Nu vi er ved SU'en...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.098 visninger
21 svar
0 synes godt om
27. december 2010

Vidunderligeunger

Har lige været inde og kukkelure lidt på su.dk, da jeg selv skal på SU pr. 1.8.11. Der står: Supplerende su-lån til forsørgere: 1.379 kr. 

De skal så betales tilbage eller hvad?

Det jeg så samlet får er de 5.384 kr. før skat (mit fradrag er ca. 4.500) og så de 1.379 oveni?? 

dvs. Jeg får godt 5.000 plus 1.379 udbetalt?? 

og så kan jeg ikke låne yderligere?? for de 6.379 kan vi da ikke leve af

KNUS!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

LotteN

jo, lige pt får jeg ca 9000 kr.

Du kan:

få alm SU
alm su - lån + supplerende SU-lån

Håber det giver mening

Anmeld

27. december 2010

Vidunderligeunger

LotteN skriver:

jo, lige pt får jeg ca 9000 kr.

Du kan:

få alm SU
alm su - lån + supplerende SU-lån

Håber det giver mening

pyyyha... Var da lige ved at få sved på panden.. tak skal du ha..

Anmeld

27. december 2010

LotteN

BlyViol skriver:

pyyyha... Var da lige ved at få sved på panden.. tak skal du ha..

- så var det godt jeg nåede at redde dig fra det

Anmeld

27. december 2010

Vidunderligeunger

LotteN skriver:

- så var det godt jeg nåede at redde dig fra det

ja det var det tak

Anmeld

27. december 2010

FrkT

Almindeligt SU-lån ligger på ca. 2700-2800 pr måned som max (kan ikke huske PRÆCIST hvor meget, men det er deromkring). Og så kan du så UDOVER det få supplerende SU-lån på 1379 pr måned. Dvs. du vil få din SU og så vil du få ca. 4079-4179 oveni, som der IKKE skal betales skat af. Så du vil nok få små 9000 udbetalt vil jeg tro. Alt efter dit fradrag (har ikke så meget forstand på det).

Anmeld

27. december 2010

Vidunderligeunger

FrkT skriver:

Almindeligt SU-lån ligger på ca. 2700-2800 pr måned som max (kan ikke huske PRÆCIST hvor meget, men det er deromkring). Og så kan du så UDOVER det få supplerende SU-lån på 1379 pr måned. Dvs. du vil få din SU og så vil du få ca. 4079-4179 oveni, som der IKKE skal betales skat af. Så du vil nok få små 9000 udbetalt vil jeg tro. Alt efter dit fradrag (har ikke så meget forstand på det).

jamen det er jo perfekt

Men det bliver jo til en del penge at betale tilbage når det er...

skal læse 4½ år..

Anmeld

27. december 2010

Maja88

ja du skal jo huske på sulån+ det suplerende su-lån til forsøgere skal betales tilbage. det skal begyndes på 1 år efter endt uddannelse og mener det er 1000 kr i måneden eller sådan noget

Anmeld

27. december 2010

Vidunderligeunger

Maja88 skriver:

ja du skal jo huske på sulån+ det suplerende su-lån til forsøgere skal betales tilbage. det skal begyndes på 1 år efter endt uddannelse og mener det er 1000 kr i måneden eller sådan noget

ja det er jo lige det.. puha. men det bliver vi nødt til at have. ellers kan det ikke hænge sammen :/

Anmeld

27. december 2010

LotteN

Maja88 skriver:

er det ikke noget med man selv kan bestemme hvor meget man vil betale af om måneden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.