådan hun er!

Det lyder som min datter, når du beskriver Vanessa. Det er sindssygt hårdt at have et barn, der næsten er umulig at tilfredsstille og umulig at få til at sove. Vi kan også sagtens bruge 2 timer om aftenen for at få Celina til at sove og så vågner hun tit efter en lille time og vil absolut ingenting - kun OP. Så kan hun holde sig kørende helt til kl. 1 om natten, hvor hun så endelig falder i søvn (oftest ved siden af mig) og så er hun vågen nogle gange om natten også. Hun er heller ikke typen der sover længe. Som regel står hun op kl 6.

Hun har lige haft 2 gode nætter i træk, så jeg håber det går den rigtige vej nu

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil råde dig til... måske at få ørene tjekket, så det er udelukket, at det er dem der driller og ellers prøve at holde hende meget fast i en fast rytme hver dag.

Håber I får lidt mere søvn snart! Jeg ved virkelig hvad du snakker om når du siger tændstikker i øjnene

vagtlægen sagde han ikke rigtig kunne se noget med ørene, de var måske lidt røde, men hvis hendes feber gik væk sagde han at det ikke var det og så skulle jeg ikke give hende pencillin. og hendes feber gik væk.

kan virkelig forstå hvordan du har det. og det lyder som om i altid har haft det sådan hos jer?? hold da op siger jeg bare, hvis det var mig havde jeg for længst givet mit barn væk ( spøg til side) vanessa har aldrig været sådan, jo i perioder, men aldrig SÅ lange, det har været hele december tror jeg, og også før det, men med lidt gode dage. forstår virkelig ikke hvad det er hun prøver at fortælle mig.

jeg håber din datter er på den rigtige vej. 2 gode nætter det er jo fantastisk, det ville jeg give min højre arm for.

idag har det taget snart en time at putte, og hun giver stadig lyd engang imellem. vi har idag taget anna valgrens metoder i brug, håber at det hjælper.

tusind tak for dit svar. 

Anmeld

27. december 2010

mor-til-vanessa

Skouboe skriver:

Jeg tror det er oprør... både om dagen om natten (forudsat at du er sikker på at det ikke er ørene..)

Min den store havde den samme da hun var omkring 1½. Jeg var oppe ved hende 30 gange hver nat og jeg var slidt op.

Dagen først:

Du gør hverken hende eller dig selv en tjeneste ved at holde hende længere vågen - hun bliver bare overtræt og umulig at få til at sove, som du jo så også selv har fundet ud af. Læg hende når hun bliver træt. Især min store pige kunne ikke holde sig vågen ret meget mere end 1 time om morgenen og havde så behov for et powernap på ca. 45 minutter.

Da min store pige var ca. 11 måneder gik hun faktisk over til kun at sove 1 gang om dagen - nogen gange fik hun stadig powernappet om morgenen, men det var ikke ret tit. Kig på din datter og vurder selv, men lad være med at trække hende for længe i håbet om at hun så sover ordentligt.

Om natten skal du vurdere lade være med at gå derind, medmindre hun virkelig er ked af det. Det bliver en vane for hende at vågne hele tiden, og hun kan ikke selv falde til ro igen - derfor skal du rende i tide og utide.

Lad være med at gå derind når hun bare øffer eller "snyde-græder" for at få mors opmærksomhed. Du kan sagtens høre om hun virkelig er ked af det. Børn må gerne få vand om natten, men de har ikke brug for det mere end 1, max 2 gange. Resten af tiden er det bare fordi du er der.

Jeg fulgte ovenstående på min SP's opfordring og i løbet af 2-3 nætter sov hun stort set igennem.

vagtlægen sagde han ikke rigtig kunne se noget med ørene, de var måske lidt røde, men hvis hendes feber gik væk sagde han at det ikke var det og så skulle jeg ikke give hende pencillin. og hendes feber gik væk. så er ret sikker på det ikke er det.

oprør... hmm måske, men tænker hvad det skal være for. oprør mod at sove??? hun er jo dødtræt.

grunden til jeg egentlig træk hende til middag, med at sove er fordi at det er det eneste hun "normalt" sover om dagen nu, og sådan har det været et stykke tid. men her i ferien, er det gået helt kuks, fordi jeg/vi har været trætte om morgen og så er gået i seng igen efter morgenmad, hvilket ikke har været den bedste ide. hun han nemt "normalt" være oppe 4-5 timer.

du har nok ret med det om natten, jeg har nok fået en dårlig vane med at gå derind ved den mindste øffen, hvilket så nok er blevet til mange øffer nu... og tror nok også jeg har givet hende for meget vand, hver gang hun vågnede ( hvilket godt kunne være 10 gange inden jeg selv nåede i seng ) og så jo også om natten, fordi så kunne jeg nemmere lægge hende.

jeg må prøve at følge dine råd, så vi kan komme tilbage til vores dejlige nætter, hvor vi begge sover igennem. hun har altid fra spæd sovet godt, på nær lige få perioder. har fra idag taget anna valgrens metoder i brug, og så håber jeg det hjælper.

tusind tak for dit svar det har hjulpet

Anmeld

27. december 2010

Mathilde

mor-til-vanessa skriver:

vagtlægen sagde han ikke rigtig kunne se noget med ørene, de var måske lidt røde, men hvis hendes feber gik væk sagde han at det ikke var det og så skulle jeg ikke give hende pencillin. og hendes feber gik væk.

kan virkelig forstå hvordan du har det. og det lyder som om i altid har haft det sådan hos jer?? hold da op siger jeg bare, hvis det var mig havde jeg for længst givet mit barn væk ( spøg til side) vanessa har aldrig været sådan, jo i perioder, men aldrig SÅ lange, det har været hele december tror jeg, og også før det, men med lidt gode dage. forstår virkelig ikke hvad det er hun prøver at fortælle mig.

jeg håber din datter er på den rigtige vej. 2 gode nætter det er jo fantastisk, det ville jeg give min højre arm for.

idag har det taget snart en time at putte, og hun giver stadig lyd engang imellem. vi har idag taget anna valgrens metoder i brug, håber at det hjælper.

tusind tak for dit svar. 

Ja sådan har det stort set altid været her.

Celina har været svær på mange punkter bl.a har vi ikke kunnet køre med hende, hun ville ikke spise fast føde - kun bryst og får stadig bryst, fra hun var 3 mdr. kunne ingen andre end mig og lidt hendes far holde hende (ellers skreg hun helt panisk), hun kunne ikke klare mange mennesker (meget bedre i dag), hun ville og vil til dels stadig være på min arm hele tiden, svært ved at falde i søvn selv, sover yderst sjældent igennem osv osv osv.

Jeg har jo kun Celina, så jeg ved ikke hvad der er "normalt" og "unormalt". Jeg ved bare, at det er enormt hårdt i perioder og jeg overvejer, at hun ikke skal være storesøster, da jeg ikke orker en mere af "den slags". Ved virkelig ikke hvordan der skulle være tid, overskud eller plads til flere børn. Det gør mig rigtig ked af det, da jeg ikke ønskede et enebarn og gerne vil give min datter den gave, at blive storesøster.

Måske bliver det hele nemmere med tiden

Håber din datter snart falder til ro. Det er frustrerende med de aften-kampe! Vi har lige fået ro her (tror jeg)

God aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.