Nu vi er ved SU'en...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

Vidunderligeunger

LotteN skriver:

er det ikke noget med man selv kan bestemme hvor meget man vil betale af om måneden?

jo, det tror jeg du har ret i. Men mindst 300.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

LotteN

BlyViol skriver:

ja det er jo lige det.. puha. men det bliver vi nødt til at have. ellers kan det ikke hænge sammen :/

men du skal så også tænke på det er de billigeste penge du kan låne.

Og de er godt givet ud, når det drejer sig om uddannelse (din fremtid)

Anmeld

27. december 2010

Maja88

LotteN skriver:

er det ikke noget med man selv kan bestemme hvor meget man vil betale af om måneden?

årgh ved det faktisk ikke. er ikke selv nået så langt endnu hehe...

men er det nogen der ved hvor man kan se raterne henne på de forskellige  lån

Anmeld

27. december 2010

LotteN

BlyViol skriver:

jo, det tror jeg du har ret i. Men mindst 300.

jeg ved det faktisk ikke, har ikke lige studeret det så meget.. men synes bare jeg har hørt folk snakke om det.

Og det er vidst også noget med at man kan betale summer af beløb ind nu, hvis man skulle have nogle liggende

Anmeld

27. december 2010

Vidunderligeunger

LotteN skriver:

jeg ved det faktisk ikke, har ikke lige studeret det så meget.. men synes bare jeg har hørt folk snakke om det.

Og det er vidst også noget med at man kan betale summer af beløb ind nu, hvis man skulle have nogle liggende

jeg var på vuc i 6 mdr for et år siden, der lånte jeg de 2800 pr. md. Men jeg får vel brev om, at jeg skal til at betale??

Anmeld

27. december 2010

regalprime

Jeg har SU lån, og jeg betaler 300 kr hver anden mdr, og det er noget man selv bestemmer hvor meget der er penge til at skal af med. Mht at leve for godt 6500 kr jeg er på barselsdagpenge som bliver beregnet ud fra din timer da man arbejde, og inden jeg fik job var jeg på kontanthjælp, og får man tilbudt job skal man faktisk tage det hvis man får mere end i kh. Så jeg fik et halvtidsjob og var ikk klar over reglerne om barselsdagpenge, så jeg får godt 5200 kr i mdr til at leve for. Altså betale husleje osv, så der er IKK meget tilbage og det er HÅRDT.

Anmeld

27. december 2010

Vidunderligeunger

regalprime skriver:

Jeg har SU lån, og jeg betaler 300 kr hver anden mdr, og det er noget man selv bestemmer hvor meget der er penge til at skal af med. Mht at leve for godt 6500 kr jeg er på barselsdagpenge som bliver beregnet ud fra din timer da man arbejde, og inden jeg fik job var jeg på kontanthjælp, og får man tilbudt job skal man faktisk tage det hvis man får mere end i kh. Så jeg fik et halvtidsjob og var ikk klar over reglerne om barselsdagpenge, så jeg får godt 5200 kr i mdr til at leve for. Altså betale husleje osv, så der er IKK meget tilbage og det er HÅRDT.

ja netop.. Det kunne vi ikke leve for. Jeg har gammel gæld som skla have 2000 i md. tøj, diverse, bil osv.. :/ det ville aldrig gå ...

Anmeld

27. december 2010

FrkT

BlyViol skriver:

jamen det er jo perfekt

Men det bliver jo til en del penge at betale tilbage når det er...

skal læse 4½ år..

Ja det bliver uden tvivl en del penge der skal betales tilbage, men det må man jo tage med. Men når du er uddannet og får et arbejde SOM uddannet, så må du også komme til at tjene så meget at du kan betale af på SU-lånet hver måned. Og som mange siger er det jo det billigste lån man kan tage rent rentemæssigt 

Anmeld

27. december 2010

Vidunderligeunger

FrkT skriver:

Ja det bliver uden tvivl en del penge der skal betales tilbage, men det må man jo tage med. Men når du er uddannet og får et arbejde SOM uddannet, så må du også komme til at tjene så meget at du kan betale af på SU-lånet hver måned. Og som mange siger er det jo det billigste lån man kan tage rent rentemæssigt 

ja det er det i hvert fald.. 

tak for hjælpen alle!!!

Anmeld

27. december 2010

regalprime

BlyViol skriver:

ja netop.. Det kunne vi ikke leve for. Jeg har gammel gæld som skla have 2000 i md. tøj, diverse, bil osv.. :/ det ville aldrig gå ...

Nej det kan vi heller ikk og jeg har også gæld osv, men jeg/vi kan jo desværre ikk rigtig gøre noget. Jo finde et job og starte igen, men min piger bliver først 5 mdr til Januar og jeg sys det er MEGET tidlig at sende hende ud Så vi må leve for ingenting også nyde når der kommer børnepenge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.